Nasze social media

Samochody

Peugeot 508 Sport Engineered już w przyszłym roku. Także jako kombi

Wersja produkcyjna konceptu, który był jedną z gwiazd tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie, trafi do sprzedaży w marcu przyszłego roku.

Opublikowano

w dniu

Peugeot 508 Sport Engineered Concept (2019)
Fot. Peugeot

Kiedy Peugeot pokazał 508 Sport Engineered, wszyscy byliśmy zaskoczeni. Zwłaszcza patrząc na parametry techniczne. Pod maską stylowego sedana inżynierom udało się bowiem zmieścić trzy silniki. Napęd na przednie koła obsługiwać będzie czterocylindrowy silnik benzynowy Puretech 200 o mocy 147 kW (200 KM) w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW (110 KM), a tylne koła napędzać będzie dodatkowy silnik elektryczny o mocy 147 kW (200 KM).

Dzięki wyrafinowanemu układowi napędowemu model może pochwalić się przyspieszeniem od 0 d0 100 km/h w 4,3 sekundy, prędkością maksymalną 250 km/h i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 500 Nm.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept (2019)

To wszystko… wyglądało zbyt dobrze, aby trafić do produkcji. Pierwsze plotki na ten temat pojawiły się już w maju br., a teraz zostały potwierdzone. – 508 Sport Engineered zostanie wprowadzony w przyszłym roku, zamówienia będą przyjmowane od marca, a pierwsze samochody powinny zostać dostarczone w październiku 2020 r. – powiedział Jean-Philippe Imparato, szef Peugeota, w wywiadzie dla Automotive News Europe. Imparato dodał, że oprócz eleganckiego sedana możemy spodziewać się także wersji kombi.

Myślę, że odniesie duży sukces, ponieważ całkowity koszt posiadania tego samochodu – z 360 KM łącznej mocy, napędem na cztery koła i mniej niż 50 g emisji CO2 na kilometr – będzie tylko o 300 euro miesięcznie wyższy niż standardowy hybrydowy 508 – wyznał szef francuskiej marki. Imparato zaznaczył, że Peugeot jest przygotowany na technologie przyszłości, a jednocześnie nie chce, aby była ona nudna.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept (2019)

W wywiadzie poruszono również temat elektrycznego konceptu E-Legend inspirowanego modelem 504 Coupe z 1970 roku. Producent samochodów najpierw chce się jednak zająć przejściem na elektromobilność [rozumiemy to jako elektryfikację podstawowej gamy modeli – przyp. red.], a dopiero potem podejmować decyzje o znacznych inwestycjach w takie projekty.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama