Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Renault Clio przeszło mocną metamorfozę. Teraz stawia na sportowy wygląd

Renault zaprezentowało właśnie Clio po liftingu, który jest bardzo zauważalny. Zwłaszcza z zewnątrz, bo zagłębiając się w szczegóły zmian jest coraz mniej. Clio od lat należy do najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, a modernizacja ma pomóc w utrzymaniu tego stanu rzeczy. Postawiono na wyrazistą stylistykę oraz nowoczesne i ekologiczne technologie.

renault clio lifting 2023
Fot. Renault

Największe zmiany widać od razu

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to w oczy rzuca się oczywiście charakterystyczny przód. Otrzymał on większą osłonę chłodnicy wypełnioną szachownicą chromowanych ozdób. W centrum kratki widzimy nowe logo marki na ciemnym tle, którego obramowanie przechodzi płynnie w linie łączące główne reflektory.

Te również przeszły transformację, która pozbawiła je charakterystycznego C rozciągniętego w zderzaku. Zamiast tego reflektory mają bardziej kanciasty kształt, nową sygnaturę świetlną, a także zupełnie nową ozdobę w kształcie strzałki umieszczoną na rogach przedniego zderzaka. Dzięki temu przód zyskał bardziej nowoczesny wygląd. Pełne reflektory LED będą dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia, ale usportowiony zderzak jedynie w wersjach Techno i Esprit Alpine. Ta druga – jeśli jeszcze nie zauważyliście – to następca R.S. Line. Ma podkreślać sportowy charakter, elegancję i technologiczne wyrafinowanie.

Tył również został przeprojektowany, choć już nie tak drastycznie. Zderzak otrzymał nowe elementy aerodynamiczne na rogach, aby podkreślić bardziej sportowy charakter samochodu. W zależności od wyposażenia zmienia się także kolor dolnej linii zderzaka oraz widoczność rur wydechowych. Tylne światła otrzymały przezroczyste osłony.

Nadwozie zmodernizowanego Renault Clio będzie oferowane w sześciu kolorach lakierów, a do wyboru będzie też sześć wzorów felg. Wymiary zewnętrzne nie uległy jednak żadnej zmianie – Clio nadal mierzy 4053 mm długości, 1988 mm szerokości i 1439 mm wysokości.

renault clio lifting 2023

Fot. Renault

Bardziej ekologiczne wnętrze

Wnętrze na pierwszy rzut oka pozostaje takie samo, przynajmniej jego układ. Producent chwali się jednak większym naciskiem na bardziej wartościowe i zrównoważone materiały. Na przykład w wykończeniu Techno tapicerka foteli, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej wykonana jest z tkaniny składającej się w aż 60% z ekologicznego włókna, produkowanego przy użyciu zrównoważonej energii.

Warto również zauważyć, że w zmodernizowanym Renault Clio klienci nie znajdą już skóry – w ogóle. Zamiast tego powierzchnie są tapicerowane materiałem o nazwie TEP, który podobno składa się z włókien poliestrowych pochodzenia biologicznego. Jednak w zależności od wykończenia, klienci ponownie będą mogli wygodne i sportowe fotele przednie, w tym różne dekory.

Za kierownicą z nowym logo marki widzimy cyfrowy zestaw wskaźników, którego przekątna wynosi 7 lub 10 cali w zależności od wykończenia. W środkowej części deski rozdzielczej znajdzie się następnie tradycyjny system infotainment Renault Easy Link o przekątnej 7 albo 9,3 cala.

Oczywiście nie zabrakło bogatego wyposażenia technologicznego, w tym 20 systemów wspomagania, półautonomicznej jazdy na drugim poziomie, kamery 360 stopni itp. System informacyjno-rozrywkowy Renault Easy Link oferuje teraz bezprzewodową łączność zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto.

renault clio lifting 2023 wnętrze

Fot. Renault

Gama silników bez większych zmian, co jest… zaskakujące

Pod maską nowego Clio powinna znaleźć się najszersza gama jednostek napędowych w segmencie. Producent najbardziej dumny jest z pełnej hybrydy E-Tech o mocy 145 KM, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu z rocznika modelowego 2020. Przypomnijmy, że układ napędowy łączy 1,6-litrowy atmosferyczny 4-cylindrowy benzyniak o mocy 69 kW z silnikiem elektrycznym o mocy 36 kW i rozrusznikiem-generatorem o mocy 18 kW. Układ współpracuje z baterią o pojemności 1,2kWh.

Obok hybrydy, odmłodzone Clio będzie jednak oferować 3-cylindrowy silnik TCe 100 LPG, zdolny do spalania zarówno benzyny, jak i LPG. Dzięki dwóm zbiornikom kierowca może przejechać za jednym razem ponad 1000 kilometrów. 3-cylindrowy silnik będzie jednak dostępny także w wersji SCe 65, o mocy maksymalnej 65 KM z 5-biegowym manualem albo w turbodoładowanej wersji TCe 90 o mocy maksymalnej 90 KM z 6-biegowym manualem (tak samo jak w LPG).

Co zaskakujące, w ofercie pozostaje również silnik wysokoprężny Blue dCi 100, czyli 1,5-litrowy, 4-cylindrowy Diesel o mocy 100 KM sparowany z 6-biegową manualną skrzynią.

ZOBACZ TAKŻE
Renault Clio 2023 - wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wersje, hybryda, ceny

Reklama