Connect with us

Samochody

Nowe 911 GT3 na pierwszych zdjęciach. Zachowało swój naturalny silnik

Być może najbardziej uwielbiana wersja Porsche 911 wkrótce doczeka się nowej generacji. 911 GT3 opiera się na specjalnie ukształtowanym skrzydle i atmosferycznym czterolitrowym silniku.

Opublikowano

w dniu

porsche 911 gt3 2021
Fot. Porsche

Znamy kluczowe dane nowego 911 GT3

Porsche 911 przez dziesięciolecia zdobyła niezliczonych fanów. Najwięksi miłośnicy tego modelu uwielbiają ostre 911 GT3, na które z niecierpliwością czekamy przy okazji każdej nowej generacji. Wkrótce narodzi się nowa generacja, oparta na aktualnej 911 generacji 992. Jeszcze przed oficjalną premierą wiadomo już o niej całkiem sporo.

Przede wszystkim 911 GT3 nowej generacji zachowa atmosferyczny silnik. Andreas Preuninger, dyrektor serii GT w Porsche, potwierdził, że 911 GT3 będzie korzystać ze zmodyfikowanej jednostki z 911 Speedster. To wolnossący sześciocylindrowy boxer o pojemności czterech litrów o mocy do 375 kW (510 KM).

ZOBACZ TAKŻE
Porsche 911 Turbo S kontra Taycan Turbo S. Który będzie szybszy? - VIDEO

Modyfikacje 911 GT3 wynikały głównie ostrzejszych norm emisji, które nie dotknęły jeszcze modelu 911 Speedster. W każdym razie moc powinna pozostać na poziomie wskazanym wyżej poziomie, co oznaczałoby jedynie niewielki wzrost o dziesięć koni mechanicznych w porównaniu z poprzednikiem. Nawiasem mówiąc, Preuninger przyznał brytyjskiemu magazynowi “Autocar“, że inżynierowie poświęcili większość czasu projektowania na dostosowanie jednostki do nowych przepisów, więc nie było miejsca na znaczną poprawę wydajności.

Jednak sześciocylindrowy motor powinien nadal być w stanie obracać się do 9000 obrotów. Co więcej oprócz dwusprzęgłowej PDK nadal będzie można wybrać manualną skrzynię biegów.

porsche 911 gt3 2021

Pomimo zmian samochód ma być szybszy niż poprzednik

Twórcy starali się, aby samochód był jak najlżejszy, więc ponownie pojawiają się elementy typowe dla 911 GT3. To m.in. brak tylnych siedzeń, mniej materiałów uszczelniających czy cieńsze szkło w szybach. Nie zabrakło wielu karbonowych elementów. Rezultatem jest taka sama waga jak jego poprzednik, pomimo ogólnie większych wymiarów związanych z podstawą nowej generacji 992 911.

Bez dalszych szczegółów Porsche obiecuje, że nowość będzie szybsza na torach wyścigowych niż poprzednie 911 GT3. Pomóc w tym ma bardziej zaawansowana aerodynamika. 

Jej centralnym elementem jest nowo zaprojektowane tylne skrzydło dociskowe. Jest przymocowane z góry, na podstawie doświadczenia wyścigowego. Wspomaga docisk i jednocześnie lepiej kieruje powietrze w stronę silnika. Porsche twierdzi również, że nowe rozwiązania przyczyniają się do 50% wzrostu siły docisku, ale nie zwiększają też oporu powietrza. Dzięki temu nowe 911 GT3 ma być szybkie nie tylko na torach wyścigowych, ale także podczas jazdy z dużymi prędkościami, np. po niemieckich autostradach.

ZOBACZ TAKŻE
Mokry sen petrolheadów w nowej odsłonie. Porsche testuje 992 GT3 RS?

Zmiany aerodynamiczne logicznie uzupełniają modyfikacje podwozia. Sprężyny są od 25 do 30% sztywniejsze niż w poprzedniej generacji, ale przejęto od nich tylną wieloelementową oś z obrotem. Wręcz przeciwnie, przednia oś trapezowa jest nowa, z elementami z czysto torowych wariantów Cup i RSR.

porsche 911 gt3 2021 wnętrze

Nowe 911 GT3 w przyszłym roku

Dopełnieniem zmian zewnętrznych będzie jedna ważna modyfikacja we wnętrzu. 911 GT3 otrzyma większą dźwignię zmiany biegów, która pozwoli na sekwencyjną zmianę biegów za pomocą dźwigni. Oferta trybów jazdy będzie wtedy ograniczona do trzech – Normal, Sport i Track, przy czym każdy z nich będzie można dostosować do własnych upodobań.

Oczekuje się, że nowe Porsche 911 GT3 trafi na rynek w przyszłym roku. Standardowa wersja powinna zostać ponownie uzupełniona o wygodniejszy wariant Touring. Oczywiście w przyszłości planowana jest również pochodna 911 GT3 RS.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

google news motohigh

Reklama
Reklama



Reklama