Skoda Kodiaq RS – SUV z charakterem - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Skoda Kodiaq RS – SUV z charakterem

Po bardzo ciepłym przyjęciu Kodiaqa czeska marka zdecydowała się na wprowadzenie do jego gamy sportowej odmiany, sygnowanej logiem RS. Auto zasługuje na miano hot-hatcha wśród SUV-ów.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Skoda Kodiaq RS

Samochód ma za zadanie zmienić nieco image marki i pokazać, że nie oferuje ona tylko pozbawionych sportowego charakteru, typowo rodzinnych pojazdów. Kodiaqa RS poznamy m.in. po czarnym grillu z logo RS, zmienionych zderzakach, zapożyczonych z Octavii RS felgach (w Kodiaqu mają 20 cali), skrywających czerwone zaciski hamulcowe i 17-calowe tarcze hamulcowe oraz dwóch dużych końcówkach układu wydechowego. Ciekawie prezentuje się, biegnące przez całą szerokość auta, światło odblaskowe. Specjalnie dla odmiany RS zarezerwowano lakier Blue Racing.

Działa na emocje 

Sportowego ducha czuć również w kabinie czeskiego SUV-a. Pojawiły się tam m.in. wykonane ze skóry i alcantary sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo RS, spłaszczona u dołu kierownica z logo RS, które pojawiło się także na dźwigni automatycznej skrzyni biegów DSG. Kierownicę, mieszek skrzyni biegów oraz fotele obszyto czerwonymi nićmi. Pedały otrzymały aluminiowe nakładki, a na drzwiach pojawiła się alcantara.

Fot. netcarshow.com

Zadbano także o bogate wyposażenie topowej wersji Kodiaqa. Zaopatrzono go m.in. w wirtualne zegary z możliwością personalizacji, system audio Canton, adaptacyjne zawieszenie, progresywny układ kierowniczy oraz układ Dynamic Sound Boost, generujący odpowiednie dźwięki, pasujące do charakteru auta.. Wśród dostępnych trybów jazdy pojawi się tryb sportowy RS.

Najmocniejszy diesel w historii Skody

Źródłem napędu Kodiaqa RS jest podwójnie doładowany, 2-litrowy silnik diesla. Rozwija on 240 KM i 500 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i rozpędza się do 220 km/h. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Warto wspomnieć, że samochodem pobito rekord przejazdu toru Nurburgring dla siedmiomiejscowych SUV-ów, osiągając wynik 9:29,84 minuty. Według nowego cyklu WLTP sportowy SUV Skody pali średnio zaledwie 6 l.

Fot. netcarshow.com

Skoda Kodiaq RS zadebiutowała oficjalnie podczas odbywających się właśnie targów motoryzacyjnych w Paryżu. Zamówienia na auto można składać od 5 października, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników na początku 2019 r. Czesi mają aspiracje zawojować rodzący się dopiero segment sportowych SUV-ów.

Samochody

Nowy SsangYong Korando – godny rywal Nissana i Kii

SsaangYong zaprezentował w Genewie zupełnie nowego Korando. Odświeżona stylistyka i najnowsze technologie mają sprawić, że model stanie się godnym rywalem dla Nissana Qashqai czy Kii Sportage.

Opublikowano

w dniu

Fot. SsangYong

Model przeszedł gruntowną przebudowę, oferując nową gamę silników, przeprojektowane wnętrze oraz zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy. Czwarta generacja jest tak naprawdę zupełnie nowym samochodem w stosunku do poprzednika – wszystko za sprawą pieniędzy, jakie w dział badawczo-rozwojowy korańskiej marki wrzuciła Mahindra, indyjski gigant przemysłowy.

Po modelu widać także nacisk na większą przyjemność z jazdy, a tym samym ściągnięcie rzeszy młodych klientów. Nowa wersja Korando została zbudowana na nowej platformie, która jest dostrojona pod kątem lepszej dynamiki jazdy.

Oprócz zwiększenia rozmiaru w stosunku do modelu trzeciej generacji, nowy Korando ma dłuższy rozstaw osi i bardziej przestronną kabinę, a także znacznie bardziej współczesny wygląd zewnętrzny, który wykorzystuje stylizację z większego Rextona.

Nowy samochód jest pierwszym z fali odświeżonych produktów koreańskiej marki. Następny w kolejce jest crossover Tivoli, który ma zostać pokazany w nowej wersji w 2020 roku, a Rexton ma zostać odświeżony dwa lata później. SsangYong rozważa również wprowadzenie nowego SUV-a pomiędzy Korando i Rextonem, aby uzyskać większy udział w rynku.

Design nowego Korando Ssangyong ujawnił rok wcześniej za pomocą swojego konceptu e-SIV z jego masywnymi słupkami C oraz ciekawie zaprojektowanym przodem.

Od momentu premiery dostępne będą dwa rodzaje silnika: 1,6-litrowy diesel o mocy 136 KM oraz 1,5-litrowy turbodoładowany benzyniak o mocy 165 KM. Marka obiecała także, że model będzie w przyszłości oferowany także w całkowicie elektrycznej wersji, prawdopodobnie już w 2020 roku.

Oferując 2-tonową zdolność holowania z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (w obu silnikach dostępna jest również sześciobiegowa manualna skrzynia biegów), silnik wysokoprężny nadal będzie pierwszym wyborem dla tych, którzy chcą używać Korando także jako woła roboczego.

Wnętrze jest bardziej ekskluzywne i wyposażone w 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, cyfrowy zestaw wskaźników i zestaw systemów wspomagających kierowcę. Wydaje się, że z tak przyzwoitym wykończeniem kabiny auto stawi czoła Nissanowi Qashqai czy Kii Sportage – ale w niższej cenie.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Tegoroczny bolid F1 gwiazdą stoiska FCA na Poznań Motor Show

Dwa tygodnie po światowej premierze koncepcyjnego modelu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2019, pierwszy hybrydowy SUV marki Alfa Romeo pod nazwą Tonale przyjeżdża do Poznania. Wydaje się jednak, że jego blask przyćmi tegoroczny bolid F1 zespołu Alfa Romeo Racing.

Opublikowano

w dniu

źródło inf.: FCA, edycja własna / fot.: Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo

Polska publiczność Poznań Motor Show 2019 będzie więc drugą na świecie, której zostanie zaprezentowany ten pierwszy hybrydowy samochód typu plug-in i jednocześnie pierwszy średniej wielkości SUV Alfy Romeo. Zmienia on dotychczasowe reguły najszybciej rozwijającego się aktualnie segmentu, posługując się właściwym, typowym dla producenta sposobem, na który składa się włoski styl i niezrównana przyjemność jazdy. Absolutnie przełomowy koncept zapewnia najlepszą dynamikę jazdy w segmencie przy zastosowaniu nowego napędu elektrycznego i hybrydowego, będącego efektem naturalnej ewolucji w kierunku poprawy osiągów i wrażeń z jazdy w sportowym stylu. Napęd elektryczny Alfy Romeo służy podkreśleniu sportowego charakteru i słynnej misji marki polegającej na „mechanice emocji”.

Alfa Romeo Tonale

Wspomnianą już wyżej sensacją na stoisku FCA Poland i trzech poznańskich Dealerów, firm: AUTO-CENTRUM, POL-CAR i VOYAGER GROUP, będzie prezentowany po raz pierwszy w Polsce bolid Alfa Romeo F1 Racing. Jest to ten sam samochód wyścigowy, którym w sezonie 2019 ścigają się Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi. C38, bo taką nazwę nosi najnowsza konstrukcja szwajcarsko-włoskiej stajni, także trafi do Poznania prosto z salonu w Genewie. 

Pozostając w sportowym klimacie, na stoisku Alfy Romeo będzie też można obejrzeć dwa bezkompromisowe auta Quadrifoglio: Giulię i Stelvio, najmocniejsze seryjne auta marki w historii. Te dwa samochody o unikatowym DNA i nieprzezwyciężonym charakterze, wyposażone w najbardziej innowacyjne rozwiązania, wyznaczają początek nowej, ambitnej ery w dziejach Alfy Romeo. Dzięki imponującym rozwiązaniom, obejmującym wykorzystanie ultralekkich materiałów, znakomity silnik benzynowy 2.9 V6 Bi‑Turbo o mocy 510 KM, idealny rozkład masy 50:50 oraz powrót do napędu na tylną oś, czterolistna koniczyna to nie tylko emblemat przypominający o chlubnej przeszłości, ale także symbol niezrównanego poziomu oraz doskonałości samochodów Alfa Romeo na kolejne lata.

Alfa Romeo Stelvio i Giulia w malowaniu zespołu Alfa Romeo Racing

Ekspozycję uzupełnią piękne, niebieskie i równie szybkie modele Giulietta Veloce, Giulia Veloce TI i Stelvio Super ze sportowym designem nadwozia SUV-a, gdzie „veloce” po włosku oznacza „szybko”, bo z czym od lat kojarzy się Alfa Romeo, jak nie z urzekającym włoskim stylem i właśnie sportowymi sukcesami…?

Fiat

Ten rok jest równie ważny dla marki Fiat, obecnej w Polsce od niemal 100 lat, a która w czerwcu br. kończy 120 lat. Na wystawie poznańscy Dealerzy wraz z FCA Poland zaprezentują całą rodzinę Tipo: Sedan, HB oraz Station Wagon w nowych wersjach wyposażenia Street, Mirror i Sport oraz znanej już S-Design, mogących sprostać potrzebom Klientów w każdym wieku, o różnych gustach i wymaganiach w zakresie mobilności. Wersje Mirror są przeznaczone dla rodzin, dla których szczególnie ważna jest łączność ze światem, a wersja S-Design wyróżnia się sportową i dynamiczną estetyką. To połączenie stylu i funkcjonalności, czego ukoronowaniem jest zaskakujący wygląd i jeszcze lepsze osiągi.

Fiat Tipo Sport

Nie zabraknie również kultowej rodziny Fiata 500, śmiałej i kuszącej nowymi kolorami i nowymi opcjami wyposażenia. W gamie zobaczymy odnoszący nieustanny sukces rynkowy, produkowany w Tychach model 500 (w 2018 roku rekordowa produkcja/sprzedaż od dnia wprowadzenia samochodu na rynek), niezwykle praktyczny, rodzinny crossover 500L i miejski SUV 500X, dostępny z nowej generacji, ekonomicznymi silnikami Firefly (produkowanymi w Bielsku-Białej) i jeden z nielicznych samochodów w segmencie z napędem 4×4. Oryginalne linie nadwozia, starannie dopracowane detale i dobrze przemyślane wnętrza sprawiają, że auta z rodziny 500 doskonale sprawdzają się w mieście i poza nim.

Jeep

Kolejną marką przedstawioną przez FCA publiczności poznańskiego Salonu Motoryzacyjnego będzie Jeep, której dynamika wzrostu na świecie i w Polsce z powodzeniem nadaje się do popularnego ostatnio #10yearschallenge – wyzwania w zakresie zmiany dokonanej w ciągu minionych 10 lat. To właśnie Jeep, jeszcze 10 lat temu dostępny w Polsce z dwoma modelami i roczną sprzedażą na poziomie 450 sztuk, rozwinął się do poziomu pięciu modeli w gamie i 10-krotnie wyższej sprzedaży, wynoszącej 4500 egzemplarzy w 2018 roku.

W Poznaniu zobaczymy całą nową ofertę marki: najlepszy kompaktowy SUV 2018 roku Jeep Renegade Trailhawk, Compass Trailhawk łączący topowe możliwości terenowe w swojej klasie wespół z dobrymi osiągami na drodze, Grand Cherokee Summit oraz dwie premiery. Wśród tych ostatnich znajdzie się nowy Cherokee Limited, zrodzony z autentycznego kodu DNA marki Jeep i zachęcający do wykorzystania każdej okazji do odkrywania. Nowa stylistyka jego nadwozia przyciąga wzrok, a bogate wyposażenie, które obejmujuje między innymi podgrzewane przednie fotele z tapicerką ze skóry Nappa czy system multimedialny UconnectTM z dotykowym ekranem 8,4″, Apple CarPlay i Android AutoTM oraz innymi wygodnymi funkcjami, podnosi komfort wnętrza.

Jeep Renegade Trailhawk

Kolejną nowością prezentowaną na Poznań Motor Show będzie czwarta generacja ekstremalnego Jeepa Wranglera Rubicon, nawiązującego do kultowego Willisa. Ten mistrz jazdy w terenie został wyposażony w potężne 32-calowe koła z oponami błotno-śniegowymi, reduktor o przełożeniu 4:1 oraz łatwo dostępne przyciski systemów terenowych.

Abarth

Ekspozycję FCA Poland uzupełni marka Abarth, która w 2019 r. również obchodzi swój okrągły jubileusz. W tym roku mija 70 lat, od kiedy Carlo Abarth uruchomił w Turynie zakład tuningujący Fiaty 500. Od tego zaczęła się wspaniała przygoda marki, która trwa do dziś. Modelem, który najlepiej nawiązującej do historii modyfikacji Abartha, jest prezentowany na Poznań Motor Show „595″ w wersji Pista (z języka włoskiego – tor wyścigowy) w pięknym kolorze niebieskim Podio.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowości smarta: forease+ i aplikacja „ready to”

Więcej niż dach, więcej niż aplikacja: podczas salonu samochodowego w Genewie (7-17 marca) smart zaprezentował prototyp forease+, dopasowany do wszystkich warunków pogodowych panujących w miastach, oraz aplikację „ready to”, która łączy 8 mobilnych usług ułatwiających codzienne życie posiadacza smarta.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Daimler

smart forease+ to więcej niż prototyp – to ucieleśnienie wartości marki smart: indywidualności, dynamizmu i przyjazności środowisku. Z odważnym poprzednikiem, zaprezentowanym podczas ubiegłorocznych targów w Paryżu modelem forease, łączą go prostolinijne, bezkompromisowe rozwiązania z zakresu miejskiej mobilności.

smart forease+ w logiczny sposób rozwija minimalistyczną koncepcję swojego protoplasty, wzbogacając ją zarówno od strony formy, jak i funkcji. Lekki, a zarazem sztywny szkielet pokryty miękką tkaniną ma wiele zalet: niewiele waży, jest wytrzymały i nadaje się do użytkowania przez cały rok. Dach zaprojektowano tak, aby można go było zdejmować, a dwa umieszczone w tylnej części wycięcia z napisami „+ push” nawiązują do oznaczenia modelu.

Jako stylowa i przemyślana koncepcja, smart forease+ pokazuje ducha naszej marki: jest indywidualny, zredukowany i zrównoważony środowiskowo. To także imponujący popis minimalizmu i typowego dla smarta, miejskiego charakteru” – powiedziała Katrin Adt, szefowa smarta.

„smart forease+ wyraża swoją techniczną i kreatywną inteligencję w jednym emocjonalnym przekazie: #rooflove” – wyjaśnił Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. „Niekonwencjonalna koncepcja, pewność siebie i dynamika: smart forease+ to urbanistyczny manifest”.

Brak jakichkolwiek bocznych okien i otwarty tył w połączeniu z obniżoną przednią szybą zapewniają czystą przyjemność z jazdy.

Indywidualny, dynamiczny, zredukowany: idiom projektowania smarta forease+

Projektanci zaakcentowali wyjątkową emocjonalność prototypu i jego charakter wieloma dodatkami. Swoją zwinność smart forease+ demonstruje już podczas postoju, za sprawą charakterystycznego spojlera przypominającego „kaczy ogon” oraz ekspresyjnie ukształtowanych nadkoli. Owiewka nad przednią szybą optycznie obniża nadwozie auta. Poza pokrewieństwem z bezpośrednim poprzednikiem forease+ stanowi hołd dla wcześniejszych prototypów smarta, takich jak forstars (rok 2012) oraz fourjoy (2013).

Reflektory z trzema modułami LED przyciągają wzrok charakterystyczną świetlną sygnaturą. Ich wielowymiarowy design dodatkowo podkreśla „rzeźbiarskie” wzornictwo lamp. Kolejny wizualny i techniczny akcent stanowią tylne światła. Mają romboidalny kształt, niczym w seryjnych smartach, ale za sprawą LED-owych segmentów umieszczonych pod szklaną taflą nabierają wrażenia wyjątkowej głębi. Rezultat: efektowna świetlna grafika, która zmienia swój wygląd zależnie od kąta patrzenia.

Obręcze forease+ nadają mu wyjątkowe wrażenie szerokości. Aerodynamicznie zaprojektowane felgi sprawiają wrażenie, jakby smart „przytulał się” do drogi. „Elektryzujące” wzornictwo kół sygnalizuje silne zaangażowanie w elektryczną przyszłość marki.

Pewny siebie, przyjazny środowisku, dorosły: przyszłość smarta

Design smarta forease+ jest mniej żartobliwy, za to bardziej zredukowany. „Techniczny”, matowy lakier podkreśla przejrzystość płaszczyzn i kontrastuje z bursztynowym dachem. Ten sam motyw kolorystyczny dominuje w kabinie. W ogólnym ujęciu forease+ bardziej niż na palecie odmiennych kolorów polega na palecie różnych odcieni.

Jednym z przykładów jest panel instrumentów pokryty bursztynową skórą nappa, a także obramowanie głośników między przednimi fotelami w tym samym kolorze oraz podświetlane wyloty pasów bezpieczeństwa. Dobór materiałów zastosowanych do wykończenia kabiny podkreśla zresztą wyrafinowane wzornictwo prototypu: fotele obszyto czarną mieszanką skóry nappa, mikrofibry i wysokiej jakości tkaniny. Koło kierownicy, progi drzwi i panele podszybia pokrywa antracytowa mikrofibra, a środkowe panele drzwi – szlachetna skóra nappa. Uwagę zwracają również elementy z wykończeniem przypominającym lakier fortepianowy – klamki drzwi czy obramowanie centralnego ekranu. Jak przystało na samochód skomunikowany ze światem, smart forease+ oferuje także inteligentne usługi „ready do” i przez cały czas zapewnia pasażerom bezpośredni wgląd do poszczególnych aplikacji.

smart forease+ bazuje na seryjnym modelu smart EQ fortwo cabrio. W 2020 roku marka smart w całości „przerzuci się” na napęd wyłącznie elektryczny. Oznacza to, że smart będzie pierwszą na świecie marką motoryzacyjną, która całkowicie przejdzie z zasilania silnikami spalinowymina elektryczne. smart będzie sukcesywnie ograniczał swoją ofertę jednostek spalinowych i w pełni przełączy się na lokalnie bezemisyjny napęd akumulatorowo-elektryczny – w przypadku smarta fortwo, fortwo cabrio oraz forfour. Nowy smart forease+ akcentuje ten krok i pokazuje, że przyszłość smarta na pewno nie będzie nudna.

Aplikacja „ready to” z elementami sztucznej inteligencji

Więcej niż aplikacja: „ready to” ułatwia życie

smart to nie tylko pierwszy producent samochodów na świecie, który całą swoją flotę przestawia na napędy elektryczne – marka jest również pionierem w dziedzinie usług cyfrowych. Osiem usług połączonych w jednej aplikacji ułatwia wszystkie aspekty związane z codzienną mobilnością. Kompletne informacje na temat samochodu, tankowania, parkowania, nawigacji, pakowania bagażu, udostępniania, odnajdowania zaparkowanego samochodu, a nawet odbioru paczek – wszystkie te funkcje „ready to” oferuje w jednej aplikacji. W pełni przeprojektowany interfejs czyni obsługę dziecinnie prostą, a modułowy kokpit zapewnia jeszcze lepsze doświadczenia z użytkowania. W zależności od sytuacji, do przewidywania oczekiwań użytkownika aplikacja wykorzystuje nawet sztuczną inteligencję.

Projektanci z laboratorium smarta – smart lab – nie tyle zajmują się tworzeniem produktu, który idzie z duchem czasu, co generowaniem prawdziwej wartości dodanej. Właśnie w tym celu stale rozwijają paletę inteligentnych usług „ready to”. Obecnie w jednej aplikacji zintegrowano osiem funkcjonalnych usług, zaprojektowanych po to, by ułatwiać miejską mobilność. Teraz, po raz pierwszy, nowe centrum sterowania „my smart” pokazuje użytkownikowi nie tylko informacje o statusie pojazdu, gdy ten pozostaje nieruchomy, ale także wyświetla wskazówki, informacje i wiadomości podczas podróży – jak np. o najbliższej stacji benzynowej lub poziomie paliwa.

Usługa „my smart”: kontrolowanie swojego smarta

Usługa „my smart” stanowi źródło wszystkich danych dotyczących samochodu. Można uzyskać do nich dostęp w dowolnym miejscu i czasie. Klient może sprawdzić informacje takie jak przebieg czy poziom paliwa lub – w modelach EQ – stan naładowania akumulatora, a także bieżącą lokalizację pojazdu.

Usługa „my smart” zapewnia także zdalny dostęp do auta, w tym jego bezkluczykowe blokowanie i odblokowywanie. W połączeniu z oddzielną aplikacją EQ, którą można obsługiwać bezpośrednio z aplikacji „ready to”, w całkowicie elektrycznych modelach smarta można zdalnie uruchomić wstępną klimatyzację kabiny i za pomocą smartfona uruchomić ogrzewanie lub klimatyzację.

Sharemate: prosty sposób na znalezienie kierowców, którym można udostępnić swojego smarta

Statystycznie każdy samochód w Niemczech ponad 95% czasu spędza na parkingu – nieużywany. Nowa funkcja „sharemate” pozwala kierowcom smartów, których pojazdy wyposażono w opcję „ready to share”, udostępnić swój samochód innym osobom. Użytkownik może aktywnie wyszukiwać takie osoby – na przykład w swoim sąsiedztwie.

Na specjalnej stronie kampanii – unser-smart.de – można tworzyć indywidualne materiały reklamowe, np. ulotki lub posty do publikacji w serwisach społecznościowych (np. na Facebooku, Twitterze lub przez WhatsApp). Spersonalizowana reklama własnego pojazdu zawiera kod QR i krótki adres URL, który może zostać zeskanowany przez potencjalnych użytkowników z sąsiedztwa. Dzięki temu mogą oni otrzymać formularz zgłoszeniowy i zgłosić zapotrzebowanie na smarta. Właściciel otrzymuje wypełniony formularz i decyduje, czy chce zaprosić wnioskodawcę do dołączenia do oferty „ready to share”.

Aplikacja generuje zaproszenie w jednym kroku, za pośrednictwem portalu „ready to”. Wnioskodawca odbiera je i może się zarejestrować, a następnie złożyć zapytanie o rezerwację samochodu.

Usługa »sharemate« oferuje klientom nowoczesne, przyjazne narzędzie, które pozwala im ograniczyć niepotrzebne przestoje swoich pojazdów i bez żadnych obaw użyczać je innym osobom” – wyjaśnia Katrin Adt, szefowa smarta. „W ten sposób klient może obniżyć bieżące koszty, oferując jednocześnie środki miejskiego transportu znajomym, którzy nie mają własnego samochodu. To rodzaj świeżego, zrównoważonego rozwiązania, które sprawia, że smart jest marką prawdziwie pionierską”.

Aby korzystać z tej funkcji, smart musi być wyposażony w pakiet „ready to”, a usługa „ready to share” musi być aktywna.

ready to share”: prosty sposób na car-sharing

Od 2016 r. usługa „ready to share” sprawia, że udostępnianie prywatnych samochodów jest tak samo proste i bezpieczne jak korzystanie z car2go. Autoryzowani użytkownicy mogą w ciągu kilku sekund otwierać smarta swoich znajomych, korzystając ze smartfona. Usługa „ready to share” bazujena smartfonie i wykorzystuje funkcję bezkluczykowego dostępu do pojazdu. O wyjątkowości „smart ready to share” świadczą trzy czynniki: producent zapewnia bezpieczeństwo usługi, właściciel pojazdu ma nad nim pełną kontrolę jako jego jedyny „administrator”, a obsługa całego procesu jest prosta i niedroga.

Funkcja płatności „ready to share” pomaga właścicielom smarta, którzy dzielą się swoimi samochodami, odpowiednio podzielić koszty. Posiadacz smarta może zaprosić przyjaciół i znajomych do korzystania z pojazdu w dwóch grupach użytkowników: jedna grupa to osoby, które mogą korzystać z auta bezpłatnie, a druga używa go wedle ustalonej stawki za minutę. Aby zapewnić bezproblemową realizację płatności, jej dane zostają zachowane.

Usługa „ready to share” jest oferowana w Niemczech, Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Funkcja płatności jest początkowo oferowana w Niemczech,

„ready to fuel”: tanie tankowanie w okolicy

Gdzie znajduje się najbliższa stacja paliw i jakie są tam ceny benzyny? Czy w okolicy są stacje oferujące tańsze paliwo? Na te pytania odpowiada nowa usługa „ready to fuel”, zintegrowana z aplikacją „ready to”. Usługa jest obecnie dostępna w Niemczech.

„ready to pack”: łatwe pakowanie

Aplikacja „pactris” od 2 lat pomaga kierowcom smartów wypełniać bagażniki ich samochodów. Korzystając z zaawansowanego algorytmu, podczas zakupów aplikacja informuje użytkownika, czy i jak zmieścić wszystko w bagażniku smarta. Użytkownik skanuje kod kreskowy na produkcie – na przykład w sklepie meblowym, a funkcja zintegrowana z aplikacją „ready to pack” pokazuje, czy pakunki zmieszczą się do smarta.

Alternatywnie użytkownik może sam wybrać elementy ze stale rosnącej bazy danych, w której zapisane są typowe przewożone bagaże. Aplikacja pokazuje, czy np. skrzynia z napojami albo pudełko wejdą do bagażnika smarta fortwo lub forfour. Dodatkowo, funkcja rozszerzonej rzeczywistości umożliwia skanowanie obiektu bezpośrednio za pomocą aparatu smartfona.

„ready to drop”: łatwa dostawa paczek prosto do bagażnika samochodu

Ta usługa zamienia bagażnik smarta w osobistą stację doręczania paczek. „Ready to drop” oferuje elastyczny sposób dokonywania zakupów online bezpośrednio do smarta – bez względu na to, gdzie pojazd jest zaparkowany. Za pomocą aplikacji i numeru TAN kurier DHL może jednokrotnie otworzyć smarta i umieścić w nim paczkę.

Ta bezpieczna, szybka i wygodna usługa doręczania paczek bezpośredniodo bagażnika samochodu jest obecnie dostępna w Stuttgarcie, Kolonii, Bonn i Berlinie, a z czasem będzie też oferowana w kolejnych miastach.

„ready to park”: wygodniejsze parkowanie dzięki aplikacji

Wygodna funkcja wyszukiwania miejsc parkingowych online: dzięki „ready to park” wystarczy spojrzeć na ekran smartfona, aby w czasie rzeczywistym sprawdzić dostępne opcje parkowania na wybranym obszarze. W niektórych przypadkach miejsce parkingowe można zarezerwować bezpośrednio – w celu skorzystania z niego natychmiast lub nawet z 30-dniowym wyprzedzeniem.

„ready to spot”: szybki powrót do smarta

Planer trasy „ready to spot” nie tylko pokazuje, gdzie użytkownik zaparkował swojego smarta, ale wskazuje też najlepszą drogę powrotną do miejsca postoju pojazdu. Dodatkowo, zintegrowana aplikacja „moovel” (która zmienia nazwęna „REACH NOW”) umożliwia porównywanie i rezerwowanie różnych środków dotarcia do samochodu, takich jak lokalny transport publiczny lub car-sharing. A gdy jest to konieczne, aplikacja „ready to spot” może być również wykorzystana do włączenia reflektorów w zaparkowanym samochodzie – co ułatwia użytkownikowi odnalezienie swojego pojazdu.

„theft recovery”: cyfrowy system wczesnego informowania o kradzieży

Szybka pomoc, gdy smart zostanie skradziony: dzięki usłudze „theft recovery” użytkownik jest za pośrednictwem smartfona powiadamiany, gdy tylko jego smart opuści wcześniej zdefiniowany obszar – tzw. strefę geofence. W przypadku kradzieży automatyczne ostrzeżenie i instrukcje dotyczące aktywacji trybu odzyskiwania. Aplikacja przeprowadza użytkownika przez cały proces, w tym powiadamia policję o kradzieży samochodu i przekazuje jej wszelkie potrzebne informacje.

smart „ready to”: innowacyjne usługi z zakresu miejskiej mobilności w skrócie

Oferta smarta już od 6 lat obejmuje przyjazne dla klienta usługi z zakresu mobilności. Pionierski pakiet smart „ready to” skupia w sobie innowacyjne usługi, które ułatwiają życie w mieście. W 2016 r. smart otworzył specjalne laboratorium o nazwie „smart lab” – think tank, którego celem jest przyspieszenie opracowywania i wdrażania kreatywnych projektów mobilności w miastach.

W smart lab trwają już prace nad kolejnymi przełomowymi usługami z dziedziny mobilności. Będą one sukcesywnie udostępniane wszystkim kierowcom smartów z pakietem „ready to” – dzięki zdalnym aktualizacjom, bez konieczności wizyty w serwisie.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Honda zaprezentuje model E Prototype podczas Milan Design Week

Honda zapowiedziała, że po raz pierwszy zaprezentuje się na Milan Design Week 2019, największej światowej wystawie wzornictwa przemysłowego.

Opublikowano

w dniu

źródło inf./fot.: Honda

Na wystawie usytuowanej w słynnej dzielnicy biur projektowych Tortona Honda zaprezentuje model Honda e Prototype.

Będzie to pierwszy publiczny pokaz modelu po jego światowej premierze na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Prototyp zapowiada pierwszy całkowicie elektryczny, seryjny samochód Hondy, który trafi na rynek europejski jeszcze w tym roku.

Celem wystawy, której nadano tytuł „Honda experience – Casa Connessa Tortona”, będzie przedstawienie środowiska inspirowanego koncepcją stylizacyjną Hondy e Prototype.

Plakat zapowiadający imprezę przedstawia „Drzewo Energii”, które jest centralnym motywem wystawy.

„Honda experience – Casa Connessa Tortona”, usytuowana jest przy Via Tortona, w pobliżu dworca kolejowego Porta Genova. Wystawa będzie czynna od 9 do 14 kwietnia 2019 roku w godz. 10.00-21.00.

Kontynuuj czytanie

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne