Wiele wskazuje na to, że kolejnymi ofiarami coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin padną najmocniejsze modele Mercedes-AMG. O tym, że UE i jej drakońskie normy są solą w oku wielu marek, przekonaliśmy się już nieraz.
Wystarczy tu wspomnieć chociażby przykłady Mercedesa-AMG A 45 S oraz CLA 45 S, w których producent musiał specjalnie opracować cichsze układy wydechowe ze względu na wejście w życie bardziej rygorystycznych norm hałasu.
Kolejne żniwo ekologii
Warto także zaznaczyć, że „dzięki” zakazowi sprowadzania na swój teren samochodów, które nie spełniają norm unijnych, w UE nie uświadczymy takich pojazdów jak Tesla Cybertruck czy Ford Mustang Shelby GT500.
Teraz zagrożone są najmocniejsze modele Mercedesa-AMG, zwłaszcza te napędzane pięknie brzmiącymi jednostkami V8. Mówi się nawet, że w nowym Mercedesie-AMG C63 może być zastosowany napęd hybrydowy oparty o zaledwie 4-cylindrowy silnik spalinowy i jednostkę elektryczną. Dla porównania, obecny Mercedes-AMG C63 korzysta z podwójnie doładowanego silnika V8 o pojemności 4 litrów i mocy 476 KM (510 KM w wersji S).
Mercedes-AMG chce w najbliższym czasie zmniejszyć swoją obecną emisję dwutlenku węgla wynoszącą 138 g na kilometr do ok. 100 gramów na kilometr. Taki zabieg wiąże się z koniecznością wycofania z gamy dużej części najmocniejszych pojazdów.
Mercedes-AMG zapowiada koniec ery V8?
W tym momencie blisko 35% sportowych samochodów stworzonych przez europejskie marki nie spełnia norm UE. Fakt ten powoduje, że Mercedes-AMG będzie zmuszony do usunięcia z oferty aż 75% najmocniejszych modeli, gdyż w przeciwnym razie będzie musiał płacić bardzo wysokie kary za ich produkcję.
Spodziewać się można popularyzacji mniejszych silników, głównie 4-cylindrowych jednostek oraz coraz większej elektryfikacji modeli. Jedno jest pewne – to już nie będzie ten sam Mercedes-AMG co kiedyś. Tak na marginesie warto się zastanowić, ilu producentom uda się spełnić wchodzące w 2021 r. ostrzejsze normy emisji dwutlenku węgla, zakładające redukcję średniej emisji tej substancji do poziomu 95 g/100 km.