Nowa era Maserati?
W lipcu minęły dwa lata odkąd Sergio Marchionne nagle i przedwcześnie nas opuścił. Szef włoskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles chciał przed śmiercią połączyć się z inną dużą firmą samochodową, ale ostatecznie mu się to nie udało. Również dlatego, że na przykład odrzucił ofertę francuskiej Grupy PSA jako niezbyt odpowiednią. FCA w końcu jednak skinęła głową na połączenie z PSA, które jest w trakcie.
Jednak sojusz FCA i PSA to nie jedyna rzecz, której Marchionne nie może już być świadkiem. Były szef włosko-amerykańskiego koncernu również dołożył wszelkich starań, aby przywrócić Maserati rangę na jaką zasługuje. Jednak i pod tym względem nie udało mu się to tak, jak prawdopodobnie sobie wyobrażał. Choć sprzedaż marki wzrosła do bezprecedensowego poziomu za jego panowania i jednocześnie nastąpiło znaczne poszerzenie oferty, księgowość firmy pozostawała na minusie. To ma się jednak wkrótce zmienić, bo w tym roku marka wkracza w nową erę.
Nettuno to całkiem niesamowita jednostka
Ma w tym pomóc wprowadzony nowy silnik, który niedawno zaprezentował producent samochodów z trójzębem w emblemacie. To 3-litrowa sześciocylindrowa jednostka, która ma powiązania z jednostkami Formuły 1, ale tym razem należy ją odciąć od korzeni Ferrari. Symbolizuje to również nazwa jednostki napędowej – Nettuno. Oznacza ona nic innego jak Neptuna. To jego broń pożyczył Marip Maserati za pośrednictwem Piazza Maggiore w Bolonii, aby stworzyć logo firmy.
Sześciocylindrowa jednostka o pojemności trzech litrów otrzymała podwójne doładowanie, zapłon dwuiskrowy i komorę wstępnego spalania . Znajduje się w nim jedna ze świec i jest połączona z cylindrem specjalnie zaprojektowanymi otworami. Zapłon przez niego stosowany jest przy wyższych prędkościach i przy dużych obciążeniach, przy rozruchach lub małych obciążeniach. Mieszanka jest zapalana przez świecę zapłonową umieszczoną bezpośrednio w cylindrze.
Maserati zastosowało również bezpośrednie i pośrednie spalanie paliwa, wykorzystując wszystkie systemy nie tylko do zmniejszenia zużycia, a tym samym emisji CO2, ale także hałasu jednostki napędowej. Ponadto mamy niezwykle imponującą moc 630 KM przy 7500 obr/min i 730 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w zakresie 3000 do 5500 obr/min. Żaden inny trzylitrowy sześciocylindrowy silnik montowany obecnie w samochodach drogowych nie zapewnia takich osiągów. Jednostkę można maksymalnie rozgrzać aż do 8000 obr/min.
Nettuno po raz pierwszy pod maską MC20
Po raz pierwszy w historii pod maską wyczekiwanego sportowego samochodu MC20 pojawi się silnik o wadze 220 kilogramów. Samochód zostanie zaprezentowany podczas uroczystej gali 9 i 10 września w Modenie. Tym projektem Maserati chce również wrócić do świata sportów motorowych. Ten rok może być naprawdę początkiem nowej ery dla włoskiego producenta samochodów. Oczywiście nie jest jednak pewne, czy imponujące dane dotyczące silnika napędzą sprzedaż.