Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Citroën C5 Aircross plug-in hybrid. Do 50 km na prądzie

Do 2025 r. Citroën chce zelektryfikować wszystkie samochody, a model C5 Aircross będzie pierwszą hybrydą typu plug-in francuskiej marki.

Citroën C5 Aircross plug-in hybrid
Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

Grupa PSA w przypadku hybrydowego C5 Aircrossa poszła innym tropem niż przy Peugeocie 3008 i DS 7 Crossback. Na tylnej osi nie ma on dodatkowego silnika elektrycznego, a pojazd nie ma napędu 4×4. Ta optymalizacja kosztów sprawia, że model z szewronem na masce może być jednym z najtańszych w segmencie zelektryfikowanych SUV-ów. Polski importer nie podał jednak jeszcze cen modelu.

Dane na temat silnika nie są złe. Hybryda plug-in wykorzystuje kombinację silnika spalinowego 1.6 PureTech 180 KM i silnika elektrycznego (umieszczonego między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów) o maksymalnej mocy 80 kW (107 KM) co daje łączną moc na poziomie 167 kW (225 KM). Akumulator trakcyjny o napięciu 200 woltów ma pojemność 13,2 kWh. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, a samochód dostępny jest z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8.

Citroën C5 Aircross plug-in hybrid kokpit

Wyłącznie na prądzie samochód może przejechać do 50 kilometrów (według WLTP), a prędkość maksymalna może wynieść 135 km/h. C5 Aircross plug-in hybrid w wersji produkcyjnej zawiera ładowarkę prądu stałego 7,4 kW, więc ładowanie z wallboxa 7 kW zajmuje tylko dwie godziny. Klienci będą mogli również czekać od sześciu do siedmiu godzin, aby naładować swój samochód z domowego gniazdka o natężeniu 8A.

Potencjalnych klientów początkowo może zniechęcić fakt, że producentem akumulatorów do Citroëna C5 Aircross jest chińska marka Catl. Aby przezwyciężyć początkową niepewność, producent udzielił interesującej gwarancji na zelektryfikowane SUV-y: ​​już w podstawowej wersji każdy klient otrzyma 8-letnią gwarancję (albo 160 000 km), że pojemność akumulatora nie spadnie poniżej 70 procent pojemności nominalnej. To uczciwa oferta.

Akumulator jest umieszczony pod bagażnikiem, więc hybryda plug-in ma mniejszy kufer w porównaniu do standardowego C5 Aircross. Zamiast 580 litrów oferuje 420 litrów w podstawowej konfiguracji siedzeń i 600 litrów po złożeniu siedzeń.

Warto również zauważyć, że samochód może być wyposażony w 12,3-calowy cyfrowy ekran inforozrywki i do 20 różnych funkcji asystujących kierowcy, w tym autonomicznej jazdy drugiego poziomu na autostradzie, po wykupieniu wszystkich opcjonalnych pakietów.

1/5 (liczba głosów: 1)
Reklama