To słaby początek rywalizacji z Teslą Model 3
W marcu tego roku Polestar, marka zależna od Volvo, rozpoczęła produkcję Polestar 2, elektrycznego sedana, który chce konkurować z Teslą Model 3.
Pierwsza seria elektrycznych sedanów Polestar 2 przybyła do Europy tego lata. Dostawy dla klientów w Szwecji i Norwegii rozpoczęły się w sierpniu. Dostawy będą kontynuowane na rynki w Belgii, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Poza Europą Polestar sprzedaje samochód w Chinach i Ameryce Północnej.
Zaledwie kilka miesięcy po premierze firma Polestar ogłosiła, że wszystkie egzemplarze Polestar 2 muszą trafić do serwisu. Wszystko z powodu problemu z oprogramowaniem.
Akcja serwisowa dotyczy wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy
Prasa szwedzka cytowana przez Reutersa donosiła, że kilku klientów zgłosiło utratę mocy lub zatrzymanie samochodów podczas jazdy. Według pierwszych informacji akcja serwisowa dotyczy około 2200 samochodów elektrycznych.
Polestar powiedział, że wśród klientów nie było wypadków ani obrażeń, a hamulce, układ kierowniczy i inne układy działały prawidłowo.
Polestar 2 to pierwszy elektryk marki
Produkcja samochodu odbywa się w Chinach, w zakładzie Grupy Geely w Luqiao. Polestar 2 to pierwszy model elektryczny wyprodukowany przez szwedzko-chiński koncern. Wykorzystuje dwa silniki elektryczne zamontowane na każdej osi, aby zapewnić napęd na wszystkie koła.
W sumie dwa silniki elektryczne generują 300 kW, co odpowiada 408 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 660 Nm.
Producent zamontował w samochodzie akumulator o pojemności 78 kWh. Składa się on z 27 modułów i jest umieszczony pod podłogą. Zgodnie z europejską normą WLTP zapewnia zasięg 500 kilometrów.
Prezes Polestar, Thomas Ingenlath, powiedział w sierpniu, że celem firmy jest roczna sprzedaż przekraczająca 50 000 w ciągu dwóch do trzech lat. Nie ma co ukrywać, że to bardzo ambitny plan.