Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Jednostki R5 nie znikną z oferty Audi

Niemiecka marka zapewnia, że zamierza utrzymać przy życiu pięciocylindrowe silniki. Mają być dostosowane do nowych norm emisji spalin i pojawią się w kompaktowych modelach z linii RS.

Audi RS 3 Sportback z silnikiem R5

W ostatnim czasie pojawiało się wiele pogłosek, jakoby Audi miało zrezygnować z oferowania pięciocylindrowych jednostek  na rzecz mniejszych czterocylindrowych o pojemności 2 litrów. Miało być to związane z nadchodzącymi, jeszcze ostrzejszymi normami emisji spalin Euro 7. Dyrektor zarządzający oddział Audi Sport, Oliver Hoffmann zapewnia, że tak się jednak nie stanie i silniki R5 nadal będą oferowane.

Silniki R5 nadal mają przyszłość

Zaznaczył jednak, że jednostki nowej generacji przejdą szereg modyfikacji w celu dostosowania ich do nadchodzących norm. Silnik nadal ma mieć 2,5 l pojemności. Otrzyma układ mild hybrid, system dezaktywacji niektórych cylindrów i rozrusznik napędzany paskiem.

Pięciocylindrowa jednostka nadal występować będzie pod maską kompaktowych modeli z linii RS, m.in. nowego Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine, Q3 RS oraz Q3 RS Sportback. Zamaskowane sportowe wersje SUV-ów z Ingolstadt już przechodzą testy przedprodukcyjne.

Jednostka R5 pod maską Golfa?

Pojawiają się również doniesienia, jakoby nowy silnik R5 miał znaleźć się także pod maską nowego Golfa R, bazującego na nadchodzącej, ósmej generacji kompaktowego Volkswagena. Jeśli by do tego doszło, byłaby to największa rewolucja od czasu odejścia w topowej odmianie Golfa od jednostki VR6.

Cieszy fakt, że nowe modele Audi RS zachowają swój największy atut w postaci jednostki R5. Ciekawe, czy także Volkswagen zdecyduje się w przypadku Golfa R na silnikową rewolucję.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama