Connect with us

Samochody elektryczne

Audi RS e-Tron GT na zdjęciach. Będzie najmocniejszym seryjnym Audi

Firma z Ingolstadt pochwaliła się pierwszymi zdjęciami zapowiadanego od miesięcy elektrycznego modelu Audi RS e-Tron GT. Samochód będzie nie tylko pierwszym elektrycznym pojazdem z linii RS, ale również najmocniejszym seryjnym Audi.

Opublikowano

w dniu

Audi RS e-Tron GT
Fot. audi / Audi RS e-Tron GT

Rodzina elektrycznych Audi rośnie w siłę. Po prezentacji SUV-ów e-Tron i e-Tron Sportback nadejdzie czas na sportowego liftbacka o nazwie GT. Przy okazji będzie to najmocniejszy seryjny model w historii niemieckiej marki oraz pierwszy elektryczny pojazd z linii RS. Zaprezentowane zdjęcia przedstawiają póki co zaawnsowane prototypy Audi RS e-Tron GT. Samochód ma trafić do sprzedaży w 2021 roku a więc prace nad nim zbliżają się już do finalnego etapu. Oto, co już wiadomo o sportowym elektrycznym Audi.

Audi RS e-Tron GT – Gran Turismo nowej generacji

Na początek garść elektryzujących danych technicznych. Otóż Audi RS e-Tron GT ma sporo wspólnego z należącym do tego samego koncernu Porsche Taycanem. Układ napędowy składać się będzie z trzech silników elektrycznych (jednego przy przedniej i dwóch przy tylnej osi).

Audi RS e-Tron GT

Podobnie jak elektryczne Porsche, także Audi otrzyma trzy warianty mocy – ma ona sięgać od 440 do 598 KM, a z funkcją overboost chwilowa moc wyniesie nawet 646 KM. Moment obrotowy na poziomie 830 Nm również imponuje, podobnie zresztą jak zajmujące mniej niż 3,5 sekundy przyspieszenie od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h. Warto dodać, że auto waży blisko 2,3 tony. Akumulatory mają pojemność 93,4 kWh a zasięg na jednym ładowaniu może oscylować w granicach 400 km, choć oficjalne wyniki nie są jeszcze znane. 

ZOBACZ TAKŻE
20 elektryków od Audi w najbliższych latach

Aż cztery układy chłodzące

Producent z Ingolstadt zadba również o odpowiednie chłodzenie akumulatorów. Nie chodzi tu tylko o jazdę z wysokimi prędkościami, ale również o możliwość superszybkiego ładowania o mocy 270 kW. Dlatego też Audi RS e-Tron GT otrzyma aż cztery układy chłodzące.

Audi RS e-Tron GT

Do wyboru będą również trzy rodzaje układu hamulcowego – stalowe, ceramiczne lub będące ogniwem pośrednim stalowe tarcze wykonane ze stali pokrytej odpornym węglikiem. Oczywiście tradycyjne hamulce będzie wspomagało zaawansowane hamowanie rekuperacyjne.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Porsche Taycan ustanawia rekord na północnej pętli Nürburgringu

Testowane przez mistrza Formuły E

Audi dodaje, że RS e-Tron GT oprócz znakomitych osiągów ma zapewniać również wygodę typowego Gran Turismo i mieć bardziej przyjazny charakter niż Taycan. Nie zabraknie oczywiście zaawansowanego aktywnego zawieszenia. Warto też dodać, iż środek ciężkości w elektrycznym liftbacku leży jeszcze niżej niż w supersamochodzie R8. Zawieszenie testował mistrz świata Formuły E z lat 2016-2017, Lucas di Grassi. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama