20 elektryków od Audi w najbliższych latach - motohigh.pl
Nasze social media

Biznes

20 elektryków od Audi w najbliższych latach

Audi chce być bardzo aktywne w dziedzinie elektromobilności. Cztery pierścienie do 2025 r. mają zamiar wypuścić na rynek 30 zelektryfikowanych modeli, w tym 20 samochodów elektrycznych.

Opublikowano

w dniu

Audi e-tron 55 quattro
Fot. Audi

Erę elektrycznych samochodów w Audi zapoczątkował SUV e-Tron, ale producent z Ingolstadt planuje oczywiście kolejne elektryczne modele w innych segmentach. Do 2025 roku na rynku ma pojawić się 30 zupełnie nowych zelektryfikowanych samochodów od Audi, z czego aż 20 stanowić będą elektryki.

Jako pierwszy na rynku (jeszcze w tym roku) pojawi się e-tron Sportback, czyli pierwsze elektryczne coupe od Audi. W przyszłym roku możemy spodziewać się kolejnych samochodów, które były prezentowane jako koncepty – e-Tron GT (któremu w zasadzie… nie zazdrościmy debiutu, biorąc pod uwagę formę Tesli S i Porsche Taycana) oraz Q4 e-tron.

Audi intensywnie inwestuje w badania i rozwój pojazdów elektrycznych, ale to nie znaczy, że osłabia się w produkcji samochodów z innymi rodzajami napędu. Niemiecki producent obiecał kontynuować rozwój konwencjonalnych silników spalinowych, kładąc nacisk na łagodne hybrydy w technologii 48 V. W ofercie istotną rolę mają odegrać także hybrydy plug-in. Już w tym roku Audi wprowadzi na rynek cztery kolejne modele PHEV, a pierwszym z nich jest Audi Q5 55 TFSI e quattro, dostępne już w sprzedaży. 

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami Audi, sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów w 2025 roku ma sięgnąć 40% całkowitej sprzedaży. To bardzo odważny plan i tak naprawdę… nie dajemy mu szans. Marka jest zbyt mocno spozycjonowana jeśli chodzi o samochody z silnikami spalinowymi. Jeśli jednak uda jej się osiągnąć ten cel, to z pewnością pogratulujemy.

W perspektywie długoterminowej Audi dąży do wdrożenia neutralności klimatycznej w całej firmie do roku 2050. Pionierską rolę w tym planie odgrywa zakład w Brukseli. Od rozpoczęcia produkcji Audi e-tron w roku 2018, jest on neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Fabryka przeszła już w całości na ekologiczną energię elektryczną oraz na dostawy ciepła z odnawialnych źródeł energii. W ten sposób Audi zredukowało emisję CO2 łącznie o 40 000 ton rocznie.

Kolejnym krokiem będzie przebudowa fabryki samochodów i silników w węgierskim mieście Győr. W tym roku na dachach dwóch centrów logistycznych o powierzchni około 160 000 metrów kwadratowych zostanie zainstalowany największy w Europie system paneli słonecznych o maksymalnej mocy 12 megawatów. Wytwarzanie energii odnawialnej rozpocznie się tu w roku 2020. Park energii solarnej będzie produkował ponad 9,5 gigawatogodzin energii rocznie, co odpowiada zapotrzebowaniu energetycznemu 5000 gospodarstw domowych. 

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama