Na początku ubiegłego roku świat ujrzał zmodernizowaną wersję Mercedesa-Maybacha S, flagowego luksusowego sedana niemieckiej marki, który bardzo różnił się od klasycznego Mercedesa. Bogata wersja SUV-a GLS, która oficjalnie zaprezentowała się dziś światu, także stara się być zupełnie inna. Oto Maybach GLS.
Maybach GLS – najwyższy luksus w SUV-ie
Odmienny jest np. łuk z ogromną osłoną chłodnicy, która w pierwszej sekundzie przywodzi na myśl „nerki” BMW. Maybacha potraktowano także dużą ilością chromu. Oprócz maski można go znaleźć w zderzaku, bocznych sekcjach czy „rufie” samochodu. Dwukolorowa karoseria także wygląda luksusowo i wyjątkowo. Patrząc z boku w oczy rzucają się natomiast ogromne koła, które mogą mieć 22 albo 23 cale.
Ponieważ tego samochodu często nie będą prowadzić jego właściciele, ale szoferzy czy innego rodzaju kierowcy, znacznej modyfikacji uległo także wnętrze samochodu. Zniknął trzeci rząd siedzeń, ale utrzymany został rozstaw osi na poziomie 3 135 mm – wszystko po to, aby zapewnić maksymalny komfort osobom siedzącym z tyłu.
Maybach GLS może przewozić pięciu pasażeró. W opcji można kupić samochód dla czterech osób, ale za to z zestawem bajerów. Konsola środkowa ze stolikami, a także wbudowana między tylne siedzenia lodówka mogąca chłodzić szampana to ewidentnie gadżety dla ludzi z wyższych sfer. Delektując się tymi udogodnieniami można dodatkowo spoglądać na nocne niebo przez duży panoramiczny dach.
Zadowoli nawet najbardziej wybrednych
Fotele można dostosować do różnych pozycji, w tym do spania, na które można sobie pozwolić o każdej porze nocy i dnia dzięki elektrycznie sterowanym roletom przeciwsłonecznym. Funkcja masażu to oczywistość, podobnie jak najlepszej jakości materiały w całej kabinie.
Nieoczywiste są za to… elektrycznie rozkładane stopnie progowe, szczególnie szerokie w obszarze tylnych drzwi. Mają sprawić, że dostęp do kabiny oraz jej opuszczanie będą wygodne i bezpieczne. Złożone stopnie są ukryte za osłonami progów bocznych. Po otwarciu drzwi stopień domyślnie wysuwa się z odpowiedniej strony w ciągu około 1 s. Dostępny opcjonalnie jest także aktywny rozpylacz zapachów w kabinie z kilkoma ciekawymi zapachami do wyboru.
Maybach GLS otrzyma od samego początku konfigurację 600 4Matic. To łagodna hybryda oparta na 4-litrowym podwójnie turbodoładowanym silniku benzynowym współpracującym z instalacją elektryczną 48 V. Jednostka ma 557 KM przy 6000 obr./min i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 2500 do 5000 obr./min. Silnik połączono z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi moc na wszystkie koła za pomocą układu 4Matic. Mimo wagi ponad 2,7 tony auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu niecałych 5 sekund i osiąga 209 km/h.
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC trafi na rynek w drugiej połowie 2020 r. Nieznane są jeszcze jego ceny.