Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nissan Note trzeciej generacji z nurtem. Zmiany w designie i silnikach

Nissan Note trzeciej generacji jest znacznie krótszy niż jego poprzednik. W swojej rodzimej Japonii będzie oferował wyłącznie wersję hybrydową wykorzystującą silnik spalinowy jako generator energii elektrycznej.

Opublikowano

w dniu

nissan note 2020 japonia
Fot. Nissan

Nissan Note w Japonii radzi sobie bardzo dobrze

Chociaż Nissan Note zniknął z europejskiej oferty marki w 2017 roku, pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem marki w jej ojczystej Japonii. Teraz pojawia się w nowej, już trzeciej generacji. Zareagowała ona na obecny trend, więc zrobiła kolejny krok od pierwotnego pomysłu małego minivana. Ponadto jest to wyłącznie hybryda.

Trzecia generacja Nissana Note zbliżyła się też jeszcze bardziej do małych hatchbacków. Przy wysokości 1505 mm jest o 15 mm niższy od swojego poprzednika. Jednocześnie jest też znacznie krótszy – o 55 mm przy długości 4045 mm, a rozstaw osi został skrócony o 20 mm do 2580 mm.

ZOBACZ TAKŻE
Nissan Ariya może być hitem. Ciekawy wygląd, dużo mocy i do 500 km zasięgu

Jednak klasyczne miejskie hatchbacki wciąż wyrastają ze swojego wzrostu, więc nadal jest to podobnie zaprojektowany samochód, jak konkurencyjna Honda Jazz.

Jeśli Jazz w obecnej generacji na rynkach europejskich opiera się wyłącznie na napędzie hybrydowym, Note zrobił ten sam krok w przypadku Japonii. W nowej generacji pozbywa się konwencjonalnych wariantów i będzie oferowany wyłącznie w hybrydowej wersji e-Power.

nissan note 2020 japonia

Nissan poszedł swoją drogą

„Kiedy w 2016 roku ruszyła sprzedaż wersji e-Power w Japonii, sprzedawano ją jak gorące bułeczki. Wraz z nowym Note’em chcemy przynieść radość z e-Power jeszcze większej liczbie klientów” – wyjaśnia Ashwani Gupta, dyrektor operacyjny Nissana.

Rozwiązanie Nissana nie jest typową hybrydą jaką znamy np. z Toyoty. W tym przypadku silnik spalinowy pełni wyłącznie funkcję generatora energii elektrycznej. System łączy 1,2-litrowy atmosferyczny trzycylindrowy silnik spalinowy, silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy. Specjalnością jest możliwość zakupu napędu na wszystkie koła, co tak naprawdę jest standardem na japońskim rynku tak małych aut.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna 217 KM - (pod)miejski przecinak

Nissan nie podaje dalszych danych technicznych, ale japońskie media podają moc 85 kW i moment obrotowy 280 Nm. Sam silnik elektryczny powinien mieć o 10% większy moment obrotowy i 6% większą moc niż obecny Note e-Power.

nissan note 2020 japonia wnętrze

To część wielkiej wymiany floty w japońskiej marce

Ponadto producent samochodów obiecuje płynniejsze przyspieszanie i dokładniejsze wygłuszenie kabiny. Samochód powinien też być lżejszy i bardziej zwarty, a silnik spalinowy bardziej ekonomiczny. Niższemu zużyciu i niższemu poziomowi hałasu pomaga również fakt, że silnik spalinowy będzie teraz pracował z mniejszą prędkością niż wcześniej.

ZOBACZ TAKŻE
Nissan Z Proto - zapowiedź następcy 370Z. Niestety nie dla Europy

Nowy Nissan Note jest częścią rozbudowanej międzypokoleniowej zmiany nieco przestarzałej oferty tej japońskiej marki. Dopiero w tym roku zadebiutowała nowa generacja SUV-a Rogue, sprzedawana u nas jako X-Trail, podobnie jak prototyp następcy 370 Z (Z Proto) czy zupełnie nowy crossover Ariya z napędem elektrycznym.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama