Już od kilku tygodni Japończycy raczyli nas zapowiedziami najbardziej ekstremalnej wersji swojego SUV-a. Teraz wreszcie poznaliśmy Subaru Forester Wilderness w pełnej krasie. Oczywiście wraz z dodatkami wizualnymi idą w parze ulepszenia terenowe, np. w postaci zwiększonego do 23,4 cm prześwitu (standardowy Forester ma 22 cm), opon terenowych czy dodatkowych nakładek na progi i zderzaki wraz z osłonami podwozia. Wariant Wilderness bazuje na bogatej odmianie Premium, a więc można się spodziewać bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Czym jeszcze wyróżnia się Subaru Forester Wilderness?
Subaru Forester Wilderness – w terenie zostawia SUV-y w tyle
Japoński SUV w najbardziej terenowej odmianie otrzymał zmodernizowany przedni pas z bardziej wyrazistą, sześciokątną atrapą chłodnicy, bardziej wyeksponowane nadkola, sześciokątne światła przeciwmgłowe LED oraz antyodblaskowe wykończenie na masce. Do wspomnianego podwyższenia prześwitu przyczyniają się dłuższe sprężyny i amortyzatory, które jednocześnie zestrojono, by zapewniać Foresterowi także stabilność na drodze. Auto otrzymało także 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze matowej czerni, na które nałożono opony terenowe Yokohama Geolandar. Pod podłogą bagażnika znalazło się także pełnowymiarowe koło zapasowe. Auto poznamy też po nowym kolorze Geyser Blue, który zarezerwowano specjalnie dla Wilderness.
Poprawiły się także parametry terenowe – kąt natarcia zwiększył się bowiem z 20 do 23,5 stopnia, zejścia z 24,6 do 25,4 stopnia, zaś rampowy z 19,6 do 21 stopni. Subaru Forester Wilderness stworzono z myślą o aktywnym stylu życia, co potwierdza także wzmianka producenta o możliwościach obciążenia dachu auta. Z opcjonalnym bagażnikiem dachowym w formie stelażu dach Forestera może przyjąć na siebie cieżąr 100 kg podczas jazdy lub nawet 363 kg na postoju. Oznacza to zatem, że autem można wybrać się na biwak i rozłożyć na nim namiot. Subaru twierdzi, że zwiększona ładowność pozwala na montaż większych namiotów dachowych.
Dla osób ceniących aktywny tryb życia
Pod maską Forestera Wilderness znalazła się dobrze znana 2.5-litrowa jednostka wolnossąca B4. Legitymuje się ona 184 KM mocy i maksymalnym momentem obrotowym 239 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni biegów (CVT) ze zmodyfikowanymi 8 wirtualnymi przełożeniami. Można je zmieniać za pomocą dźwigni lub łopatek przy kierownicy. Zmodernizowano też pracę układu kierowniczego. Subaru zwraca także uwagę na fakt, że Forester Wilderness uciągnie maksymalnie przyczepę o masie 1360 kg.
W kabinie nie znajdziemy zbyt wielu różnic, jednak parę można wychwycić. Są to siedzenia z wodoodpornego materiału StarTex, z wytłoczonym na zagłówkach logo Wilderness, specjalne dywaniki podłogowe oraz miedziane wstawki na kierownicy, dźwigni skrzyni biegów oraz w postaci kontrastowych przeszyć na drzwiach i fotelach. Jedyną opcją w tym modelu jest ulepszony system infotainment Subaru Starlink z nawigacją, systemem audio Harman&Kardon i elektrycznie sterowaną klapą bagażnika.
Subaru Forester Wilderness wyceniono na 33 945 dolarów. Dla porównania bazowy Forester startuje z pułapu 26 320 $, zaś wariant Premium – 29 320 dolarów. Niestety jest mało prawdopodobne, że wersja Wilderness trafi także do Europy.