Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowe BMW serii 8 – bawarska piękność

Po blisko 20 latach powraca na rynek luksusowe gran turismo z Monachium. W swoim najnowszym wcieleniu auto jest najładniejszym współczesnym BMW. Wzorem protoplasty otrzymało najnowocześniejszą technikę.

BMW serii 8 - rodzaje coupe
Fot. bmw.com / BMW serii 8

Po licznych zapowiedziach w końcu doczekaliśmy się seryjnej wersji ekskluzywnego coupe niemieckiego producenta. Tak, jak się spodziewaliśmy, seria 8 zachwyca stylistyką. Jest nie tylko jednym z najładniejszych aut w swojej klasie, ale również jednym z najpiękniejszych coupe na rynku.

Dzieło sztuki na kołach

Zachwyty nad designem nowego BMW stanowią doskonałą ocenę dla stylistów. W końcu to oni włożyli mnóstwo ciężkiej pracy w wygląd auta. Jest on znakomity praktycznie pod każdym względem – począwszy od przedniego i tylnego pasa, na smukłej, dynamicznej sylwetce skończywszy. „Rozciągnięta” Linia nadwozia jest typowa dla Gran Turismo.

Fot. netcarshow.com

 Z przodu seria 8 imponuje wąskimi (opcjonalnie laserowymi) światłami oraz wielkimi, spłaszczonymi „nerkami” grilla. Za przednimi błotnikami znalazły się wloty powietrza. Tylna klapa razem ze zderzakiem tworzą literę „V”. Ciekawie prezentują się dwie ogromne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezów. Jednak prawdziwym dziełem sztuki są tylne lampy o finezyjnym kształcie.

Nadwozie bawarskiego coupe ma świetne proporcje – jest długie, niskie i szerokie, przez co prezentuje się masywnie i elegancko. Samochód mierzy 4,84 m długości, 1,9 m szerokości i 1,34 m wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 420 l.

Legenda wiecznie żywa

W kabinie również czuć ducha dawnej serii 8. Jednocześnie odróżnia się ona od serii 7 nieco inną, bardziej elegancką stylistyką. Kokpit auta jest dość kanciasty, ale mimo to wygląda nowocześnie. W oczy rzucają się m.in. ciekawie zaprojektowane wirtualne zegary, podobne do tych z najnowszego X5, oraz nietypowy kształt dźwigni biegów. Tradycyjnie dla BMW, materiały wykończeniowe i ergonomia obsługi prezentują najwyższy poziom.

Fot. netcarshow.com

Nie zabrakło oczywiście nowoczesnego wyposażenia. Na pokładzie auta znalazły się m.in. wyświetlacz head-up, system multimedialny z 12,3-calowym ekranem, aktywny układ kierowniczy, układ autonomicznego parkowania, Skype, pakiet Office, możliwość integracji ze smartfonem, a także bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa.

Gamę jednostek napędowych początkowo utworzą dwa silniki – jeden diesel i jeden benzynowy. Pierwszy z nich to dobrze znany, 3-litrowy R6 biturbo. W serii 8 wytwarza on 320 KM i 680 Nm. Zapewnia on autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h.

Nowoczesne Gran  Turismo

 Druga z jednostek to podwójnie doładowane 4,4-litrowe V8 o mocy 530 KM i momencie obrotowym o wartości 750 Nm. Samochód z tym silnikiem osiąga 100 km/h w czasie 3,7 s i rozpędza się do 250 km/h. Obie wersje korzystają z napędu 4×4 xDrive oraz 8-biegowej automatycznej skrzyni Steptronic. Nie zabrakło też adaptacyjnego zawieszenia. W późniejszym czasie ofertę wzbogaci 3-litrowy silnik benzynowy oraz topowa odmiana M8 o mocy ponad 600 KM.

Fot. netcarshow.com

Nowe BMW serii 8 trafi do sprzedaży w listopadzie. Trzeba przyznać, że BMW stworzyło godnego sukcesora swojego luksusowego coupe z lat 90. Warto było czekać te 19 lat. Autu przyjdzie stanąć w szranki z równie pięknymi Lexusem LC oraz Mercedesem klasy S Coupe.

 

Oceń nasz artykuł!
Reklama