Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Ogromny problem Volvo. Wszystkie egzemplarze Polestar 2 do serwisu

Polestar ogłosił wycofanie wszystkich dotychczas wyprodukowanych Polestar 2 z powodu problemu z oprogramowaniem elektrycznego sedana. Według informacji szwedzkiej prasy do serwisu trafi około 2200 egzemplarzy. Sytuacja ma miejsce po tym, jak kilku klientów skarżyło się, że samochody straciły moc, a nawet zatrzymały się podczas jazdy.

Opublikowano

w dniu

Polestar 2
Fot. Polestar

To słaby początek rywalizacji z Teslą Model 3

W marcu tego roku Polestar, marka zależna od Volvo, rozpoczęła produkcję Polestar 2, elektrycznego sedana, który chce konkurować z Teslą Model 3.

Pierwsza seria elektrycznych sedanów Polestar 2 przybyła do Europy tego lata. Dostawy dla klientów w Szwecji i Norwegii rozpoczęły się w sierpniu. Dostawy będą kontynuowane na rynki w Belgii, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Poza Europą Polestar sprzedaje samochód w Chinach i Ameryce Północnej.

ZOBACZ TAKŻE
Zerowa emisja to bzdura. Polestar potwierdził i podał doskonały przykład

Zaledwie kilka miesięcy po premierze firma Polestar ogłosiła, że ​​wszystkie egzemplarze Polestar 2 muszą trafić do serwisu. Wszystko z powodu problemu z oprogramowaniem.

Akcja serwisowa dotyczy wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy

Prasa szwedzka cytowana przez Reutersa donosiła, że ​​kilku klientów zgłosiło utratę mocy lub zatrzymanie samochodów podczas jazdy. Według pierwszych informacji akcja serwisowa dotyczy około 2200 samochodów elektrycznych.

Polestar powiedział, że wśród klientów nie było wypadków ani obrażeń, a hamulce, układ kierowniczy i inne układy działały prawidłowo.

Polestar 2 to pierwszy elektryk marki

Produkcja samochodu odbywa się w Chinach, w zakładzie Grupy Geely w Luqiao. Polestar 2 to pierwszy model elektryczny wyprodukowany przez szwedzko-chiński koncern. Wykorzystuje dwa silniki elektryczne zamontowane na każdej osi, aby zapewnić napęd na wszystkie koła.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volvo XC90 B5 2.0 235 KM – hybrydowa arystokracja

W sumie dwa silniki elektryczne generują 300 kW, co odpowiada 408 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 660 Nm.

Producent zamontował w samochodzie akumulator o pojemności 78 kWh. Składa się on z 27 modułów i jest umieszczony pod podłogą. Zgodnie z europejską normą WLTP zapewnia zasięg 500 kilometrów.

Prezes Polestar, Thomas Ingenlath, powiedział w sierpniu, że celem firmy jest roczna sprzedaż przekraczająca 50 000 w ciągu dwóch do trzech lat. Nie ma co ukrywać, że to bardzo ambitny plan.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama