Connect with us

Ponad 800-konne BMW M8 od Manharta – w 2,6 s do setki!

Tym razem niemiecki tuner wziął na warsztat flagowe coupe od BMW, czyniąc z niego prawdziwego drogowego drapieżnika. Moc M8 Competition wzrosła o blisko 200 KM, a jego osiągi są porównywalne z najnowszym Porsche 911 Turbo S.

Opublikowano

w dniu

BMW M8 Competition MH8 800
Fot. manhart-performance.de / BMW M8 Competition by Manhart

Już standardowe BMW M8 Competition pobudza zmysły swoją elegancką sylwetką i ponadprzeciętnymi osiągami. Jednak do tej pory nie były one aż na tyle dobre, by zaliczać niemieckie coupe do elity supersamochodów. Sytuację zmieniły modyfikacje przeprowadzone przez Manharta.

M8 Competition dołącza do elity supersamochodów

BMW M8 Competition w wydaniu niemieckiego tunera wyróżnia się ponadto kilkoma akcentami stylistycznymi. Bawarskie coupe otrzymało zmodyfikowany body kit z większymi wlotami powietrza. Z czarnym nadwoziem dobrze kontrastują złote akcenty w postaci obwódek na wlotach powietrza i dyfuzorze oraz na rantach 21-calowych czarnych felg od Manharta. W oczy rzuca się także spory dyfuzor z czterema dużymi końcówkami układu wydechowego oraz biegnące po bokach i dachu karoserii złote pasy.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M8 Gran Coupe – piękna i bestia w jednym

Pojawiło się także więcej elementów z włókna węglowego, w tym dyfuzor, przedni i tylny spoiler czy końcówki układu wydechowego. Sam układ wydechowy również przeszedł modyfikacje i ma zapewniać lepsze brzmienie, m.in. dzięki usunięciu filtra cząstek stałych. Dźwięk można dodatkowo wzmocnić za pomocą zestawu rur bez katalizatora oraz regulowanych zaworów wydechowych.

BMW M8 Competition by Manhart

Fot. manhart-performance.de

Zmodernizowano także zawieszenie, które wyposażono w regulowane sprężyny pozwalające zmienić wysokość pojazdu w zakresie 30 mm. Standardowo występują karbonowo-ceramiczne hamulce.

W kabinie zmian jest niewiele. M8 Competition można wyposażyć w opcjonalne akcenty z włókna węglowego na kierownicy oraz łopatkach zmiany biegów.

Tuning z prawdziwego zdarzenia

Najwięcej dzieje się jednak pod maską finezyjnej “bawary”. Zamiast seryjnych 625 KM i 750 Nm w M8 Competition od Manharta znajdziemy aż 823 KM i 1050 Nm. Podwójnie doładowana 4.4-litrowa jednostka V8 przeszła kilka zmian. Manhart zastosował nowy intercooler, zmodyfikowane turbosprężarki oraz dokonał zmian w 8-biegowej automatycznej przekładni. Pakiet nazywa “MH8 800”.

ZOBACZ TAKŻE
900-konne Audi RS Q8 od Manharta - ma się czym pochwalić

Znajduje to swoje odzwierciedlenie w osiągach niemieckiego coupe. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy, czyli raptem o 0,1 sekundy wolniej niż 1500-konny Bugatti Chiron! Prędkość maksymalna wzrosła nieznacznie w porównaniu do odmiany seryjnej i wynosi obecnie 311 km/h. Dla porównania standardowe M8 Competition osiąga 100 km/h w 3,2 s i rozwija 305 km/h (z opcjonalnym pakietem M Driver).  Imponuje także czas potrzebny na osiągnięcie 200 km/h – wynosi on zaledwie 5,7 sekundy!

Na powyższym nagraniu z AutoTopNL można usłyszeć, jak pracuje M8 Competition w wydaniu niemieckiego tunera oraz zobaczyć, jak rozpędza się do 311 km/h. Trzeba przyznać, że spece z Manharta znowu wykonali kawał dobrej roboty.

 

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama