Kia zapowiadała zmianę logo już od niemal dwóch lat. Pierwszy pojazd noszący nowe logo Kii zaprezentowano bowiem w marcu 2019 roku podczas targów w Genewie. Była nim koncepcyjna Kia Imagine. Teraz doczekaliśmy się oficjalnego ujawnienia tego elementu. Zrobiono to w dość nietypowy sposób, bowiem przy okazji pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei. 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu, który symbolizował nową erę marki Kia. Przy okazji ustanowiono rekord Guinessa pod względem „liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”.
Ruch, który inspiruje
Zaktualizowane logo zawiera nowe hasło. Brzmi ono: „Ruch, który inspiruje”. Zastępuje ono obecny od lat slogan: „Moc zaskoczenia”. Rytmiczna, nieprzerwana linia logo świadczy o zaangażowaniu Kii w dostarczanie chwil inspiracji, a jego symetria świadczy o pewności siebie. Rosnące gesty odzwierciedlają rosnące ambicje marki Kia, a co ważniejsze, to, co oferuje klientom. Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian i innowacji – powiedział Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kii.
Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży – dodał prezes koreańskiej marki.
Nowe logo Kii jako część „Planu S”
Zmiany te są częścią długoterminowej strategii biznesowej o nazwie „Plan S”, o której dowiemy się więcej już 15 stycznia. Wynika z niej m.in., że Kia ma ambicje zostać jednym z liderów branży motoryzacyjnej na świecie. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy Koreańczycy zaprezentują sporo nowości. Jedną z najważniejszych będzie zupełnie nowa Kia Sportage, która zadebiutuje w nadchodzących miesiącach. Ten rok przyniesie również premierę pierwszego elektrycznego crossovera Kii.
Firma skoncentruje się również na wprowadzeniu szerokiej gamy usług związanych z mobilnością. Koreańczycy zamierzają dostosować swoje pojazdy i usługi do potrzeb nawet małych grup klientów oraz do specyfiki poszczególnych regionów.