Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Fascynacje

Porsche 928 jako stylowy restomod od Francuzów. Ciekawe połączenie

Kolejna ikona motoryzacji doczekała się drugiego życia jako niezwykle interesujący restomod. Mowa tu o Porsche 928 w wydaniu francuskiego startupu, który zrobił z niego naprawdę oryginalną kompozycję.

Porsche 928 restomod
Fot. Nardonne Automotive

Porsche 928 było jednym z najdłużej produkowanych modeli niemieckiego producenta. Wytwarzano je bowiem w latach 1977-1995, a więc blisko 20 lat! Zdobyło nawet tytuł samochodu roku 1978. Konstrukcja jak na owe czasy była bardzo nowoczesna. Silnik umieszczono z przodu a skrzynię biegów na tylnej osi dla lepszego rozłożenia masy pomiędzy (układ transaxle).

W 1980 roku pojawiła się wersja 928 S, wyposażona w silnik V8 4.7 l z wtryskiem paliwa (moc 300 KM). Przez cały okres produkcji Porsche 928 przeszło jedną znaczną zmianę nadwozia w 1987 roku. W 1986 pojawiła się wersja 928 S4, posiadająca silnik z głowicą o czterech zaworach na cylinder, o pojemności 5,0 l i mocy 315 KM. W 1989 roku zaprezentowano wersję 928 GT z silnikiem o mocy 326 KM a w 1992 928 GTS z silnikiem o mocy 350 KM, której nadwozie znacznie poszerzono. Co ciekawe, 928 miało zastąpić słynne 911, lecz na szczęście tak się nie stało.

Porsche 928 – niedoszły następca 911 z V8 zyskał drugie życie

Teraz Porsche 928 powróciło jako stylowy restomod w wydaniu Nardonne Automotive. Jest to francuski startup. Opisywane Porsche 928 to jego pierwszy projekt. Nie żebyście zgadywali. Ten samochód jest tak dobry, że można by przysiąc, że to już któryś z rzędu projekt tej firmy. Nie jesteśmy pewni, która wersja 928 Nardonne posłużyła jako dawca (przypuszczalnie to S4), ale wizualnie łączy w sobie cechy z różnych epok poprzez szerokie zastosowanie włókna węglowego. Ogromne tylne błotniki są ukłonem w stronę topowego 928 GTS, ale są znacznie większe, podczas gdy 18-calowe kute koła są wyraźnie inspirowane felgami w stylu tarcz, które zastosowano w 928 S2 i S4.

Porsche 928 Nardonne Automotive

Fot. Nardonne Automotive

Przednie reflektory mają czterobolcową grafikę, podobną do tych w obecnych Porsche, i są umieszczone w finezyjnych kapsułach o otwartej strukturze. Z kolei ciągła wiązka światła widoczna z tyłu samochodu również odwołuje się do najnowszych samochodów z Zuffenhausen.

Klasyka z nowoczesnością okraszona francuskim sznytem

Nardonne twierdzi, że jego wizja 928 korzysta z wolnossącego silnika V8, wzbogaconego o nowoczesną jednostkę sterującą. Motor rozwija 400 KM, a więc o 50 KM więcej od oryginału. Zamontowana z tyłu skrzynia biegów jest również ulepszona z pięciu do sześciu biegów i jest wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Modyfikacje podwozia objęły natomiast większe hamulce, elektroniczne sterowanie amortyzatorami i elektryczne wspomaganie kierownicy.

ZOBACZ TAKŻE
Stare Porsche 914 i 911 Turbo w nowym wydaniu. Moda na restomod(a)

Sporym zmianom poddano też kabinę. Zmodyfikowano kształt deski rozdzielczej, zaś niemal każdą powierzchnię wykończono gustowną skórą Foglizzo lub alcantarą. Wyjątkiem jest konsola środkowa ze szczotkowanego aluminium, w której znajduje się system multimedialny Porsche PCCM przeznaczony dla starszych samochodów, który zapewnia wysokiej jakości dźwięk oraz funkcję Apple CarPlay.

Porsche 928 Nardonne Automotive

Fot. Nardonne Automotive

Nardonne Automotive stworzy 8 egzemplarzy w wersji Launch Edition za 480 000 euro. Wiadomo, że samochód pojawi się podczas Milan Design Week w tym miesiącu, po czym zaprezentuje się na Goodwood Festival of Speed w dniach 23-26 czerwca. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w 2024 roku.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama