Budżety zespołów od 2021 roku
Kodeks Sportowy FIA stanowi, że wszelkie nowe przepisy muszą zostać uzgodnione co najmniej 18 miesięcy przed ich wprowadzeniem, co daje Formule 1 termin do 30 czerwca na sfinalizowanie zmian mających wejść w życie w 2021 roku.
Oznacza to, że zaplanowane na 14 czerwca spotkanie w Światowej Radzie Sportów Motorowych będzie decyzyjnym w sprawie ostatecznych zmian w przepisach, mających wejść w życiu na sezony 2021-2025.
Według pojawiających się informacji, FIA rozesłała kopie projektu przepisów sportowych i technicznych do wszystkich drużyn 4 czerwca, a pierwsze spotkanie robocze odbyło się w czwartek w Kanadzie.
Nowe przepisy przewidują ograniczenie budżetu ekip do 175 mln dolarów dla wszystkich drużyn, ale z wyłączeniem kilku wybranych kosztów: przede wszystkim podróży/zakwaterowania, wszelkich kosztów marketingowych oraz pensji trzech najlepiej opłacanych członków zespołu.
Według delikatnych szacunków budżety trzech najlepszych zespołów według tej metodologii wahają się od 220 do 250 mln dolarów, co oznacza dużą obniżkę, jednak mniejsze ekipy liczyły na jeszcze niższy próg – 150 mln USD. Cyril Abiteboul już zdążył ostro skomentować wprowadzone zmiany. „To nie jest nowy początek” – powiedział wściekły w rozmowie z „Auto Motor und Sport”.
Struktura przychodów z F1 od 2021 roku
Ponadto przeprojektowana zostanie struktura przychodów, co oznacza, że nagrody pieniężne zostaną podzielone na cztery kolumny.
Kolumny 1 i 2 będą podobne do tych, które są obecnie stosowane, przy czym kolumna 1 będzie stanowiła 50% wspólnej puli nagród, która jest dzielona równo między zespoły. Kolumna 2 zostanie podzielona między dziesięciu najlepszych konstruktorów według wyników.
Trzecia kolumna zastąpi obecny system CCB, co oznacza, że Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren i Williams otrzymają premie ze względu na ich historyczną wartość.
W życie wejdzie także premia za ukończenie sezonu w pierwszej trójce, z dochodem podzielonym między zespoły w zależności od tego, jak często znaleźli się na trzech najwyższych pozycjach mistrzostw w okresie dziesięciu lat.
Ferrari zachowa premię „Long Standing Team (LST)”, ale zostanie ona zmniejszona o połowę z obecnych 70 milionów USD i nie będzie mogła zostać wykorzystana do celów wydajnościowych z powodu ograniczenia kosztów.
Stajnia z Maranello nadal utrzyma możliwość zawetowania decyzji, ale będzie to ograniczone do konkretnych okoliczności.