Connect with us

Książka za blisko milion złotych? Tak Bentley świętuje 100-lecie

Bentley obchodzi w tym roku swoje 100-lecie. Jak przystało na markę luksusową, robi to z wielką pompą. Z tej okazji Brytyjczycy wydali ponad 800-stronicową książkę, która dostępna jest w trzech wersjach. Najdroższa kosztuje… 200 tysięcy funtów!

Opublikowano

w dniu

Bentley - książka na 100-lecie
Fot. Bentley

Książka Bentleya na 100-lecie ma dziewięć rozdziałów, waży 30 (!) kilogramów, po otwarciu jest szeroka na metr, a każdy egzemplarz został ręcznie oprawiony. Wydawnictwo jest dostępne w trzech wersjach.

Podstawowa ograniczona jest do 500 egzemplarzy i kosztuje 3 000 funtów (w przeliczeniu blisko 15 tys. złotych). W tej cenie nabywca otrzyma książkę, której okładka będzie zrobiona ze skóry stosowanej w samochodach Bentleya (w wybranym kolorze!) oraz odznakę marki – podobną do tej, którą firma wykorzystuje w swoich samochodach.

Bentley - specjalna książka na 100-lecie marki

Edycja „Mulliner” jest z kolei ograniczona do 100 egzemplarzy i kosztuje 12 500 funtów (w przeliczeniu blisko 62 tys. złotych). Zawiera wszystko to, co podstawowa a dodatkowo olbrzymie, 200-calowe portrety, na których znajdziemy dziesięć kultowych Bentleyów i… kolekcję 56 wykonanych na zamówienie obrazów z samochodami Bentleya namalowanych akwarelami na papierze z jedwabiu.

Co więcej, w tej wersji nabywca otrzyma także kawałek przedniej lewej opony ze zwycięskiego samochodu z Le Mans w 2003 roku, a więc Bentleya Speed 8. Kupujący może także na specjalnej stronie w książce znaleźć zdjęcie swojego samochodu, jeśli tylko sobie życzy.

Bentley - specjalna książka na 100-lecie marki

To jednak nic w porównaniu do najdroższej wersji. Jest ona ozdobiona 100 karatami diamentów, a jej nakład wynosi zaledwie siedem sztuk – po jednej na kontynent. W tej wersji odznaka marki może zostać wykonana z białego złota albo platyny. Każda z nich kosztuje 200 tysięcy funtów (w przeliczeniu blisko milion złotych). To więcej niż wiele samochodów marki. W tej cenie moglibyśmy kupić np. Bentleya Continentala GT. 

We wszystkich wersjach książki znalazła się przedmowa Ralpha Laurena i ostatni rozdział o przyszłości Bentleya napisany przez aktualnego dyrektora generalnego marki, Adriana Hallmarka. Przedstawiciele brytyjskiego producenta samochodów już chwalą się, że ich wydawnictwo jest najcięższą wyprodukowaną kiedykolwiek książką opowiadającą historię marki motoryzacyjnej. Cały projekt ma uosabiać rzadkość, wartość kolekcjonerską i długoterminową inwestycję.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama