Materiał ten zawierał kolejno zapowiedzi prezentacji samochodów, daty wszystkich prezentacji oraz materiały powstałe już po pokazaniu bolidów z analizą techniczną każdego z nich. Artykuł był aktualizowany na bieżąco, a zapowiedzi prezentacji były zastępowane informacjami na temat zaprezentowanych bolidów. W ten sposób powstało kompletne źródło wiedzy o prezentacjach bolidów „królowej sportów motorowych” na sezon 2021. Poniżej znajdziecie daty prezentacji wszystkich samochodów oraz relacje z wydarzeń i analizy bolidów.
Bolidy F1 2021 – daty prezentacji
Zespół | Oznaczenie samochodu | Data i miejsce prezentacji |
---|---|---|
McLaren | MCL35M | 15.02, Woking |
Scuderia AlphaTauri | AT02 | 19.02, Internet |
Alfa Romeo Racing Orlen | C41 | 22.02, Warszawa |
Red Bull Racing | RB16B | 23.02, Internet |
Alpine Racing | A521 | 2.03, Internet |
Mercedes AMG Petronas Motorsport | W12 | 2.03, Silverstone |
Aston Martin Cognizant | AMR21 | 3.03, Gaydon |
Haas | VF-21 | 04.03, tylko malowanie |
Williams Racing | FW43B | 5.03 |
Scuderia Ferrari | SF21 | 10.03, Maranello |
McLaren rozpoczął sezon prezentacji
Jako pierwszy swoją maszynę na nowy sezon pokazał McLaren. Prezentacja odbyła się w siedzibie zespołu w Woking i – jak wskazało wielu internautów – była stanowczo za długa. Ostatecznie jednak pokazany bolid nie okazał się hitem wśród fanów „królowej sportów motorowych”. Okazało się bowiem, że zeszłoroczne malowanie zostało zaledwie nieco odświeżone. Zdecydowanie więcej na temat prezentacji bolidu Lando Norrisa i Daniela Ricciardo napisaliśmy natomiast w dedykowanej informacji wkrótce po prezentacji.
Scuderia AlphaTauri z nowym malowaniem i wieloma motywami odzieżowego sponsora
Stajnia z Faenzy jako druga pokazała światu swoje najnowsze dzieło. Prezentacja odbyła się całkowicie online i w zasadzie ograniczyła się do wyemitowania przygotowanego wcześniej spotu. Przy okazji prezentacji zespołu, ciuchy z kolekcji AlphaTauri zaprezentowali jej kierowcy – Pierre Gasly oraz Yuki Tsunoda. Dość powiedzieć, że ze zdjęć Francuza i Japończyka w odzieży tytularnego sponsora powstało już wiele memów. Wracając jednak do meritum – w poniższym newsie znajdziecie szeroką analizę AT02 oraz szczegóły prezentacji.
Prezentacja Alfa Romeo Racing Orlen w Warszawie
Alfa Romeo Racing Orlen swój najnowszy samochód zaprezentowała światu w Polsce. Ma to oczywiście związek z zaangażowaniem PKN Orlen w szwajcarsko-włoski zespół, a wydarzenie odbyło się w Teatrze Wielkim w Warszawie. Bolid nosi oznaczenie C41 (ten na 2020 nosił oznaczenie C39), a Alfa Romeo zostawiła sobie oznaczenie C40 na sezon 2022 i nowe regulacje techniczne F1. Zdecydowanie więcej o nowej maszynie z logo polskiego koncernu paliwowego dowiecie się z poniższego newsa.
Bolidy F1 2021. Red Bull nie zaskoczył malowaniem
Wicemistrzowie świata z 2020 roku po raz kolejny nie zaskoczyli świata malowaniem. Dla mniej spostrzegawczych Astona Martina na tylnym skrzydle zastąpiła Honda, a na samochodzie pojawili się sponsorzy Sergio Pereza. To jednak oczywiście nie tak – w poniższym artykule dokładnie analizujemy maszynę, którą w sezonie 2021 rywalizować będą Max Verstappen i Sergio Perez.
Mercedes W12, czyli podkreślenie AMG
Drugiego marca światło dzienne ujrzał natomiast Mercedes-AMG F1 W12 E Performance. Etykieta „E Performance” to nowa nazwa, którą Mercedes będzie używać we wszystkich przyszłych samochodach hybrydowych Mercedes-AMG. Przypomnijmy, że w 2020 r. było to „EQ Performance”, a wcześniej przez kilka sezonów „EQ Power+”. AMG jest zresztą widoczne znacznie bardziej niż kiedykolwiek – na pokrywie silnika znajduje się wiele logotypów marki, które kontrastują z numerem kierowcy. Malowanie to jednak oczywiście nie wszystko, ale szczegóły najnowszego dziecka niemiecko-brytyjskiego zespołu przedstawiamy w osobnym, obszernym artykule.
Bolidy F1 2021. Dwie prezentacje Alpine
Sezon na bolidy F1 2021 tak naprawdę rozpoczęło już Alpine, choć w rzeczywistości należy na to patrzeć z przymrużeniem oka. Francuzi w połowie stycznia po prostu z pompą ogłosili całemu światu rebranding zespołu F1 z Renault na Alpine. Przy okazji przedstawili aktualny bolid w przejściowym malowaniu, a całe wydarzenie było częścią większej imprezy nazwanej „Renaulution”, podczas której Grupa Renault przedstawiła swoje plany na najbliższe lata.
Właściwy samochód pokazano natomiast drugiego marca. Nosi oznaczenie A521 i jest hołdem dla projektu F1 A500 z 1975 roku. W malowaniu nie zabrakło czerwonego, białego i niebieskiego koloru, które rzecz jasna nawiązują do flag Francji oraz Wielkiej Brytanii. Wbrew oczekiwaniom, podczas prezentacji nie podano szczegółów na temat struktury zespołu, choć na imprezie obecni byli Marcin Budkowski i Davide Brivio. Zdecydowanie więcej na temat wydarzenia i samochodu znajdziecie w dedykowanej informacji.
Powrót brytyjskiej wyścigowej zieleni
Na prezentację brytyjskiego konstruktora wielu czekało najbardziej. Podobnie jak w przypadku Alpine uwagę przyciągała zmiana nazwy oraz wszystkich elementów identyfikacji wizualnej. Mimo że Aston Martin w latach 2016-2020 był obecny w Formule 1 i Red Bull eksponował jego logo, to rozpoczęcie przygody jako niezależny zespół od 2021 r. musiało wzbudzać emocje. Zdecydowanie więcej o prezentacji i samym samochodzie znajdziecie w poniższym artykule.
Haas właściwy bolid pokaże dopiero na testach
Tego nikt się nie spodziewał. Amerykański zespół pokazał malowanie na 2021 roku w iście rosyjskich barwach. Sprawa ma oczywiście związek ze sponsorem tytularnym, którym został rosyjski gigant chemiczny – Uralkali. Nie sposób nie dostrzec jednak, że sprawa ma także drugie dno. Nikita Mazepin będzie w nadchodzącym sezonie występował pod neutralną flagą (Trybunał Arbitrażowy w Lozannie zakazał Rosji udziału w światowym sporcie na dwa lata z powodu dopingu), ale w tym przypadku jego maszyna będzie jedną, wielką, jeżdżącą flagą. Więcej o samej prezentacji dowiecie się z dedykowanego materiału. Najważniejsze jest jednak to, że Haas pokazał tylko malowanie – prezentacji VF-21 możemy spodziewać się dopiero na przedsezonowych testach.
Williams Racing nie napoczął FW44
Ekipa z Grove zdecydowała się nadać swojemu bolidowi na sezon 2021 oznaczenie FW43B. Prezentacja maszyny miała odbyć się za pośrednictwem darmowej aplikacji, wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość i pozwalającej na wyświetlenie nowego samochodu zespołu w domu każdego fana F1. Niestety, za sprawą hakerów bolid wyciekł do Internetu znacznie wcześniej, a Williams odwołał specjalną prezentacją dodatkowo przepraszając fanów. Zdecydowanie więcej dowiecie się z naszego dedykowanego newsa.
Scuderia Ferrari zorganizowała aż dwa wydarzenia
Scuderia Ferrari już pod koniec zeszłego roku ogłosiła, że jej nowy samochód będzie nosił oznaczenie SF21. Włosi zorganizowali aż dwa wydarzenia online – 26.02 i 10.03. Pierwsze z nich było „prezentacją zespołu”, a więc oficjalnym przywitaniem Carlosa Sainza i zapewne bonusem dla sponsorów zespołu, a dopiero drugie prezentacją bolidu. O samochodzie stajni z Maranello znacznie więcej napisaliśmy w dedykowanym newsie.