Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

1400-konny Mustang Mach-E – elektryczny driftowóz

Ford pochwalił się prototypowym wyścigowym bolidem z napędem elektrycznym. Bazujący na Mustangu Mach-E pojazd rozwija przeszło 1400 KM i korzysta z aż siedmiu silników elektrycznych. Jest czym poszaleć.

Ford Mustang Mach-E 1400

Zazwyczaj emocjonujemy się spalinowymi lub hybrydowymi supersamochodami pokroju Ferrari, Lamborghini czy McLarena. Tym razem jednak efekt WOW wywołał koncepcyjny Ford Mustang Mach-E 1400. Mało który samochód, także elektryczny, może pochwalić się tak imponującymi parametrami co właśnie najnowszy prototyp amerykańskiego producenta. 

Mustang Mach-E 1400 – stworzony do driftu

Ford Mustang Mach-E 1400 rozwija zawrotne 1419 KM, które zawdzięcza aż… 7 silnikom elektrycznym. Trzy z nich zamontowano z przodu a pozostałe cztery w tylnej części pojazdu. Co ciekawe, prototypowy Mach-E 1400 korzysta z baterii o pojemności zaledwie 56,8 kWh. Być może właśnie dlatego Ford nie chwali się zasięgiem. Należy jednak pamiętać, że pojazd powstał z myślą o torze wyścigowym. 

ZOBACZ TAKŻE
Mały sukces Forda. Mustang Mach-E First Edition wyprzedany w USA

Bateria składa sięz ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych, które zapewniają bardzo wysoką wydajność. System akumulatorów został zaprojektowany do chłodzenia podczas ładowania z pomocą płynu chłodzącego dielektrycznego, co skraca czas pomiędzy przełożeniami. Zintegrowany elektroniczny wzmacniacz siły hamowania umożliwia hamowanie rekuperacyjne.

Ford Mustang Mach-E 1400

Fot. ford.com

W oczy rzuca się także charakterystyczne dla wyścigówek NASCAR malowanie oraz rozbudowany body kit z poszerzonymi nadkolami i progami, wlotami powietrza mającego chłodzić baterie oraz pokaźny tylny spoiler. Znacznie obniżono też zawieszenie w stosunku do seryjnego Mach-E. Spory jest także przedni splitter. Dzięki wydatnym spoilerom udało się wygenerować aż 1 tonę nacisku przy 257 km/h.

Zaawansowany technologicznie

W kabinie pojawiły się kierownica wprost z wyścigówek, kubełkowe fotele Recaro czy klatka bezpieczeństwa. Zadbano też o odchudzenie auta, m.in. poprzez „ogołocenie” kabiny z dodatków czy materiałów wykończeniowych czy zastosowanie elementów z organicznych włókien kompozytowych, z których wykonano m.in. maskę czy fragmenty kokpitu. Pozostałą część nadwozia wykonano z włókien węglowych.

Ford Mustang Mach-E 1400

Fot. ford.com

 Prawdziwym środowiskiem Mustanga Mach-E 1400 jest tor a ściślej rzecz ujmując drifting. W zależności od konfiguracji, napęd może trafiać na tylne, przednie lub wszystkie koła w dowolnych proporcjach. W połączeniu z regulowanymi kątami przedniej osi i zmiennymi nastawami przełożenia układu kierowniczego buduje to wszechstronny charakter elektrycznej wyścigówki Forda.

ZOBACZ TAKŻE
Mustang Mach-E oficjalnie: elektryczny crossover Forda z zasięgiem do 600 km

Pokaz możliwości i poligon testowy

Mustang Mach-E 1400 zadebiutuje oficjalnie podczas wyścigów NASCAR. Wiele wskazuje jednak, że Ford ograniczy się do jednego egzemplarza, który poza byciem pokazem możliwości inżynierów marki posłuży też za poligon doświadczalny do testowania nowych rozwiązań i materiałów.Samochód powstał we współpracy z firmą RTR produkującą samochody wyczynowe.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama