Na czwartkowej konferencji prasowej francuski producent podzielił się strategią rozwoju na najbliższe lata. Zakłada ona, że do 2030 roku aż 9 na 10 sprzedawanych przez Renault samochodów będzie miało napęd w pełni elektryczny. Jednocześnie zapowiedziano w pełni elektryczne Renault Megane E-Tech Electric. Samochód zadebiutuje według producenta w „bardzo bliskiej przyszłości” (zapewne w ciągu najbliższych miesięcy), zaś do sprzedaży trafi w 2022 roku.
Renault Megane E-Tech Electric zadebiutuje w „bardzo bliskiej przyszłości”
Renault Megane E-Tech będzie oparte na platformie CMF-EV, którą opracowano wspólnie z Nissanem, wykorzystując możliwości sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Zresztą korzysta z niej wprowadzony niedawno na rynek elektryczny crossover Nissan Ariya. Szczegóły dotyczące układu napędowego pozostają póki co tajemnicą, choć zapewne wkrótce się to zmieni, biorąc pod uwagę zapowiedzi firmy dotyczące premiery auta.
Zapowiedzią Renault Megane E-Tech Electric było zaprezentowane w październiku zeszłego roku prototypowe Megane eVision Concept. Wersja produkcyjna powinna bowiem w dużym stopniu nawiązywać do zeszłorocznego konceptu. Zresztą zdjęcia szpiegowskie ujawniły niektóre z podobieństw, a pierwsze zwiastuny tylko to potwierdzają. Teasery ukazują bowiem tył, fragmenty wnętrza oraz cyfrowy zestaw zegarów, a także system infotainment. Tylna część nadwozia jest dosyć podobna do konceptu. Mamy więc tylne lampy połączone cienką listwą świetlną LED oraz węższe niż w spalinowym Megane lampy. Pojawiło się także nowo logo francuskiej marki.
W aż 95% podobne do prototypu
Szef Renault, Luca de Meo powiedział, że wersja produkcyjna i koncepcyjne Megane eVision Concept są w około 95 procentach podobne. To naprawdę dużo. Zresztą nawet ze zdjęć szpiegowskich wynika, że produkcyjne Renault Megane E-Tech Electric ma podobne proporcje nadwozia co prototyp.
Pozostałe teasery dają wgląd na kształt kabiny elektrycznego Megane. Wygląda ona nowocześnie i minimalistycznie, jak przystało na samochód elektryczny. Nad rzędem nieoznakowanych przycisków znajduje się duży ekran dotykowy systemu infotainment, który wydaje się być wyposażony w pojemnościowy wyświetlacz. Pod przyciskami natomiast znajduje się półka na telefon. Jest też obszerny schowek z przodu konsoli środkowej, pod systemem multimedialnym. Z kolei fotele i podłokietnik mają kontrastowe złote szwy. Widać, że Francuzi zadbali także o styl.
Zastępca redaktora naczelnego, wcześniej współzałożyciel power-car.pl. Student IV roku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat. Jest wielkim miłośnikiem amerykańskiej motoryzacji, a w szczególności muscle carów i wielkich SUV-ów. W samochodach najbardziej ceni niczym nieskrępowaną przyjemność z jazdy oraz piękne brzmienie silników, zwłaszcza V8.
- Paweł Bartochahttps://motohigh.pl/author/pbartocha/
- Paweł Bartochahttps://motohigh.pl/author/pbartocha/
- Paweł Bartochahttps://motohigh.pl/author/pbartocha/
- Paweł Bartochahttps://motohigh.pl/author/pbartocha/