Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Mitsubishi Eclipse Cross przeszło modernizację. Jest też hybryda

Kompaktowy SUV japońskiej marki doczekał się liftingu. Zmodernizowane Mitsubishi Eclipse Cross pożegnało się z nieco dziwaczną, dzieloną tylną szybą i zyskało nowoczesny napęd hybrydowy plug-in.

Mitsubishi Eclipse Cross

Na początek mamy dla was miłą niespodziankę. Wbrew wcześniejszym doniesieniom zmodernizowane Mitsubishi Eclipse Cross trafi także do Polski. O ile w przypadku dotychczasowej wersji kompaktowy SUV Mitsubishi mówiąc kolokwialnie „szału nie robił”, o tyle odmiana po liftingu prezentuje się całkiem ciekawie.

Mitsubishi Eclipse Cross – dobry kierunek zmian

Zacznijmy może od designu. Już sama przednia część nadwozia prezentuje się znacznie lepiej, choć nie można powiedzieć, by ta w przedlifcie kiepsko wyglądała. Przedni pas stanowi rozwinięcie motywu Dynamic Shield, który można spotkać m.in. w ASXie po ostatniej modernizacji a także w dotychczasowym Eclipse Crossie. Zmodyfikowano kształt zderzaka oraz świateł przeciwmgielnych a także reflektorów, które stały się węższe. Całość wygląda jeszcze agresywniej niż dotychczas.

Mitsubishi Eclipse Cross FL

Główną zmianą stylistyczną jest jednak wygląd tylnej części nadwozia. Zrezygnowano wreszcie z niepraktycznej (ograniczającej widoczność) dzielonej tylnej szyby. Zniknęła dzieląca je listwa a klosze tylnych lamp zyskały nowy kształt.

Kabina zyskała nowe czarne wykończenie z akcentami w kolorze srebrnym. Zastosowano też odświeżony system multimedialny, znany z ASXa, z ekranem o przekątnej 8 cali. Zniknęły irytujący gładzik, który rozpraszał podczas jazdy oraz przestarzały panel klimatyzacji. Zamiast gładzika pojawił się dodatkowy schowek a  nowe instrumentarium służące do sterowania klimatyzacją wygląda znacznie lepiej i nowocześniej od tego w przedliftingowym modelu.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mitsubishi ASX 2WD 2.0 CVT 150 KM - ciekawa alternatywa

Trafi do Polski także jako hybryda

Największą nowością w japońskim SUVie jest wzbogacenie gamy o wersję hybrydową plug-in. To ten sam układ, który znamy z Outlandera PHEV. Bazuje on zatem na 2.4-litrowej jednostce benzynowej MIVEC oraz dwóch silnikach elektrycznych (po jednym na każdą oś). Za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia planetarna.

Mitsubishi Eclipse Cross FL

W przypadku Outlandera PHEV Jednostka spalinowa rozwija 135 KM, przedni motor elektryczny 82 a tylny 95 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s. Baterie o pojemności 13,8 kWh zapewniają mu 57 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Można się więc spodziewać, że mniejszy Eclipse Cross może mieć nawet nieco lepsze wyniki.

W sprzedaży pozostanie dotychczasowy turbodoładowany benzyniak 1.5 MIVEC, który jednak zyska poprawioną turbosprężarkę, minimalizujacą efekt turbodziury.

Wreszcie bez dziwacznej tylnej szyby i irytującego gładzika

Wśród mniej istotnych zmian znalazły się pewne modyfikacje zawieszenia. Producent zapewnia, że sprężyny w przednim i tylnym (z tyłu wielowahaczowe) zawieszeniu zostały lepiej dostrojone do charakterystyki samochodu. Zastosowano też większe tylne amortyzatory. Jest to zrozumiałe, bowiem zastosowanie napędu hybrydowego wiąże się ze wzrostem masy.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mitsubishi L200 Black Edition – sztuka przetrwania

Mitsubishi Eclipse Cross po modernizacji będzie stopniowo wprowadzane na europejskie rynki od wiosny 2021 roku. Moment debiutu w Polsce określono jako „planowany,” a więc ciężko cokolwiek dokładnie orzec w tej sprawie. Wygląda na to, że Japończycy obrali dobry kierunek zmian.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama