Żarówki BMW E46
Żarówki BMW E46 są popularnym tematem wyszukiwania polskich internautów, a ten tekst może pomóc wielu z nich.
Przypomnijmy, BMW serii 3 czwartej generacji było produkowane w latach 1998-2006. Jego design był udoskonaleniem trzeciej generacji. Samochód otrzymał kod fabryczny E46, który w większości marek jest tylko dodatkowym oznaczeniem, ale w przypadku samochodów BMW szybko trafił „pod strzechy” i do dziś jest używany nawet częściej niż oznaczenie serii danego modelu.
E46 był sprzedawany w następujących wersjach nadwozia: sedan, coupé, kabriolet, kombi („Touring”) i hatchback („Compact”). Czwarta generacji serii 3 wprowadził różne nowe funkcje do samochodu. To m.in. nawigacja satelitarna, elektroniczny rozkład siły hamowania, wycieraczki z czujnikiem deszczu czy tylne światła LED. Powrócono także do napędu na wszystkie koła, który całkowicie porzucono w E36.
Hitem była także najmocniejsza wersja M3
E46 była pierwszą serią 3, która była dostępna z silnikiem ze zmiennym skokiem zaworów („valvetronic”).
Najmocniejszą wersją E46 było M3. W tej wersji auto było dostępne z 3-litrowym silnikiem o mocy 286 KM i 3,2-litrową jednostką o mocy 321 KM. W standardowych modelach dostępne były benzyniaki od 1.9 105 KM do 2.9 231 KM oraz Diesle od 2.0 116 KM do 3.0 o mocy 150 KM.
Samochód jest dostępny z 5- albo 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów, 5-biegowym automatem, a także 5- albo 6- biegowymi sekwencyjnymi półautomatycznymi skrzyniami biegów.
Żarówki BMW E46 – pełen wykaz
Poniżej przedstawiamy kompletne zestawienie żarówek do BMW Serii 3 czwartej generacji, produkowanego w latach 1998-2006 w wielu miejscach na całym świecie. Samochód kojarzy się oczywiście z fabryką w Monachium, ale był także produkowany w Ratyzbonie, Lipsku, Kaliningradzie czy Dżakarcie. Jak zawsze, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, dzięki którym eksploatacja samochodu będzie może nieco droższa, ale spokojniejsza.
Tańsze żarówki będą nas zadowalać ceną, ale być może nie żywotnością. Zawsze warto rozważyć zakup nieco droższej żarówki, która może odwdzięczyć się wyższą trwałością. Co więcej, droższe produkty oferują jaśniejszą barwę światła, co dla wielu osób także nie jest bez znaczenia. Ich pełen wykaz znajdziecie poniżej. Zawarliśmy w nim zarówno żarówki halogenowe, jak i ksenonowe. Oba typy były bowiem dostępne w tym modelu.
E46 – halogeny
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | R5W |
Światła mijania (krótkie) | H7 |
Światła drogowe (długie) | H7 |
Światła stopu | P21W |
Światło cofania | P21W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H8 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |
E46 – ksenony
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | R5W |
Światła mijania (krótkie) | D2S |
Światła drogowe (długie) | H7 |
Światła stopu | P21W |
Światło cofania | P21W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H8 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |
Autor
24 kwietnia 2023 at 21:03
Chyba ktoś kto to pisał, był pod wpływem alkoholu lub środków podobnie działających. W artykule mowa o E46, a opisane jest M3 E36 (!), Diesel 3.0 ma co prawda 150, ale kW (!) czyli koni ma 204, a 231 KM benzyna to jest 3.0, a nie 2.9. W skrzyniach też macie nieźly roz..dol – automaty były także 4-biegowe (w najsłabszych benzynach), a coś takiego jak 5-biegowa skrzynia półautomatyczna w ogóle nie istnieje (tylko i wyłącznie w M3 jest 6-biegowe SMG). Czy w obliczu takiego ogromu błędów, mam zaufać temu wykazowi żarówek???