Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Rodzinne kombi do 150 tys. zł – co wybrać? 7 najciekawszych propozycji

Obecnie rynek jest tak zróżnicowany, że wybierając nowe auto należy mieć bardzo skonkretyzowane wymagania. Kwota, przeznaczenie, wielkość oraz rodzaj nadwozia. Niezdecydowani nie dość, że wybierają wymarzone auto miesiącami, to na dodatek mogą być po prostu rozczarowani z decyzji. Dziś przedstawiamy siedem propozycji na rodzinne kombi do 150 000 złotych.

Opublikowano

w dniu

rodzinne kombi 7 propozycji

W naszym zestawieniu i tak dajemy sobie spore pole do manewru, bowiem nie ograniczamy się do jednego segmentu. Mimo to kwota 150 000 złotych pozwoli swobodnie obracać się przede wszystkim w segmencie C i D. Segment B pomijamy, w segmencie E niestety nie mamy szans z taką sumą. Sprawdźmy więc, co możemy wybrać i czy rezygnacja z segmentu D będzie na pewno złą decyzją? Sprawdźmy kilka propozycji na ciekawe rodzinne kombi.

Skoda Octavia Combi do 150 000 złotych

Tak, wiemy, to aż nadto oczywisty wybór, ale nowej Octavii nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu. Poza tym zdajemy sobie sprawę, że kwota 150 000 złotych za kompaktowe kombi wydaje się przesadą. Pamiętajmy jednak, że dysponując taką sumą możemy sobie w tym segmencie pozwolić na bardzo wiele. Owszem, nie starczy na hybrydową odmianę RS iV. Mimo to „zwykłe” RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM jest w zasięgu. Koszt – 151 850 złotych. Te kilka tysięcy uda się z pewnością zyskać negocjując jakiś rabat. Pamiętajmy, że kompaktowa Octavia nie oznacza niewielkiej przestrzeni, bowiem miejsca nie zabraknie, zaś w bagażniku pomieścimy aż 640 litrów bagażu. Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1700 litrów. Imponujący wynik! Idealnie, jak na rodzinne kombi.

Skoda Octavia Combi

Zdjęcie 1 z 3

Oczywiście nikt nikogo nie zmusza do odmiany RS, która dla niektórych może wydać się zbyt radykalna. Alternatywą będzie wersja Style z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM z przekładnią automatyczną DSG za 126 350 złotych. Resztę pieniędzy możemy zatem wydać na wyposażenie dodatkowe, a tego w Skodzie nie brakuje. Zacznijmy od ładnego koloru nadwozia za 2300 lub 4000 złotych. Do tego możemy wybrać skórzaną tapicerkę nawet za 6900 złotych czy też pakiet wyposażenia Seats Premium. W jego skład wchodzą m.in. przednie ergonomiczne fotele PLUS, elektrycznie składane lusterka z pamięcią oraz pakiet oświetlenia LED AMBIENTE. Cena? 13 950 złotych. Tak wyposażenie dodatkowe jest bardzo drogie, zaś opcji i możliwości mamy naprawdę mnóstwo. Zagospodarowanie 20-30 tysięcy złotych nie będzie problemem.

Rodzinne kombi. Skoda Superb Combi do 150 000 złotych

Jeśli ktoś jednak woli więcej przestrzeni, wygody i „prestiżu”, powinien sprawdzić ofertę Skody Superb. Tutaj możliwości jest o wiele więcej, zaś ilość konfiguracji do 150 000 złotych potrafi zawrócić w głowie. Zacznijmy od skromnej wersji Active z napędem 4×4 i silnikiem 2.0 TSI o mocy 272 KM z 7-biegowym DSG. Taki model kosztuje 145 150 złotych i co prawda zapewni świetne właściwości jezdne, ale dość skromne wyposażenie. Za pozostałe 5000 złotych dokupimy niewiele. Może więc warto poświęcić moc i napęd 4×4 na rzecz lepszego wyposażenia?

Skoda Superb Combi

Zdjęcie 1 z 3

Za 152 700 złotych otrzymamy skrajną alternatywę, czyli wariant Laurin&Klement z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM, DSG i napędem na przednie koła. Mocy nadal nie będzie brakować, a w zamian dostajemy naprawdę rewelacyjnie wyposażone auto. Poza tym nie tylko świetnie się prezentuje, ale również zapewnia mnóstwo komfortu kierowcy i pasażerom. No i ten bagażnik. W standardowym układzie mamy przyzwoite 660 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1950 litrów! Idealne rodzinne kombi! Coś innego?

Za 148 900 złotych możemy skusić się na odmianę hybrydową Superb iV w wersji Ambition. Auto dostanie napęd o mocy 218 KM na bazie silnika 1.4 TSI. Zasięg na pełnej baterii to około 50-60 km w cyklu mieszanym. Ciekawą propozycją jest model z silnikiem 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM z DSG i wyposażeniem Sportline za 129 400 złotych. To nieco usportowiona wersja, którą można podkreślić dodatkami. Może to być metalizowany lakier lub felgi za 2600 złotych, czy też elektrycznie sterowane okno dachowe za 4600 złotych. Spoglądając na ilość możliwości, przestrzeń i komfort podróży, Skoda Superb wydaje się ciekawszą opcją w cenie do 150 000 złotych.

ZOBACZ TAKŻE
Najbardziej niezawodne marki samochodów. Jakie używane auto kupić?

BMW Serii 3 Touring do 150 000 zł

Z kwotą około 150 000 złotych możemy również nieśmiało rzucić okiem na oferty producentów z segmentu premium. Owszem, za taką kwotę nie mamy zbyt dużego pola manewru, ale są i tacy, którym do szczęścia potrzeba niewiele i wolą zainwestować w skromne BMW niż wypasioną Skodę. Przykładowo, za 152 000 złotych mamy BMW Serii 3 Touring w odmianie silnikowej 18i oraz z wyposażeniem Standard. Pod maską zagości 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 156 KM, napęd trafi na koła tylne za pośrednictwem przekładni automatycznej Steptronic o 8 przełożeniach.

BMW Serii 3 Touring

Zdjęcie 1 z 3

Już w tej wersji auto oferuje przyzwoite osiągi, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,5 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h. Pojemność bagażnika w tym modelu to 500 litrów w standardowym ułożeniu oparć kanapy lub 1510 litrów po ich złożeniu. W standardzie dostaniemy już podstawowe tryby jazdy, lampy LED z przodu i z tyłu, automatycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, automatyczną klimatyzację czy też 17-calowe felgi aluminiowe. W opcji znajdziemy oczywiście mnóstwo dodatków, choć wydając 152 000 starczy zaledwie na breloczek. Tak czy inaczej możemy jeszcze dokupić lakier za 4290 złotych (lub 9020 z serii Individual), felgi za 6540 złotych lub tapicerkę za 7890 lub nawet 22 310 z serii Individual. Witamy w segmencie premium.

Rodzinne kombi. Mazda 6 Kombi do 150 000 zł

Mniej więcej w połowie drogi jest Mazda 6, która oferując ceny porównywalne np. do Skody Superb, daje poczucie obcowania z autem z segmentu wyższego. Rewelacyjne materiały, świetne wykończenie i przyjemne właściwości jezdne to najważniejsze cechy tego auta. Nie jest co prawda tak nowoczesne jak Superb, nie posiada tylu ciekawych gadżetów i przestrzeni, ale wyróżnia się przede wszystkim niebanalnym wyglądem. Za 131 900 złotych dostaniemy wersję SkyMOTION z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM z automatyczną skrzynią 6-biegową. Za odmianę wyposażenia SkyENERGY zapłacimy już 140 900 złotych. Jeśli zrezygnujemy ze skrzyni automatycznej wybierzemy bardzo dobry manual, za 145 900 złotych otrzymamy wyposażenie SkyPASSION oraz silnik w wersji i-ELOOP, czyli z miękką hybrydą.

Mazda 6 Kombi

Zdjęcie 1 z 3

W tej wersji wyposażenia, oprócz świetnie działającego systemu Start/Stop dostaniemy również aktywny tempomat, alarm, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system kamer 360 stopni, pakiet bezpieczeństwa z systemem monitorującym martwe pole, czujniki deszczu i zmierzchu, światła LED do jazdy dziennej, reflektory LED z systemem adaptacji, dwustrefową klimatyzację oraz elektrycznie regulowane fotele z przodu. Dopłaty wymaga oczywiście lakier (2900 złotych), a jeśli chcemy piękny kolor Soul Crystal Red, zapłacimy nawet 4500 złotych. Za ładne felgi trzeba zapłacić nawet 6740 złotych, za jasną tapicerkę skórzaną 2000 złotych, a za bezdotykowe otwierania bagażnika kolejne 3785 złotych.

ZOBACZ TAKŻE
Używane SUV-y 4x4 do 80 tys. zł. Wybraliśmy siedem najciekawszych

MINI Clubman do 150 000 zł

To dość nietypowa propozycja jak na rodzinne kombi, ale przecież nie każde kombi musi być nudne. MINI Clubman to bez wątpienia auto dla indywidualistów, którzy z jednej strony dbają o swoją rodzinę, ale z drugiej strony chcą jeździć czymś naprawdę nietuzinkowym. Za 134 200 złotych mogą wybrać bardzo ciekawą odmianę Cooper S ALL4. Pod maską zagości 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 192 KM z momentem obrotowym na poziomie 280 Nm. Napęd trafia za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej Steptronic na wszystkie koła. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 228 km/h. Średnie spalanie wg. WLTP to przyzwoite 7,1 l/100km. A jak z przestrzenią?

Nie jest to na pewno Superb, bowiem w tym aucie mamy do dyspozycji niemal połowę tego, co czeska propozycja. W standardowym układzie bagażnik ma pojemność 360 litrów, zaś po złożeniu oparć maksymalnie 1250 litrów. Po prostu kwintesencja praktycznego auta kompaktowego o sportowych aspiracjach.

MINI Clubman

Zdjęcie 1 z 3

Bardzo ciekawie wygląda również propozycja dla miłośników jednostek wysokoprężnych. Za 144 100 tysięcy dostaniemy bowiem odmianę Cooper SD ALL4, czyli z silnikiem Diesla 2.0 o mocy 190 KM (400 Nm). Napęd podobny jak w wersji Cooper S, zaś osiągi odrobinę gorsze – 7,4 s do setki i 222 km/h prędkości maksymalnej. Nieco lepiej wypada spalanie wg. WLTP – 5,6 l/100km w cyklu mieszanym.

W standardzie dostaniemy obszerny pakiet systemów wsparcia kierowcy m.in. system ostrzegający o kolizji z funkcją hamowania. Będą także 17-calowe felgi aluminiowe, manualna klimatyzacja itp. Bogato nie jest, ale to segment premium, więc za wszystkie atrakcje trzeba płacić. Niestety dość słono. Ładny lakier – 2870 złotych. Falgi? Nawet 4410 złotych. Skórzana tapicerka – nawet 7 890 złotych. Pakiet dodatków z serii MINI Yours tj. skórzana tapicerka, felgi, kierownica i dodatki we wnętrzu – 12 780 złotych.

Rodzinne kombi. Toyota Corolla Touring Sports do 150 000 zł

Kolejny przedstawiciel segmentu C w naszym zestawieniu. Dlaczego? Wystarczy rzucić okiem na ofertę, aby dostrzec ogromną różnorodność zarówno pod względem wyboru jednostki napędowej, jak również wersji wyposażenia. Ba! Corolla może mieć zarówno sportowy charakter (GR Sport), elegancki wygląd (Executive + VIP) jak również terenowy pazur (Trek). Poza tym dysponując kwotą do 150 000 złotych możemy przebierać we wszystkich wersjach wyposażenia.

Toyota Corolla Touring Sports

Zdjęcie 1 z 3

Za 119 100 złotych mamy odmianę Trek z nieco wyższym zawieszeniem oraz terenowymi dodatkami. Oczywiście do napędu posłuży układ hybrydowy o mocy 184 KM. Auto z bagażnikiem o pojemności 581 litrów co prawda nie ma sportowych osiągów (ponad 8 sekund do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej), ale potrafi odwdzięczyć się naprawdę imponującym spalaniem. Średnio w mieście można zejść poniżej 4 litrów przy spokojnej jeździe! Idealna propozycja na rodzinne kombi? A przecież to początek możliwości!

Za 122 100 złotych otrzymamy odmianę GR Sport z tym samym układem napędowym. Auto charakteryzuje się sportowymi dodatkami, ładnymi felgami i wygodnymi fotelami ze sportowym zacięciem. Na szczycie oferty spoczywa odmiana Executive + VIP za 131 500 złotych z bardzo bogatym wyposażeniem. Co się w nim znajduje? Dostajemy m.in. kompletny pakiet wsparcia kierowcy z tempomatem adaptacyjnym, pełnym oświetleniem LED, automatyczną klimatyzacją czy też skórzaną tapicerkę. W opcji znajdziemy tylko lakier za 2500 lub 3500 złotych, szklany dach za 3500 złotych lub audio JBL za 3500 złotych.

ZOBACZ TAKŻE
Używane samochody z automatem? Mamy pięć ciekawych propozycji

Opel Insignia Sports Tourer do 150 000 zł

Na zakończenie coś dla tych, którzy nie szukają nowoczesnych rozwiązań, dotykowych paneli, gadżetów i dodatków. Opel Insignia Sports Tourer to jeden z nielicznych przedstawicieli rynku, który nie boi się upływającego czasu. Mimo niedawnej kuracji odświeżającej, ciągle oferuje tradycyjne rozwiązania we wnętrzu. Zamiast wielkich paneli dotykowych mamy skromnych rozmiarów ekran, zamiast dotykowych przycisków tradycyjne pokrętła i przełączniki. Producent skupia się na tym, co niezbędne i potrzebne np. rewelacyjnym oświetleniu adaptacyjnym IntelliLUX.

Opel Insignia Sports Tourer

Zdjęcie 1 z 3

Przykładowo za 148 800 złotych otrzymujemy blisko 5-metrowe kombi z ogromnym bagażnikiem i bardzo wysokim komfortem podróży. W wyposażeniu GS Line znajdziemy mnóstwo sportowych akcentów, zaś 2-litrowa jednostka benzynowa Turbo dostarczy 170 KM i przekaże je na przednią oś za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej. Za o wiele mniejsze pieniądze dostaniemy skromniejsze odmiany wyposażenia i z podstawowym silnikiem wysokoprężnym 1.5 Diesel o mocy 122 KM, ale taki silnik w 5-metrowym kombi to proszenie się o irytacje podczas każdej podróży. Rodzinne kombi z silnikiem o mocy 122 KM? Nie warto.

W standardowym wyposażeniu GS Line dostaniemy między innymi sportową, podgrzewaną kierownicę i czarną podsufitkę. Oprócz tego mamy także system wykrywania pieszych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu oraz wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach. Mało? Są też czujniki oświetlenia i deszczu z asystentem świateł drogowych, czujniki parkowania, tempomat, dwustrefową klimatyzację itp.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama



Reklama