Audi RS e-Tron GT na zdjęciach. Będzie najmocniejszym seryjnym Audi
Firma z Ingolstadt pochwaliła się pierwszymi zdjęciami zapowiadanego od miesięcy elektrycznego modelu Audi RS e-Tron GT. Samochód będzie nie tylko pierwszym elektrycznym pojazdem z linii RS, ale również najmocniejszym seryjnym Audi.
Rodzina elektrycznych Audi rośnie w siłę. Po prezentacji SUV-ów e-Tron i e-Tron Sportback nadejdzie czas na sportowego liftbacka o nazwie GT. Przy okazji będzie to najmocniejszy seryjny model w historii niemieckiej marki oraz pierwszy elektryczny pojazd z linii RS. Zaprezentowane zdjęcia przedstawiają póki co zaawnsowane prototypy Audi RS e-Tron GT. Samochód ma trafić do sprzedaży w 2021 roku a więc prace nad nim zbliżają się już do finalnego etapu. Oto, co już wiadomo o sportowym elektrycznym Audi.
Audi RS e-Tron GT – Gran Turismo nowej generacji
Na początek garść elektryzujących danych technicznych. Otóż Audi RS e-Tron GT ma sporo wspólnego z należącym do tego samego koncernu Porsche Taycanem. Układ napędowy składać się będzie z trzech silników elektrycznych (jednego przy przedniej i dwóch przy tylnej osi).
Podobnie jak elektryczne Porsche, także Audi otrzyma trzy warianty mocy – ma ona sięgać od 440 do 598 KM, a z funkcją overboost chwilowa moc wyniesie nawet 646 KM. Moment obrotowy na poziomie 830 Nm również imponuje, podobnie zresztą jak zajmujące mniej niż 3,5 sekundy przyspieszenie od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h. Warto dodać, że auto waży blisko 2,3 tony. Akumulatory mają pojemność 93,4 kWh a zasięg na jednym ładowaniu może oscylować w granicach 400 km, choć oficjalne wyniki nie są jeszcze znane.
Producent z Ingolstadt zadba również o odpowiednie chłodzenie akumulatorów. Nie chodzi tu tylko o jazdę z wysokimi prędkościami, ale również o możliwość superszybkiego ładowania o mocy 270 kW. Dlatego też Audi RS e-Tron GT otrzyma aż cztery układy chłodzące.
Do wyboru będą również trzy rodzaje układu hamulcowego – stalowe, ceramiczne lub będące ogniwem pośrednim stalowe tarcze wykonane ze stali pokrytej odpornym węglikiem. Oczywiście tradycyjne hamulce będzie wspomagało zaawansowane hamowanie rekuperacyjne.
Audi dodaje, że RS e-Tron GT oprócz znakomitych osiągów ma zapewniać również wygodę typowego Gran Turismo i mieć bardziej przyjazny charakter niż Taycan. Nie zabraknie oczywiście zaawansowanego aktywnego zawieszenia. Warto też dodać, iż środek ciężkości w elektrycznym liftbacku leży jeszcze niżej niż w supersamochodzie R8. Zawieszenie testował mistrz świata Formuły E z lat 2016-2017, Lucas di Grassi.