Connect with us

Samochody

Absurdalny i niesamowity rekord Porsche. Taycan driftował bez końca

Porsche Taycan trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa – za najdłuższy drift samochodem elektrycznym. Swój rekord ustanowiło w Porsche Experience Center Hockenheimring.

Opublikowano

w dniu

drift taycanem
Fot. Porsche

Drift Taycanem trwał absurdalne 55 minut

Drift Taycanem – bez skręcania przednich kół w kierunku zakrętu – trwał 210 okrążeń na okręgu o długości 200 m. W ciągu 55 minut Dieter Retera, instruktor Porsche, przejechał łącznie 42,171 km.

Udział w maratonie sprawił, że jako ekspert od „jazdy bokiem” Retera zapewnił sobie i Porsche rekord świata w najdłuższym nieprzerwanym drifcie samochodem elektrycznym. Średnia prędkość jazdy wynosiła 46 km/h. Do ustanowienia rekordu posłużył Taycan w wersji z napędem na tylne koła, która jest już w sprzedaży w Chinach.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche w F1: Początki, sukcesy jako dostawca i marny ostatni epizod

Holender jest teraz głównym instruktorem w Porsche Experience Center Hockenheimring, ale wcześniej rywalizował w kartingu, za kierownicą jednoosobowych bolidów oraz w wyścigach wytrzymałościowych. „Utrzymywanie wysokiej koncentracji przez 210 okrążeń było też dla mnie bardzo męczące, zwłaszcza że nawadniany asfalt na torze do driftu nie wszędzie oferuje taką samą przyczepność. Skoncentrowałem się na kontrolowaniu driftu za pomocą kierownicy – to efektywniejszy sposób niż przy użyciu pedału gazu. I zmniejsza ryzyko obrócenia”.

Próba została dokładnie przygotowana

Próba odbyła się pod nadzorem oficjalnej sędzi rekordów Guinnessa Joanne Brent, na nawadnianej sekcji do dynamicznej jazdy Porsche Experience CENTER. Brent nadzoruje wszelkiego rodzaju próby bicia rekordów Guinnessa od ponad 5 lat. „Mieliśmy kilka rekordów w drifcie, ale ten z udziałem elektrycznego samochodu sportowego i dla nas jest czymś bardzo szczególnym. Porsche wykonało tu prawdziwie pionierską pracę” – powiedziała Brent.

ZOBACZ TAKŻE
10 konceptów Porsche, które nigdy nie ujrzały światła dziennego

Ekspertka Guinnessa skrupulatnie udokumentowała ten wyczyn, korzystając z całej gamy pomocy technicznych oraz wsparcia innych niezależnych ekspertów: przed testem lokalny geodeta z milimetrową dokładnością zmierzył sekcję Porsche Experience Center o średnicy 80 metrów. Na potrzeby dokumentacji wykorzystano czujniki GPS i czujniki odchylenia w samochodzie, a także kamerę zamontowaną na dachu wieży kontrolnej toru; ta ostatnia posłużyła też do sfilmowania rekordowego przejazdu.

Drift Taycanem to absurdalny rekord, ale tak naprawdę… takie są wszystkie w Księdze Rekordów Guinnessa

Historia rekordów świata Guinnessa rozpoczęła się 10 listopada 1951 roku. Wtedy to Sir Hugh Beaver (1890-1967), dyrektor zarządzający browarem Guinness w Irlandii, towarzyszył polowaniu. Po ożywionej dyskusji myśliwi w żadnej książce nie mogli znaleźć odniesienia wskazującego, który ptak jest najszybszy w Europie.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche 959: Wielkie osiągnięcia, jeszcze większy potencjał

To spotkanie podsunęło Sir Hughowi Beaverowi pomysł na kampanię promocyjną mającą na celu stymulowanie rozmów w pubach. 30 listopada 1954 r. powstała firma Guinness Superlatives, a w 1955 r. opublikowano pierwsze wydanie Księgi Rekordów Guinnessa.

Aktualnie baza zawiera ponad 53 tys. rekordów. Każdego roku wzbogaca się o około 8 tys. nowych rekordów z całego świata. Księga Rekordów Guinnessa jest obecnie publikowana w ponad 100 krajach oraz w przeszło 40 językach. Do tej pory sprzedała się łącznie w ponad 143 milionach egzemplarzy.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

google news motohigh

Reklama
Reklama



Reklama