Zmiany niewielkie, ale zauważalne
Renault Megane po liftingu pokazało się światu w lutym tego roku. Zmiany nie są wielkie, lecz z pewnością zauważalne. Co więcej, pojawiło się kilka istotnych nowości w wyposażeniu, a do gamy trafiła także hybryda plug-in.
Zaczynając od przodu, pojawiły się nowe reflektory Pure Vision LED z charakterystycznymi paskami po bokach. Będą one wyposażeniem standardowym każdego Megane. Z diod wykonano także światła przeciwmgłowe i lampy tylne, których klosze otrzymały inne wypełnienie. Nieznacznie zmodernizowano także zderzaki. Ponadto pojawiły się nowe wzory felg i kolory karoserii.
Kabina Megane została w jeszcze większym stopniu opanowana przez ekrany. Pierwszy z nich zastępuje zegary i ma 10,2 cala przekątnej. Wyświetlacz systemu multimedialnego Easy Link (z nowego Clio) jest dostępny w wersji 7- i 9,3-calowej. Jego obsługa ma przypominać użytkowanie smartfona i ma być łatwiejsza niż wcześniejszego R-Link 2. Zmodyfikowano również panel obsługi klimatyzacji.
Renault Megane po liftingu także w wersji hybrydy plug-in
Marka, która od ponad 10 lat jest jednym z pionierów w segmencie samochodów elektrycznych, wprowadza także w Megane nowy napęd hybrydowy typu plug-in E-Tech o mocy 160 KM. Będzie on dostępny w wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MMT.
Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) nowy Megane E-Tech Plug-In Hybrid dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).
Zmiany także w wersjach R.S.
Wariant GT Line zostanie zastąpiony pakietem stylistycznym o nazwie R.S Line, wyróżniającym się wieloma dodatkami. To m.in. czerwone przeszycia na tapicerce i kierownicy, specjalne logo R.S. na przednich błotnikach i klapie bagażnika czy sportowe fotele.
Odnowa gamy Megane obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy. Obie wersje są wyposażone w opracowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi silnik 1,8 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, montowany także w Alpine A110. Megane R.S. rozwija teraz moc 300 KM (podobnie jak poprzednia generacja Megane R.S. Trophy), a jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni mechanicznej.
Renault Megane po liftingu oferuje siedem możliwości napędu
Pełna oferta silników oprócz wspomnianej hybrydy składa się czterech jednostek benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Najsłabszy benzyniak TCE 115 jest dostępny wyłącznie z manualną 6-biegową skrzynią biegów, podczas gdy TCE 140 można skonfigurować zarówno z 6-biegowym manualem, jak i 7-biegową automatyczną skrzynią EDC. Najmocniejszy TCE 160 jest natomiast dostępny wyłącznie z automatem.
W przypadku Diesla, wybór jest mniejszy – to Blue dCi 115 z manualną 6-biegową skrzynią biegów albo z 7-biegowym automatem EDC. Przypomnijmy, że w wersji sprzed lifringu w ofercie znajdował się także Blue dCi 150.
Ceny
Ceny Megane po modernizacji oczywiście poszły w górę. Cennik wersji sprzed liftingu rozpoczynał się od 70 900 zł, teraz będzie to natomiast 75 900 zł. Bazową wersję hybrydową wyceniono natomiast na 131 900 zł. Francuski producent nie opublikował dotąd jednak pełnego cennika, więc w razie zainteresowania pozostaje skontaktowanie się z salonem sprzedaży.