Connect with us

Suzuki pokazało nowego SUV-a. Across to kopia Toyoty RAV4

Nowy hybrydowy SUV typu plug-in z napędem na wszystkie koła jest jednym z pierwszych owoców współpracy Suzuki z Toyotą. Widać to od pierwszego spojrzenia na samochód.

Opublikowano

w dniu

suzuki across 2020
Fot. Suzuki

Suzuki Across to kopia Toyoty RAV4 ze zmienionym przodem

Suzuki Across będzie pierwszym europejskim modelem marki oferującym napęd hybrydowy typu plug-in. Samochód powstał we współpracy z Toyotą, co widać na pierwszy rzut oka. Podobieństwa do Toyoty RAV4 w wersji hybrydy plug-in są wręcz uderzające. Across jest nie tylko zbudowany na tej samej platformie, ale ma wiele wspólnych cech konstrukcyjnych. 

Są też oczywiście różnice. Suzuki ma zupełnie inny przód, inne zderzaki, większą osłonę chłodnicy i wyjątkowo wąskie reflektory LED. Patrząc z boku i tyłu zmiany są jednak minimalne. To te same 19-calowe koła, te same progi i charakterystyczne wgłębienia.

ZOBACZ TAKŻE
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - ponad 300-konna "Ravka"

Wysoki stopień podobieństwa jest również widoczny we wnętrzu, co tak naprawdę jest oczywiście plusem dla Suzuki. Wnętrze będzie oferowało zmiękczone tworzywa sztuczne na desce rozdzielczej i na drzwiach, co doda samochodowi komfortu i luksusu. Przestronną kabinę uzupełnia bagażnik o podstawowej pojemności 490 litrów. 

suzuki across 2020

Fot. Suzuki

Dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła

Jeśli chodzi o technologie, warto wspomnieć o szerokiej gamie systemów wspomagających, często znanych już z Vitary. To m.in. system monitorowania martwych punktów, adaptacyjny tempomat czy system utrzymania pasa ruchu. 

Samochód oferuje akumulator o pojemności 18,1 kWh, co powinno wystarczyć do pokonania 75 kilometrów na jednym ładowaniu. Według metodologii WLTP emisje CO2 wynoszą jedynie około 22 g/km, co czyni model Across najczystszym samochodem Suzuki na rynku europejskim.

ZOBACZ TAKŻE
Suzuki Swift Sport jako miękka hybryda - dyskusyjne zmiany

Silnk elektryczny ma 134 kW (182 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy na poziomie 270 Nm. Silnik spalinowy to natomiast 2,5-litrowy benzyniak o mocy 136 kW (185 KM) i 227 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obie te jednostki napędzają jednak tylko przednie koła, a tył napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 40 kW (54 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 121 Nm.

suzuki across 2020

Fot. Suzuki

Kilka ciekawych rozwiązań technologicznych

Hybrydowy zespół napędowy może pracować w czterech trybach jazdy. Oprócz czysto elektrycznych (EV) istnieją również hybrydy (HV) i Auto EV/HV, które automatycznie włączają silnik spalinowy, gdy wymagana jest wyższa moc. Ostatni tryb działa z ciągle pracującym silnikiem spalinowym, który ładuje akumulator. Jest to przydatne na przykład w sytuacjach, gdy nie można go ładować ze źródła zewnętrznego.

Suzuki Across to także pierwszy model marki, który oferuje wyłącznie elektryczny napęd na wszystkie koła E-Four. Silnik elektryczny napędzający tylne koła umożliwia płynny rozdział momentu obrotowego między osiami w stosunku od 100:0 do 20:80, dzięki czemu Across powinien zapewnić wystarczającą przyczepność w każdych okolicznościach.

suzuki across 2020

Fot. Suzuki

Ponadto system elektroniczny AWD Integrated Management (AIM) pomaga w lepszej sterowności. Reguluje bowiem połączenie obu trakcyjnych silników elektrycznych, silnika spalinowego, dostosowuje reakcje na pedał przyspieszenia, zachowanie przekładni i działanie elektrycznego wzmacniacza w terenie. Co więcej, jest w stanie hamować poszczególne koła. Ta funkcja jest więc szczególnie przydatna podczas jazdy w bardziej wymagającym terenie, dla którego przeznaczony jest tryb jazdy Trail. Dzięki hamowaniu poszczególnych kół system symuluje blokady mechanizmu różnicowego, całkowicie automatycznie i płynnie.

Nowy SUV klasy średniej Suzuki Across powinien pojawić się na polskim rynku w przyszłym roku.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama