Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Alpina D3 S – M3 w wersji dla „oszczędnych”

Alpina od zawsze wywoływała mnóstwo emocji. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszego modelu, czyli D3 S. Bazuje ona na BMW serii 3 w wersji M340d a pod względem osiągów można ją określić jako „M3 dla oszczędnych”. Nie oznacza to jednak, że Alpina D3 S ma się czego wstydzić – wręcz przeciwnie.

Opublikowano

w dniu

Alpina D3 S
Fot. alpina-automobiles.com / Alpina D3 S

Sześciocylindrowe silniki rzędowe, także te wysokoprężne, autorstwa BMW, należą do najlepszych na rynku. Przy okazji są też podatne na tuning. Nic więc dziwnego, że popularne 3-litrówki tak bardzo upodobała sobie niemiecka firma słynąca z ulepszania auto z Monachium. Najnowsza Alpina D3 S stanowi kolejny dowód na to, jak duży potencjał drzemie w wysokoprężnej jednostce 3.0 R6.

Alpina D3 S – pożeracz autostrad

Nowa Alpina D3 S występuje w wersjach sedan i kombi. Samochód poznamy po logo Alpiny, charakterystycznych 20-calowych felgach oraz zmodyfikowanych zderzakach z dokładkami z napisem ALPINA. Poza tym auto nie różni się od benzynowej Alpiny B3 czy nawet zwykłego BMW serii 3 M340d.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe BMW X3 M i nowe BMW X4 M

W kabinie zmiany względem standardowej serii 3 również są subtelne. Ograniczają się głównie do kierownicy z logo Alpiny czy pokrytych opcjonalną delikatną skórą foteli, których środkowa część jest pikowana. Co ciekawe, wspomnianą skórę (Lavalina) można znaleźć jedynie w modelach Rolls-Royce’a. Oryginalnie wygląda też dźwignia automatycznej 8-biegowej przekładni ZF.

Alpina D3 S

Fot. alpina-automobiles.com

Inżynierowie z Alpiny dokonali także zmian w zawieszeniu oraz w układzie xDrive, dzięki czemu jeszcze bardziej preferowana jest tylna oś pojazdu. Samochód wyposażono w sztywniejsze zawieszenie Alpina Sport Suspension. Nie oznacza to jednak, że auto będzie niekomfortowe.

Potencjał 3-litrowego turbodiesla

Najwięcej zmian zaszło jednak pod maską niemieckiego auta klasy średniej. 6-cylindrowy rzędowy turbodiesel rozwija teraz 355 KM oraz 730 Nm, dostępnego w zakresie 1750-2750 obr./min. Oznacza to, że Alpina D3 S jest o 15 KM i 30 Nm mocniejsza niż BMW serii 3 M340d. Wersja sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy a jej prędkość maksymalna to 273 km/h. Cięższa wersja kombi potrzebuje na to nieco więcej czasu – sprint do setki zajmuje jej 4,8 s i rozpędza się do 270 km/h.

Alpina D3 S

Fot. alpina-automobiles.com

Warto też wspomnieć, że Alpina D3 S jest pierwszą w historii marki „miękką hybrydą”. Wyposażono ją w instalację 48V oraz silniczek elektryczny o mocy 11 KM, co nie tylko poprawia ekonomię, ale także usprawnia zbieranie się auta z niskich obrotów.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M2 CS – godne pożegnanie cenionego modelu

Alpina D3 S zaczyna się od 70 500 euro, czyli około 289 050 zł. Pierwsze egzemplarze niemieckiego pożeracza autostrad trafią do klientów jesienią.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama