Crossovera Acury poznaliśmy już w październiku bieżącego roku, wówczas jeszcze jako zbliżony do wersji produkcyjnej prototyp. Wówczas samochód zwracał na siebie uwagę swoim dynamicznym designem, podobnie zresztą jak opisywana kilka miesięcy temu Acura TLX. Wtedy utyskiwaliśmy, że amerykański odpowiednik Accorda nie jest oferowany w Polsce. Honda ma obecnie dosyć okrojoną gamę modeli w Unii Europejskiej i nie mielibyśmy nic przeciwko, jakby wzbogaciła się ona o wzorowany na jakieś Acurze model. Kolejną ciekawostką tej marki jest nowy flagowy model Acura MDX.
Acura MDX – flagowy model to… oczywiście crossover
Jest to już czwarta generacja crossovera Acury i zarazem pierwsza o tak śmiałej stylizacji. Samochód urósł o 7 cm na długość i 3,5 cm na szerokość w porównaniu do oferowanego od 2013 roku poprzednika. Oznacza to, że mierzy ona nieco ponad 5 m długości i niemal 2 m szerokości. Nowa Acura MDX zyskała bardziej agresywny przód w stylu TLX, z charakterystyczną osłoną chłodnicy Diamond Pentagon, LED-owymi reflektorami JewelEye i światłami do jazdy dziennej Chicane. Bardziej elegancko wygląda również tył pojazdu z LED-owymi lampami.
Usztywniono również nadwozie i zastosowano nowe przednie zawieszenie z podwójnym wahaczem. wyposażono też w przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu, zapewniającą lepszą zwrotność oraz elektroniczny wzmacniacz siły hamowania. Acurę MDX IV generacji oparto na nowej platformie.
Nowa Acura MDX otrzyma także znacznie nowocześniejsze, bardziej luksusowe wnętrze. Otrzymało ono zestaw wirtualnych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz umieszczony na szczycie deski rozdzielczej dotykowy ekran systemu info-tainmento tej samej przekątnej. Współpracuje on z układem Alexa od Amazona, AndroidAuto a także Apple CarPlay. Na pokładzie nie zabrakło indukcyjnej ładowarki. Przednie fotele są regulowane elektrycznie w 12 kierunkach oraz wyposażone w pamięć ustawień. W bogatszych wersjach Acura MDX otrzyma również 10,5-calowy wyświetlacz head-up.
Luksus i osiągi, czyli wersja Type S
Masywna i rozbudowana konsola środkowa przypomina model TLX. Pozostawiono na szczęście przyciski fizyczne do obsługi podstawowych funkcji, w tym także pokrętło głośności. Widać zdecydowanie lepszą jakość wykończenia wnętrza. Acura MDX pomieści siedmiu pasażerów a podróżujący w trzecim rzędzie również mają do dyspozycji dwa wejścia USB. W podstawowej konfiguracji crossover pomieści 464 l bagażu, a przy złożonych obu rzędach siedzeń wartość ta rośnie aż do 2021 l.
Pod maską nowej Acury kryje się dobrze znana wolnossąca jednostka 3,5 V6 o mocy 290 KM i maksymalnym momencie obrotowym 362 Nm. Napęd trafia na przednie lub (opcjonalnie) na wszystkie koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej (w poprzedniku była 9-biegowa).
Do oferty trafi również mocniejsza Acura MDX Type S z 3-litrową V6-tką wyposażoną w turbosprężarkę Twin-Scroll. Wersja ta rozwija 355 KM oraz 480 Nm. Otrzymała ona czterotłoczkowe zaciski Brembo, przednie fotele z aż dziewięcioma trybami masażu oraz 25-głośnikowy system audio o mocy 1000 W.
Inspiracja dla Hondy
Standardowa Acura MDX trafi do sprzedaży już w lutym, natomiast odmiana Type S dołączy do niej latem. Głównym rywalem pojazdu będzie Lincoln Aviator. Chętnie byśmy zobaczyli wzorowanego na nowym crossoverze odpowiednika na Europę, oczywiście dostosowanego pod względem wymiarów do realiów Starego Kontynentu, np. CR-V Coupe ze stylistyką Acury… Kto wie, może Honda nas zaskoczy i zdecyduje sie na tego typu model.