Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

BMW M2 Competition – ponad 400-konny kompakt

Niemiecka marka zaprezentowała właśnie długo wyczekiwaną wersję kompaktowego coupe M2 Competition. Samochód otrzymał szereg modyfikacji i dodatkowy zastrzyk mocy. Osiągami niewiele odbiega od większego M4.

Opublikowano

w dniu

BMW M2 Competition
Fot. netcarshow.com / BMW M2 Competition

Podrasowana odmiana BMW M2 nazywa się Competition i wyróżnia się m.in. nowymi lusterkami, wykończoną na czarny połysk osłoną chłodnicy czy adaptacyjnymi, LED-owymi reflektorami. Pojawiły się większe wloty powietrza w przednim zderzaku. Poza tym auto wyposażono w pakiet Shadow Line, większe tarcze hamulcowe oraz pomalowane na szaro zaciski. Przeprojektowano także dyfuzor tylny oraz zastosowano specjalne końcówki układu wydechowego.

W kabinie ujrzymy natomiast listwy z włókien węglowych, nakładki na progi z napisem M2 Competition i czerwony przycisk uruchamiania silnika. Przeprojektowano też zegary, a siedzenia otrzymały nowy wzór z wyeksponowanym logo M.

BMW M2 Competition

Fot. netcarshow.com / BMW M2 Competition – wnętrze

Więcej mocy i mnóstwo frajdy 

W porównaniu ze standardowym M2, wersja Competizion otrzymała mocniejszy o 40 KM silnik. Z podwójnie doładowanej 3-litrowej jednostki R6 uzyskano 410 KM i 550 Nm. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub opcjonalna, 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DCT. Odmiana z ręczną skrzynią potrzebuje 4,4 s na osiągnięcie 100 km/h, a z automatyczną 4,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h lub – z pakietem M Drivers Package – 280 km/h.

Sama jednostka napędowa także uległa modyfikacjom. Zastosowano bowiem kuty wał korbowy i nowe tuleje. Przeprojektowano także pompę oleju. Pojawił się też nowy układ chłodzenia, pochodzący z M4. Niemiecki producent wyposażył M2 Competition w aktywny układ wydechowy z dwiema, sterowanymi elektronicznie klapami, które odpowiadają za zmianę przepływu spalin i brzmienia silnika w zależności od wybranego trybu jazdy.

BMW M2 Competition

Fot. netcarshow.com / BMW M2 Competition – tył nadwozia

BMW M2 Competition – prawie jak M4

Zawieszenie także otrzymało szereg zmian. Zastosowano m.in. aktywny tylny dyferencjał. Ponadto pojawiły się – zapożyczona z M4 – tylna rama pomocnicza oraz aluminiowe, kute wahacze. Standardem jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.

BMW M2 w nowej wersji trafi do salonów latem bieżącego roku. Producent nie podał jeszcze cen modelu. Ciekawe, jaka będzie reakcja ze strony Audi i Mercedesa na mocne coupe z Bawarii. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama