R.S.18 to trzeci bolid Renault od czasu pełnowymiarowego powrotu do Formuły 1. Samochód jest udoskonaleniem koncepcji opracowanych w sezonie 2017. Zawiera ulepszoną koncepcję zawieszenia i większą aerodynamiczną siłę docisku. R.S.18 zawiera również obowiązkowe zabezpieczenie kokpitu czyli tzw. „halo” i wyprofilowaną pokrywę silnika, aby zachować zgodność z regulacjami technicznymi na 2018.
Samochód został opracowany w Enstone w Wielkiej Brytanii (podwozie) oraz Viry-Chatillon we Francji (jednostka napędowa).
– Naszym nadrzędnym celem jest ciągły postęp w wynikach, chcemy być coraz lepsi pod każdym względem: jednostki napędowej, podwozia czy samych kierowców – powiedział przy okazji prezentacji Cyril Abiteboul, szef zespołu.
– Po wizycie w Enstone i obejrzeniu na własne oczy całego procesu rozwoju R.S.18 jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do nadchodzącego sezonu – dodał Nico Hulkenberg, który wraz z Carlosem Sainzem Jr. będzie stanowił parę tegorocznych kierowców francuskiej ekipy.