Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Jeep rozszerza ofertę Compassa i Renegade o nowy wariant hybrydowy

Jeep wzbogaca gamę popularnych SUV-ów Renegade i Compass o bardziej przystępną odmianę hybrydową. Nowy wariant e-Hybrid wydaje się być idealnym ogniwem pośrednim między bazową jednostką 1.0 a hybrydą plug-in 4xe.

Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid
Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid

Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych, które zaplanowane jest na marzec, oferuje klientom nowy punkt wejścia do zelektryfikowanej gamy Jeepa. Nowe modele dołączają do odnoszących już sukcesy hybrydowych wersji plug-in 4xe. Stanowią one bowiem obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie. Nowy wariant hybrydowy e-Hybrid wydaje się być dobrym ogniwem pośrednim, zwłaszcza dla Renegede’a, choć do Compassa też powinien wystarczyć. Nie jest to odmiana plug-in, lecz mHEV, stąd też powinien on być przystępniejszy cenowo od wersji PHEV.

Tym razem nie PHEV, a miękka hybryda

W nowych modelach debiutuje układ hybrydowy mild hybrid. Jego bazą jest czterocylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”. Rozwija on 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300.

Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid

Dzisiejsza zapowiedź bazuje na sukcesie naszego aktualnego portfolio wersji hybrydowych plug-in 4xe i jest kolejnym krokiem w kierunku kompleksowej elektryfikacji naszej całej gamy produktów w Europie. Jeep Compass i Renegade e-Hybrid oferują nowy punkt wejścia do naszego zelektryfikowanego portfolio, zwiększając dynamikę sprzedaży, oferując większą liczbę opcji hybrydowych większej liczbie klientów z Europy. Ta ekspansja produktowa będzie kontynuowana latem tego roku wraz z wprowadzeniem wersji 4xe zupełnie nowego Jeepa Grand Cherokee – powiedziała Antonella Bruno, odpowiedzialna za markę Jeep w Europie.

Bazą nowy silnik benzynowy

Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego i optymalizował termodynamikę. Pozwala to bowiem na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje w cyklu Millera, który zwiększa wydajność cieplną i oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1). Jednostka ma głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Jeep Renegade PHEV 1.3 T4 240 AT6 4XE S - gra pozorów

Nowością jest również wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów. Ten silnik benzynowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. W silniku benzynowym zamontowano również elektryczny system BSG („belt starter generator”). Gwarantuje on szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika.

Jeep Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid

Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”. Oferuje on bowiem funkcję „samoładowania”. Wykorzystuje ona mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

EV capabilities – co się pod tym kryje?

Nowe Jeepy Renegade i Compass e-Hybrid mogą bowiem pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. Jest to możliwe dzięki elektrycznym trybom pracy, znanych jako „EV capabilities”, które obejmują:

  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania)
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego. 

 „EV capabilities” są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

Jeepy Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid – ceny w Polsce

Jeep wprowadza na rynki europejskie nowe modele Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid ze specjalną edycją. Będzie ona również dostępna dla dwóch crossoverów z hybrydowymi wersjami plug-in. Tak zwane wykończenie Upland ma kolor nadwozia Matter Azur, dwukolorowy czarny dach, 17- lub 18-calowe felgi oraz brązowe wykończenia MetaKrome na przednich pierścieniach osłony chłodnicy.

Na naszym rynku cennik Jeepa Renegade mHEV w bazowej wersji Longitude zaczyna się od 118 200 zł. Potem są do wyboru odmiany Night Eagle II (124 750 zł), Limited (129 250 zł), Upland (139 800 zł) oraz topowa S (146 500 zł). Z kolei Jeep Compass mHEV w podstawowej odmianie Longitude kosztuje 140 000 zł. Kolejne wersje dostępne w Polsce to Night Eagle (149 500 zł), Limited (154 900 zł), Upland (167 700 zł). Najdroższa z nich to odmiana S (176 200 zł).

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama