Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowy Hyundai Elantra – z pewnością oryginalny

Nowy Hyundai Elantra zaskakuje odważną stylistyką i bogatym wyposażeniem. Samochód wygląda – zwłaszcza w środku, jakby pochodził z wyższego segmentu niż jest. W Europie kompaktowy sedan koreańskiej marki ma szansę przynajmniej częściowo zrekompensować brak Sonaty.

Hyundai Elantra

Przedstawiona właśnie siódma generacja kompaktowego modelu Elantra podąża koncepcją wytyczoną przez poprzedników. Samochód jest więc kompaktem aspirującym do segmentu D (klasy średniej) niczym Skoda Octavia bądź też Honda Civic sedan. Nowy Hyundai mierzy 4,62 m długości, 1,8 m szerokości i 1,435 m wysokości. Pojazd jest więc nieco większy, aczkolwiek niższy od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł do równych 2,7 m. Auto powstało na nowej platformie. 

 Hyundai Elantra – mniejsza wersja Sonaty?

Jeszcze nigdy Hyundai Elantra nie był tak ekspresyjny. Jego nowoczesny i „szpanerski” design nawiązuje mocno do nowej Sonaty, która niestety nie będzie oferowana w Europie. Już z daleko dostrzec można wielką atrapę chłodnicy i wychodzące z niej fantazyjnie zaprojektowane reflektory. Sprawia to, że auto wygląda na masywniejsze i wyżej pozycjonowane. Uwagę zwracają także liczne przetłoczenia i wcięcia na karoserii.

Hyundai Elantra

Fot. hyundai.com / Hyundai Elantra

Ciekawie prezentuje się także tylna część nadwozia z delikatnie opadającą linią dachu niczym w liftbacku. Ekspresyjne tylne lampy połączono pasem świetlnym, a końcówki układu wydechowego (zapewne atrapy) i ostro „przycięta” klapa bagażnika z napisem ELANTRA zwiastują, że nie jest to kolejny nudny sedan. Hyundai nazywa nowy design mianem Sensuous Sportiness czyli „zmysłowego sportowego charakteru”.

Ładnie i nowocześnie

Wrażenie nowoczesności można odnieść także po zajrzeniu do kabiny kompaktowego sedana z Korei. Nowa Elantra prezentuje się szykownie, zwłaszcza w bogatszych wersjach, gdzie pojawił się 10,25-calowy ekran multimediów połączony wspólną taflą szkła z wyświetlaczem wirtualnych zegarów (niczym w nowym Golfie). Standardowo dotykowy wyświetlacz multimediów ma 8 cali i fizyczne przyciski-skróty. Sam kształt kokpitu z charakterystyczną 4-ramienną kierownicą i „pałąkiem” odgradzającym pasażera od konsoli środkowej przypominają Sonatę.

Hyundai Elantra

Fot. hyundai.com / Hyundai Elantra

Dostępne będą funkcje Apple CarPlay i Android Auto a takżę systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, jak np. aktywny tempomat czy układy dbające o bezpieczeństwo przy wsiadaniu, manewrowaniu i parkowaniu. Pojawi się też system sterowania głosowego. Ciekawostką będzie opcjonalny cyfrowy klucz – auto będzie można otworzyć i odpalić za pomocą telefonu korzystającego z technologii NFC i Bluetooth.

Bez szaleństw

Pod maską amerykańskiej wersji kompaktowego Hyundaia znajdzie się 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 147 KM. W Europie Elantra otrzyma zapewne jednostkę benzynową o pojemności 1.6 l i mocy 128 KM. Szanse na sportową wersję N są znikome. Można za to liczyć na sportowo stylizowaną odmianę N-Line. 

Nowością w gamie będzie natomiast odmiana hybrydowa z układem znanym z Ioniqa. Składa się on z jednostki benzynowej 1.6 GDI i elektrycznego silnika generującego 32 kW. Łączna moc układu to 139 KM a maksymalny moment obrotowy 264 Nm. Koreańska hybryda korzysta z sześciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Baterie o pojemności 1,32 kWh umieszczono pod siedziskiem tylnej kanapy.

Hyundai Elantra od lat jest hitem sprzedaży na rynku amerykańskim. Do tej pory sprzedano tam już ponad 3,4 miliona sztuk koreańskiego sedana. W Europie – z racji na mniejsze zamiłowanie do tego typu aut – Elantra cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem. Produkcja samochodu rozpocznie się jesienią bieżącego roku, a do sprzedaży trafi nie wcześniej niż na początku 2021 r. Wtedy też przekonamy się, czy nowa Elantra odniesie większy sukces od poprzednika.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama