Connect with us

Renault Megane po liftingu – lepszy design i hybryda plug-in

Po blisko 5 latach od debiutu przyszedł czas na modernizację IV generacji Megane. Wizualne zmiany są niewielkie, jednak pojawiło się kilka istotnych nowości w wyposażeniu, a do gamy jednostek napędowych trafiła hybryda plug-in. Topowa wersja R.S. otrzymała dodatkowy zastrzyk mocy.

Opublikowano

w dniu

Renault Megane FL
Fot. renault.pl / Renault Megane FL

Zaprezentowane na targach we Frankfurcie w 2015 r. Renault Megane IV generacji wciąż wygląda dobrze. Jednak w obliczu całkiem nowych wcieleń głównych rywali spod znaku Toyoty i Volkswagena francuski producent musiał odmłodzić swój model. Zmiany dotknęły przede wszystkim wyposażenia oraz gamy jednostek napędowych.

Zmiany (nie)widoczne gołym okiem

Na pierwszy rzut oka zmiany nie są diametralne. Pojawiły się nowe reflektory Pure Vision LED z charakterystycznymi paskami po bokach (niczym w Clio). Będą one wyposażeniem standardowym każdego Megane. Z diod wykonano także światła przeciwmgłowe i lampy tylne, których klosze otrzymały inne wypełnienie. Nieznacznie zmodernizowano także zderzaki. Ponadto pojawiły się nowe wzory felg i kolory karoserii.

Renault Megane FL

Fot. renault.pl / Renault Megane FL

Kabina Megane została w jeszcze większym stopniu opanowana przez ekrany. Pierwszy z nich zastępuje zegary i ma 10,2 cala przekątnej. Wyświetlacz systemu multimedialnego Easy Link (z nowego Clio)  również urósł – w tym przypadku do 9,3 cala. Jego obsługa ma przypominać użytkowanie smartfona i ma być łatwiejsza niż wcześniejszego R-Link 2. Zmodyfikowano również panel obsługi klimatyzacji.

Kilka istotnych nowości

Największą nowością w poliftingowym Renault Megane będzie obecność hybrydy plug-in. Korzysta on z 1,3-litrowej jednostki i dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi 160 KM. Akumulatory mają pojemność 9,8 kWh. Producent deklaruje, że zasięg w trybie elektrycznym wynosi 50 km, a samochód będzie mógł rozwinąć w trybie elektrycznym 135 km/h. Hybrydowe Megane początkowo dostępne będzie tylko w odmianie kombi.



Renault Megane FL

Fot. renault.pl / Renault Megane FL

Wśród konwencjonalnych jednostek znajdziemy m.in. benzynowe 1,3 TCe o mocach 100, 115, 140 i 160 KM oraz 1,5-litrowego diesla o mocach 95 i 115 KM. 140-konne TCe będzie dostępne z opcjonalną skrzynią dwusprzęgłową EDC. Będzie ona natomiast wyposażeniem standardowym najmocniejszej wersji. Pod koniec roku gamę uzupełni nowy benzynowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 120 KM.

Jeszcze mocniejsze Megane R.S. 

Wariant GT Line zostanie zastąpiony pakietem stylistycznym o nazwie R.S Line. Natomiast flagowa odmiana R.S. otrzymała dodatkowy zastrzyk mocy. Rozwija teraz 300 KM i 420 Nm. Wariant ze skrzynią manualną osiąga 400 Nm.

Zmodernizowane Renault Megane trafi do sprzedaży latem bieżącego roku.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama