Rimac pozostaje wierny swoim przekonaniom. Nie wyprodukuje SUV-a
Nasze social media

Biznes

Rimac pozostaje wierny swoim przekonaniom. Nie wyprodukuje SUV-a

W czasach cały czas rosnącej sprzedaży SUV-ów i crossoverów, kolejni producenci decydują się na wejście do tego segmentu. Tylko nieliczni potrafią powiedzieć, że w związku ze swoimi wartościami nigdy nie wyprodukują SUV-a czy crossovera. Do McLarena dołączył właśnie Rimac.

Opublikowano

w dniu

Mate Rimac - Rimac C_Two
Fot. Rimac

Chorwacka marka słynie z potężnych sportowych samochodów elektrycznych i nie chce, aby w najbliższych latach było inaczej. Z pewnością nie jest to idealne rozwiązanie marketingowe, ale Mate Rimac tłumaczy, że chce pozostać wierny wartościom, z jakimi wszedł na rynek samochodowy. 

Założyciel i dyrektor generalny Rimaka wyznał niedawno, że ma już pomysły na przyszłość, ale z pewnością nie obejmują one budowy SUV-a. Nie oznacza to jednak, że wyśmiewa tych, którzy weszli do tego segmentu. – Oczywiście ich rozumiem, to decyzja biznesowa. Kiedy stoisz przed wyborem, czy chcesz zadowolić niewielką grupę entuzjastów Twojej marki czy cały czas funkcjonować na rynku, to co wybierzesz? Oczywiście, że chcesz przeżyć – wyjaśnił Rimac w rozmowie z “Top Gear”.

Chorwat uważa także, że SUV o wysokich osiągach jest równie… bez sensu jak samochód sportowy. – Kto ich tak naprawdę potrzebuje? Ani jeden z tych samochodów nie jest rozsądnym wyborem. To kwestia rynkowego trendu, którego nie można ignorować. Oczywiście, cały czas istnieją potężne samochody. Można iść i kupić sobie np. Lotusa Exige. Ile osób jednak kupuje dziś taki samochód? Jeśli jednak ktoś narzeka na SUV-y o wysokich osiągach, niech kupi sobie Lotusa. Dobrze, że cały czas mamy taki wybór – stwierdził.

Rimac w ostatnim czasie pozyskał dwóch potężnych partnerów, którzy objęli udziały w firmie – to Hyundai/Kia i Porsche. Chorwat przyznaje, że dzięki tym inwestorom jego firma cały czas może budować “naprawdę ekscytujące” samochody elektryczny i pozostać nadal dość egzotycznym producentem. – Jeśli chodzi o nasze kolejne modele, na pewno będą to sportowe dwumiejscowe samochody. Przygotujemy oczywiście kilka innowacji. Mamy pomysły, jak się rozwijać, szczególnie w dziedzinie aerodynamiki – powiedział.

Rimac mówi o kolejnych samochodach, choć cały czas nie pokazał produkcyjnej wersji Rimaka C_Two, który ma mieć 1914 KM i przyspieszać od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund. Tę mamy jednak zobaczyć na przyszłorocznym salonie samochodowym w Genewie. Nie dziwimy się jednak – jeśli w wieku 31 lat stworzyło się taką markę, to trzeba myśleć dziesięć kroków do przodu. 

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama