Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowe BMW X5 M i X6 M – najważniejsze cechy

Nowe BMW X5 M i X6 M rozwijają standardowo 600 KM i 750 Nm, a w mocniejszej wersji Competition aż 625 KM i 750 Nm. Najmocniejsza odmiana potrzebuje mniej niż 4 sekund na rozwinięcie 100 km/h.

BMW X5M BMW X6M
BMW X5M BMW X6M

Trzecia generacja wyczynowych modeli BMW M GmbH z segmentu samochodów luksusowych typu Sports Activity Vehicle (SAV) i Sports Activity Coupé (SAC). Typowa dla M koncepcja dynamiki, zwinności i precyzji połączonych z charakterystyczną dla modeli BMW X wszechstronnością, ekstrawertyczną stylistyką i nowoczesnym luksusem. Oto nowe X5 M i X6 M.

BMW X5 M, moc: 441 kW (600 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 13,0-12,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 296-291 g/km.

BMW X5 M Competition, moc: 460 kW (625 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 13,0‑12,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 296-91 g/km.

BMW X6 M, moc: 441 kW (600 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,7-12,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 289-284 g/km.

BMW X6 M Competition, moc: 460 kW (625 KM), maksymalny moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,7‑12,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 289-284 g/km.

Znaczący wzrost mocy: silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Maksymalna moc zwiększona o 18 kW (25 KM) i 37 kW (50 KM) (modele Competition) do 460 kW (625 KM) w porównaniu z poprzednimi modelami. Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm.

Bardzo sztywne zawieszenie silnika. Koncepcje chłodzenia i smarowania przystosowane do maksymalnej dynamiki jazdy. Sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu.

Wszechstronna i zawsze niezawodna transmisja napędu: 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic. Napęd na wszystkie koła M xDrive z większym przeniesieniem napędu na tylną oś o zmiennych trybach 4WD i 4WD Sport. Zoptymalizowana trakcja i dynamika dzięki powiązaniu z aktywnym mechanizmem różnicowym M.

Nieprzeciętne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s i 3,8 sekundy (BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition) – nawet o 0,4 s szybciej niż poprzednie modele.

Unikalna całościowa koncepcja zapewniająca wybitne osiągi w zestawieniu z konkurencją. Doskonale skoordynowane współdziałanie napędu, układu jezdnego i karoserii zapewnia maksymalną sterowność, zwinność i dynamikę. Kompleksowe zestrojenie w ośrodkach testowych Miramas i Arjeplog, na pętli północnej toru Nürburgring i innych torach wyścigowych.

Premiera targowa na Los Angeles Auto Show 2019. Wspólne wprowadzenie na rynek nowego BMW X5 M, nowego BMW X6 M i modeli Competition od kwietnia 2020 r.

Szeroki pakiet środków zwiększających sztywności karoserii i punktów mocowania zawieszenia. Specjalnie dostosowany do danego modelu układ jezdny z odpowiednio dobranymi właściwościami kinematycznymi i elastokinematycznymi.

Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control) z trybem M Dynamic. 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich na osi przedniej i 22-calowe na osi tylnej w wyposażeniu standardowym modeli Competition i wyposażeniu dodatkowym BMW X5 M i BMW X6 M.

Układ hamulcowy M z pływającymi tarczami o doskonałej skuteczności hamowania. Zintegrowany układ hamulcowy umożliwia indywidualną konfigurację czułości pedału podczas hamowania.

Ekstrawertyczny wygląd zewnętrzny jako wyraz niekwestionowanej dominacji. Charakterystyczne proporcje SAV i SAC w połączeniu z typowymi cechami M optymalizującymi dopływ powietrza chłodzącego i właściwości aerodynamiczne: duże wloty powietrza, nerki BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, spojler dachowy lub tylny, pas tylny z elementami dyfuzora, układ wydechowy z parami podwójnych rur wydechowych. Modele Competition ze specjalnymi elementami stylistycznymi. Lakier specjalny BMW Individual dostępny po raz pierwszy w modelach BMW X.

Ekskluzywne i luksusowe wnętrze: podwyższona pozycja siedzenia zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy charakterystyczne dla modeli M. Przestronne, komfortowe wnętrze, duże możliwości adaptacji. Typowa dla M aranżacja kokpitu. Wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami M w wyposażeniu standardowym. Fotele wielofunkcyjne M i tapicerka BMW Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze w wyposażeniu standardowym. Ekskluzywna skórzana tapicerka w modelach Competition.

Przycisk Setup umożliwiający bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Przyciski M na kierownicy umożliwiające aktywację dwóch indywidualnie zestawionych konfiguracji ustawień.

Tryb M dla indywidualnej konfiguracji działania systemów wspomagających kierowcę, jak również wskazań na zestawie wskaźników i wyświetlacz Head-Up. Wybór pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT oraz TRACK w modelach Competition.

Wyposażenie standardowe obejmuje BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnego asystenta osobistego BMW, a także asystenta parkowania. Duży wybór systemów wspomagających kierowcę i światła laserowe BMW w wyposażeniu dodatkowym.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama