Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Lamborghini Huracan EVO – udana EVOlucja

Bazowy model włoskiej marki doczekał się modernizacji. Supersamochód zyskał nie tylko odświeżone wygląd i nowe multimedia, ale też lepsze osiągi i nowocześniejszą technikę.

Lamborghini Huracan Evo

Następca Lamborghini Gallardo zadebiutował w 2013 r. Po 5 latach od premiery samochód doczekał się gruntownego face liftingu. Włosi poprawili aerodynamikę, zmieniono przedni i tylny zderzak oraz dyfuzor. Pojawiły się większy splitter z przodu i nowe wzory obręczy kół. Podwójne końcówki układu wydechowego przeniesiono jeszcze wyżej, a na klapie znalazł się zintegrowany spoiler, poprawiający docisk przy wyższych prędkościach. Producent chwali się, że Huracan EVO ma 5 razy większą siłę docisku niż model sprzed liftingu.

Fot. netcarshow.com

Jeszcze szybsze i mocniejsze

W kabinie znajdziemy tapicerkę z alcantary, a na życzenie klienta dostępne będą elementy z włókna węglowego i oświetlenie ambientowe. Największą różnicą jest jednak nowy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala, zastępujący dotychczasowe przyciski i pokrętła.

Lamborghini zmodyfikowało także układ kierowniczy i napęd na wszystkie koła. Pojawił się także system skrętnych tylnych kół. Warto wspomnieć także o systemach LDVI oraz LPI. Pierwszy z nich (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) jest mózgiem dla wszystkich pozostałych systemów wspierających kierowcę podczas jazdy. Drugi z nich (Lamborghini Piattaforma Inerzale) używa czujników żyroskopowych, akcelerometrów, itp. w celu dostosowania pracy zawieszenia i innych podzespołów auta w celu zapewnienia jak najlepszego prowadzenia.

Fot. netcarshow.com

Zmiany na lepsze

Ważne zmiany zaszły także w jednostce napędowej. Rozwija ona teraz 640 KM i 600 Nm. To odpowiednio o 30 KM i 40 Nm więcej niż w modelu sprzed liftingu. Ważący 1422 kg Huracan EVO rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 s, czyli o 0,3 s lepiej i rozwija 325 km/h. Sprint do 200 km/h zajmie 9 sekund.

Oceń nasz artykuł!
Reklama