Connect with us

Czego szukasz?

Motorsport

GP Hiszpanii dla Hamiltona, Ferrari pokpiło sprawę

Lewis Hamilton wygrał wyścig o GP Hiszpanii, wyprzedzając na mecie swojego zespołowego kolegę z Mercedesa – Valtteriego Bottasa. Trzecie miejsce dość niespodziewanie zajął Mex Verstappen z Red Bulla. Fin i Holender zyskali pozycje po koszmarnej i bezsensownej decyzji Ferrari o zmianie opon dla Vettela.

lewis hamilton gp hiszpanii 2018
Fot. Mercedes-AMG Petronas Motorsport F1 Team

Był to jeden z najmniej emocjonujących wyścigów w tym sezonie, choć po pierwszym okrążeniu można było spodziewać się wiele. Na starcie Sebastian Vettel po raz kolejny objechał Valtteriego Bottasa i zajął pozycję tuż za Lewisem Hamiltonem, a chwilę później mający koszmarny sezon Romain Grosjean (Haas) popełnił błąd, który skończył się końcem wyścigu i uszkodzeniami bolidu nie tylko dla niego, ale także dla Pierre’a Gasly’ego (Scuderia Toro Rosso) i Nico Hulkenberga (Renault).

W dalszej części wyścigu najciekawsze rzeczy działy się przy okazji pit-stopów. Najpierw Ferrari po raz pierwszy tego dnia pokpiło sprawę, źle wyliczając „okno” pit-stopu Vettela, który zamiast przed, wyjechał za Kevinem Magnussenem z Haasa. Bardzo szybko skorzystać z tego chciał Mercedes, jednak długi pit-stop (3,9s) Bottasa, spowodował, że Fin znalazł się także za Magnussenem, którego w tej samej sytuacji wyprzedził Vettel, co oznaczało powrót do status quo sprzed pit-stopów.

Nieco później z wyścigu musiał wycofać się drugi z kierowców Ferrari, Kimi Raikkonen, w związku z problemami z silnikiem w swoim bolidzie. Dwadzieścia okrążeń przed końcem miało miejsce zdarzenie kluczowe dla końcowej klasyfikacji wyścigu i po raz kolejny bolesne dla stajni z Maranello. Bolid Estebana Ocona zatrzymał się na torze po problemach z elektryką, a Ferrari postanowiło wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa do zmiany pośrednich opon Vettela na świeży komplet tej samej mieszanki. Strategia (być może stajnia z Maranello została podpuszczona przez Mercedesa, którego mechanicy chwilę wcześniej energicznie krzątali się przy oponach w garażu) Ferrari okazała się być strzałem w kolano – Niemiec wyjechał na tor nie tylko za Bottasem, ale i za Verstappenem i pozostał na tej pozycji do końca wyścigu.

Pod koniec wyścigu jadący na 3. pozycji Max Verstappen niemal zaprzepaścił szansę na podium, zahaczając o bolid Lance’a Strolla i ułamując kawałek przedniego skrzydła. Jak się potem okazało, z tym drobnym ubytkiem Holendrowi i tak udawało się wykręcać całkiem dobre czasy i dowiózł 3. miejsce do końca, nie będąc przesadnie atakowany przez Vettela.

Najlepszy spoza zespołów „wielkiej trójki” okazał się być Kevin Magnussen z Haasa, który wyprzedził hiszpański duet Carlos Sainz (Renault) – Fernando Alonso (McLaren). Kolejne punkty do swoich kont dopisali także Sergio Perez z Force India i Charles Leclerc (Alfa Romeo Sauber).

PozycjaKierowcaZespółCzas
1.Lewis HamiltonMercedes-AMG Petronas Motorsport1h35:29.972
2.Valtteri BottasMercedes-AMG Petronas Motorsport+ 20.593
3.Max VerstappenAston Martin Red Bull Racing+ 26.873
4.Sebastian VettelScuderia Ferrari+ 27.584
5.Daniel RicciardoAston Martin Red Bull Racing+ 50.058
6.Kevin MagnussenHaas+ 1 okrążenie
7.Carlos Sainz jrRenault+ 1 okrążenie
8.Fernando AlonsoMcLaren+ 1 okrążenie
9.Sergio PerezSahara Force India+ 2 okrążenia
10.Charles LeclercAlfa Romeo Sauber+ 2 okrążenia
11.Lance StrollWilliams Martini Racing+ 2 okrążenia
12.Brendon HartleyScuderia Toro Rosso+ 2 okrążenia
13.Marcus EricssonAlfa Romeo Sauber+ 2 okrążenia
14.Sergey SirotkinWilliams Martini Racing+ 3 okrążenia
15.Stoffel VandoorneMcLarenDNF
16.Esteban OconSahara Force IndiaDNF
17.Kimi RäikkönenScuderia FerrariDNF
18.Romain GrosjeanHaasDNF
19.Pierre GaslyScuderia Toro RossoDNF
20.Nico HülkenbergRenaultDNF

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama