Nowa generacja Hondy Jazz tylko jako hybryda - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Nowa generacja Hondy Jazz tylko jako hybryda

To, że nowa Honda Jazz będzie hybrydą wiemy już od jakiegoś czasu. Okazuje się jednak, że będzie to jedyna dostępna wersja. Marka porzuca wyłącznie benzynowy napęd z powodu norm emisji spalin.

Opublikowano

w dniu

Honda hybryda
Fot. Honda

Kolejny model z i-MMD

Nowy Jazz z napędem hybrydowym będzie wyposażony w najnowsze rozwiązanie Hondy – inteligentny system doboru trybu jazdy – benzynowy, hybrydowy i elektryczny (i-MMD). Ta technologia jest już dostępna w CR-V i zostanie przeniesiona do Jazza z jedną różnicą. Kompaktowy SUV japońskiej marki jest dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów, a spodziewana pojemność silnika nowego Jazza to 1,5 litra.

W zależności od panujących warunków system i-MMD automatycznie wybiera i przełącza pomiędzy trzema trybami jazdy, aby utrzymać najlepsze osiągi i najlepszą wydajność. Tryb benzynowy napędza samochód, np. podczas ciągłej jazdy z dużą prędkością, hybrydowy oznacza, że benzynowy i elektryczny pracują jednocześnie, np. podczas przyspieszania przy dużej prędkości, a elektryczny wiąże się z tym, że samochód napędza w 100% cichy silnik elektryczny. Zazwyczaj ma to miejsce podczas przyspieszania z postoju i spokojnej jazdy z małą prędkością.

To nie będzie odświeżenie

Według zapowiedzi przedstawicieli Hondy, nowy Jazz będzie wyglądał zupełnie inaczej niż obecna generacja. W wielu wypowiedziach zaznacza się, że będzie on znacznie bardziej premium. No, zobaczymy. Auto prawdopodobnie zostanie pokazane na tegorocznym salonie samochodowym w Tokio (dni dla publiczności: 25 października – 4 listopada).

Dlaczego Honda pozbywa się spalinowego Jazza?

Hybrydyzacja Jazza to nie żaden kaprys Japończyków tylko krok w kierunku spełnienia norm emisji spalin. Marki są zobowiązane do obniżenia emisji CO2 na kilometr do 95 g do 2021 roku. Brak spełnienia tych norm spowoduje oczywiście kary finansowe. Honda przewiduje, że hybrydowy Jazz będzie emitował około 99 g/km, podczas gdy w pełni spalinowy emituje 118 g/km. 

Normy emisji spalin to jedno, ale wyraźnie spada sprzedaż modelu w Europie, więc nie dziwimy się Hondzie, że chce odświeżyć Jazza. W pierwszej połowie roku jego sprzedaż wyniosła 17 140 egzemplarzy (wg JATO Dynamics) co oznacza spadek rok do roku o 20 procent. Ponad połowę egzemplarzy sprzedano w Wielkiej Brytanii, gdzie auto jest popularne wśród emerytów.

Mocny rywal z Japonii

Hybrydowy Jazz będzie konkurował z Toyotą Yaris, która odnotowała znaczny wzrost sprzedaży od momentu dodania wariantu hybrydowego w 2012 r. Według Toyoty prawie połowa z 130 967 sprzedanych w pierwszej połowie roku Yarisów było hybrydami.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama