Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Brabus 500 – flagowy Mercedes klasy S w bardziej agresywnym wydaniu

Najnowsze wcielenie flagowego Mercedesa klasy S doczekało się bardziej ekscytującej wersji od Brabusa. Nowy Brabus 500 wyróżnia się bardziej agresywnym, trochę mrocznym wyglądem, licznymi dodatkami w kabinie i na nadwoziu oraz poprawionymi osiągami.

Opublikowano

w dniu

Brabus 500
Fot. brabus / Brabus 500

Najbardziej ekscytujące wersje modeli Mercedesa niekoniecznie muszą mieć emblemat AMG. Już nieraz opisywaliśmy projekty nadwornego tunera niemieckiej marki, takie jak Brabus B45 czy bardziej ekstremalny Brabus Rocket 900. Najnowszym dziełem niemieckiej firmy jest Brabus 500, który kolejny raz udowadnia, że projekty z logo Brabusa mogą być co najmniej równie ekscytujące co z działu Mercedesa-AMG. Samochód bazuje na najnowszej klasie S W223 (zaprezentowanej we wrześniu 2020 roku) i wygląda wręcz obłędnie, a zarazem dość tajemniczo. 

Brabus 500 – Mercedes klasy S w “mrocznym” wydaniu

Moc 3-litrowej doładowanej jednostki benzynowej podkręcono do okrągłych 500 KM (seryjnie 435 KM) a maksymalny moment obrotowy do 590 Nm. Według Brabusa zmiany te skróciły czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h do 4,7 sekundy (szybciej o 0,2 s). Wzrost parametrów silnika umożliwiło zastosowanie modułu B50-500 PowerExtra typu plug-and-play. Podkręcono również moc silnika wysokoprężnego z wariantu S400d dzięki zestawowi Brabus PowerXtra D40. Zamiast seryjnych 330 KM rozwija on teraz 370 KM oraz 750 Nm. Napęd trafia na obie osie. Znając Brabusa, pakiet modyfikacji do mocniejszej odmiany S580 z podwójnie doładowanym 4-litrowym V8 jest tylko kwestią czasu.

Brabus 500

Jak przystało na niemieckiego tunera, ulepszenia nie kończą się tylko na układzie napędowym. Dostępne są bowiem zestawy poprawek aerodynamicznych o jakości OEM. Obejmują one m.in. przedni splitter, odświeżone boczne wloty powietrza, boczne znaczniki LED, tylny dyfuzor i cztery okrągłe końcówki układu wydechowego – oczywiście wszystko utrzymane w czarnej tonacji. Wkrótce do dodatków dołączy nieodsłonięty tylny spojler z włókna węglowego. Majestatyczna klasa S jako Brabus 500 nabrała dość mrocznego, budzącego respekt wyglądu. Całość uzupełnia zestaw kutych felg aluminiowych Brabus Monoblock M Platinum Edition o średnicy 21 cali oraz zdominowane przez kolor czarny nadwozie.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes-AMG A45 S podrasowany przez Brabusa. Oto Brabus B45

Za wyjątkowość Brabusa trzeba słono zapłacić

Kabina Brabusa 500 zachowała luksusowy charakter reprezentacyjnej limuzyny. Do czarnego nadwozia pasuje wnętrze utrzymane w typowej dla Brabusa biało-czarnej kolorystyce. Samochód wyróżnia się napisami BRABUS na progach, dywanikami od Brabusa, wstawkami z włókna węglowego oraz licznymi emblematami z nazwą tunera na nadwoziu i w kabinie.

Brabus 500

Brabus 500 kosztuje od 293 000 euro lub 350 000 $ przy obecnym kursie. . Jest więc znacznie droższy od zwykłej klasy S 500, która kosztuje od 119 238 euro (ceny dla rynku niemieckiego). Jednak takie modele jak niemiecki flagowiec w wykonaniu Brabusa rządzą się swoimi prawami i cena w ich przypadku nie gra roli, choć dziwić może aż tak duża różnica.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama