Następca produkowanego od 2014 r. futurystycznego BMW i8 otrzyma nową nazwę i znacznie więcej mocy. Samochód ma pozostać powodującą szybsze bicie serca sportową hybrydą.
Zaprezentowane w 2013 r. hybrydowe BMW i8 praktycznie od momentu premiery stało się dla wielu obiektem marzeń. Urzekające awangardowe nadwozie z otwieranymi do góry drzwiami, nowoczesny design i futurystyczne wnętrze – to wszystko działało na zmysły, podobnie jak wysoka cena sportowego BMW. Gdy dodamy do tego nowoczesną technikę, jak np. opcjonalne laserowe reflektory czy wykonane z karbonu nadwozie, i8 staje się samochodem marzeń. I to mimo specyficznego napędu.
Choć samochód nigdy nie należał do wolnych (od 0 do 100 w 4,4 s, a w wersji po liftingu 4,3 s), to jednak jego napęd pozostawiał pewien niedosyt. Sportowemu autu za ponad 500 tys. zł nie przystoi korzystanie z zaledwie… 3-cylindrowego silnika o pojemności 1,5 l. Choć jednostka rozwijała 231 KM i połączono ją ze 131-konnym silnikiem elektrycznym, to całość ze swoimi 362 KM (po liftingu 374 KM) pozostawiała wrażenie niedoboru mocy.
Nareszcie porządny zastrzyk mocy
W następcy ma się to wyraźnie zmienić. Otrzyma on nazwę i12 i nadal będzie hybrydą. Tym razem samochód otrzyma 4-cylindrową jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 340 KM, połączoną z mocniejszym niż dotychczas silnikiem elektrycznym (powyżej 200 KM). Całość może rozwinąć nawet 680 KM. Celem jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 300 km/h (dotychczas 250 km/h).
Fot. netcarshow.com / BMW Vision M Next Concept
Inspiracją dla i12 będzie prototypowe Vision M Next Concept. Podobnie, jak i8, auto będzie hybrydą typu plug-in, potrafiącą przejechać na samym prądzie przynajmniej kilkadziesiąt km. BMW i12 otrzyma ostrzejsze kształty, zwłaszcza „nerek” i całego pasa przedniego. Samochód zachowa karbonową strukturę poprzednika.
Czy BMW w dobie cięcia kosztów i ograniczenia palety modeli zdecyduje się na tak odważny krok, zwłaszcza, że sportowe samochody nie należą do zbyt rentownych? Przekonamy się o tym za kilka lat – i12 mogłoby zadebiutować ok. 2023/2024 roku.
Zastępca redaktora naczelnego, wcześniej współzałożyciel power-car.pl. Student IV roku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat. Jest wielkim miłośnikiem amerykańskiej motoryzacji, a w szczególności muscle carów i wielkich SUV-ów. W samochodach najbardziej ceni niczym nieskrępowaną przyjemność z jazdy oraz piękne brzmienie silników, zwłaszcza V8.
Ta strona korzysta z ciasteczek. Wraz z naszymi partnerami reklamowymi przechowujemy lub uzyskujemy dostęp do informacji w urządzeniu, takich jak unikatowe identyfikatory w plikach cookie, w celu przetwarzania danych osobowych. Obejmuje to także tworzenie profilu spersonalizowanych reklam. Użytkownik może zaakceptować wszystkie lub nimi zarządzać, klikając na odpowiednie buttony obok.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.