Można było się tego spodziewać
To dość wyczekiwana premiera. Renault Arkana po raz pierwszy zadebiutował na rynku rosyjskim w 2018 r., gdzie trafił do sprzedaży rok później.
Teraz wiadomo już, że francuski producent będzie oferował ten model także w Europie. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na pierwszą połowę 2021 roku.
Renault Arkana bez Diesla, tylko hybrydy
Francuska marka zdradziła już, jak będzie wyglądać europejska gama silników. Znajdą się w niej trzy jednostki napędowe, z których wszystkie będą oparte na napędzie hybrydowym. Dwie z nich (TCe 140 i TCe 160) będą czterocylindrowymi silnikami benzynowymi 1.3 TCe z miękkim układem hybrydowym 12V. Będzie to oczywiście nowość w portfolio Renault.
Trzecim wyborem będzie natomiast E-Tech Hybrid 140 – pełna hybryda, która dołączy do Clio, Captura i Megane (póki co tylko kombi), które zostały niedawno zaprezentowane w tej wersji.
Renault Arkana R.S. | Fot. Renault
Producent nie mówi o silnikach wysokoprężnych do tego modelu. Nawiasem mówiąc, w Rosji Arkana jest dostępna z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 115 KM (85 kW) i momencie obrotowym 156 Nm oraz 1.3 TCe o mocy 152 KM (112 kW) i 250 Nm.
Wariant rosyjski od europejskiego będzie różnił jeszcze jeden szczegół. Podczas gdy projekt dla największego kraju świata dzieli technologię z Dacią Duster, europejska wersja wykorzystuje bardziej zaawansowaną architekturę CMF-B, znaną z nowego Clio czy Captura.
Wnętrze znane z niedawno wprowadzonych na rynek modeli
Główną różnicą między tymi dwoma modelami będzie wnętrze. W wersji europejskiej dostępne będą dwa cyfrowe wyświetlacze, jeden w zestawie wskaźników, a drugi dla systemu multimedialnego. Ekran inforozrywki (7 „lub 9,3” w zależności od wersji) został już pokazany w siostrzanym Samsungu XM3 na rynek południowokoreański. Model rosyjski ma natomiast prostsze rozwiązanie z ekranem systemu multimedialnego zintegrowanym z deską rozdzielczą.
Renault Arkana – wnętrze | Fot. Renault
Samochód należy oczywiście do kategorii kompaktowych SUV-ów. Mierzy 4568 mm długości, ma rozstaw osi na poziomie 2720 mm, o 90 mm więcej niż Captur. Już początkowy sportowy wyraz dodatkowo podkreśli oferowany wariant R.S., który będzie miał charakterystyczny zderzak rzekomo inspirowany samochodami Formuły 1.
Bagażnik będzie miał pojemność odpowiednio 513 litrów dla miękkich hybryd oraz 438 litrów dla wersji E-Tech Hybrid.
Renault Arkana na rynki europejskie będzie produkowane w fabryce w Busan w Korei Południowej, obok wspomnianego już Samsunga XM3.