Od debiutu topowej A klasy 45 AMG 4MATIC+ oraz CLA 45 AMG 4MATIC+ z najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem o pojemności 2 l, przyszedł czas na kompaktowego SUV-a GLA.
Najmocniejszy, najszybszy i najbardziej rasowy w swojej klasie
Samochód zachował drapieżność A klasy oraz poprzedniego GLA 45 AMG. W oczy rzuca się szereg sportowych akcentów na nadwoziu, m.in. w postaci charakterystycznych dla modeli od AMG felg ze srebrnymi obwódkami, przemodelowanych zderzaków z dodatkowymi wlotami powietrza, czarnych akcentów na nadwoziu oraz pokaźnego spoilera wieńczącego tylną klapę. Oczywiście nie można zapomnieć także o czterech okrągłych końcówkach układu wydechowego przedzielonych dyfuzorem. Nabywca będzie mógł zdecydować się nawet na 21-calowe felgi.
Fot. netcarshow.com / Mercedes-AMG GLA 4MATIC+
W kabinie również nie zabrakło sportowych akcentów. Są to m.in. sportowe fotele (opcjonalnie dostępne są siedzenia AMG Performance) czy pokryta alcantarą kierownica z grubym wieńcem. Na jej czubku znajduje się charakterystyczny żółty znacznik. Pojawiły się także kontrastowe żółte przeszycia i wstawki na fotelach oraz desce rozdzielczej. Całość zdobią elementy wykonane z włókna węglowego lub z aluminium oraz wykonane z tegoż metalu nakładki na pedały.
GLA 45 AMG – stworzony do dawania frajdy
Pod maską kompaktowego SUV-a ze Stuttgartu znalazła się 2-litrowa jednostka znana z modeli A 45 AMG i CLA 45 AMG. Generuje ona 387 KM i 480 Nm w standardowej wersji oraz aż 421 KM i 500 Nm w mocniejszej odmianie S. Silnik waży zaledwie 160,5 kg. Konstrukcja ma aluminiowy blok oraz wykonane z kutego aluminium tłoki. W „słabszym” wariancie turbosprężarka typu twin scroll ze zmienną geometrią pracuje pod ciśnieniem 1,9 bara, natomiast w mocniejszej jest to 2,1 bara. Układ turbodoładowania wyposażono w elektronicznie sterowany zawór spustowy.
Fot. netcarshow.com / Mercedes-AMG GLA 4MATIC+
Obie wersje wyposażono w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię AMG Speedshift DCT o ośmiu przełożeniach. Słabszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s a mocniejsza w 4,3 s. Dla porównania 400-konne Audi RS Q3 potrzebuje na to 4,5 s. Nowy GLA 45 AMG jest nie tylko najmocniejszym, ale także najszybszym seryjnie oferowanym kompaktowym SUV-em. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi odpowiednio 250 i 270 km/h.
Kompleksowy hot hatch
Wprowadzono także parę zmian w zawieszeniu. Pojawił się nowy, elektronicznie sterowany dyferencjał tylnej osi AMG Torque Control. Wyposażono go w dwa sprzęgła wielotarczowe – po jednym na każdą z półosi. Zastosowano też wydajniejszy układ hamulcowy. W słabszej wersji przednie tarcze mają 350 mm a tylne 330 mm średnicy. Z przodu zastosowano czterotłoczkowe zaciski. Mocniejsza odmiana S otrzymała 360-milimetrowe tarcze z przodu i 6-tłoczkowe zaciski, lakierowane na czerwono.
Nowy Mercedes GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie już za kilka dni podczas targów w Genewie. Niemiecki producent nie podał jeszcze cen najnowszego modelu z rodziny AMG.