Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Pierwszy samochód od Huawei stał się faktem. Oto Seres SF5

Znany producent smartfonów wkracza na rynek motoryzacyjny. Huawei zaprezentował na trwających właśnie targach motoryzacyjnych w Szanghaju swój pierwszy samochód o nazwie Seres SF5.

Opublikowano

w dniu

Seres SF5
Fot. huawei / Seres SF5

Wielki koncern jest znany z produkcji elektroniki, w tym popularnych na całym świecie smartfonów. Teraz Huawei postanowiło spróbować swoich sił na rynku motoryzacyjnym. Najnowszy produkt chińskiego giganta nazywa się Seres SF5 i przybrał on postać modnego crossovera. Warto zaznaczyć, że już od pewnego czasu można było natknąć się na informacje, że Huawei prowadzi rozmowy z chińskimi producentami samochodów na temat produkcji pojazdów elektrycznych. Okazało się, że część z tych informacji się sprawdziła.

Huawei próbuje swoich  Ssił w branży motoryzacyjnej

Podczas trwających właśnie targów Auto Shanghai 2021 Huawei zaprezentował zeletryfikowanego crossovera o nazwie Seres SF5. Pewnym zaskoczeniem może być jego napęd. Można się spodziewać napędu w pełni elektrycznego, tymczasem okazuje się, że samochód jest hybrydą plug-in. Układ napędowy Seresa SF5 składa się bowiem z 1.5-litrowej benzynowej jednostki oraz dwóch silników elektrycznych. Parametry zespołu napędowego są imponujące. Samochód rozwija 558 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy.

ZOBACZ TAKŻE
Apple wciąż myśli nad własnym samochodem. Pomóc mu może Hyundai

Według zapewnień Huawei jego crossover będzie mógł przejechać na samym prądzie nawet 180 km. Oczywiście wszystko to brzmi ładnie na papierze, a pierwsi użytkownicy szybko zweryfikują obietnice firmy. Pamiętajmy zresztą, że dane te powstały na bazie używanego w Chinach cyklu testowego NEDC, który jest mniej rygorystyczny niż obecnie stosowany w Europie WLTP czy amerykański EPA. Łącznie zdaniem producenta samochód pokona nawet 1000 km “w trybie rozszerzonego zasięgu dla osób podróżujących na duże odległości”.

Seres SF5 – mocna hybryda plug-in ze sporym zasięgiem na prądzie

Z zewnątrz mamy do czynienia z typowym crossoverem, który jednak wyróżnia się nietypowymi, “pofalowanymi” akcentami w postaci LED-ów do jazdy dziennej czy nieco “klinowatej” linii nadwozia, delikatnie nawiązującej do Hondy HR-V. Seres SF5 otrzymał zabudowaną atrapę chłodnicy niczym samochody w pełni elektryczne oraz przednie lampy przypominające w pewnym stopniu Forda Mustanga Mach-E. Z tyłu natomiast mamy do czynienia ze smukłymi światłami połączonymi modnym ostatnio LED-owym pasem.

Seres SF5

Wkład Huawei najbardziej widać po kabinie pojazdu. Dominuje w niej duży ekran systemu infotainment niczym w Tesli. Ten przypominający tablet element stanowi centrum dowodzenia autem. Firma twierdzi, że dużo uwagi poświęciła funkcji sprzężenia zwrotnego, które składa się z aż jednostek dźwiękowych, aby zapewnić “operową jakość dźwięku”. Na uwagę zasługuje też dwuramienna kierownica i umieszczony przed nią zestaw wirtualnych zegarów. Ogólnie rzecz biorąc wnętrze Seresa SF5 cechuje wyjątkowy minimalizm.

ZOBACZ TAKŻE
Tesla Model S po liftingu - maksymalny minimalizm. Nawet 800 km zasięgu

Posłuży jako powerbank

Inną interesującą cechą auta jest funkcja ładowania pojazdu od pojazdu, co oznacza w praktyce mobilny powerbank. Seres SF5 może posłużyć zatem jako zasilanie kuchenki indukcyjnej, wieży stereo czy innego sprzętu kempingowego.

Seres SF5

To ekscytujące ogłoszenie stanowi precedens zarówno dla branży elektroniki użytkowej, jak i branży nowych pojazdów energetycznych. W przyszłości nie tylko będziemy dostarczać wiodące rozwiązania dla inteligentnych samochodów, aby pomóc partnerom budować lepsze pojazdy, ale także pomożemy im sprzedawać te pojazdy za pośrednictwem naszej sieci detalicznej w całych Chinach – powiedział Richard Yu, dyrektor wykonawczy Huawei.

Huawei już przyjmuje zamówienia na hybrydowego crossovera w Chinach. Seres SF5 startuje z pułapu około 38 000 dolarów za wersję z napędem na obie osie oraz 33 361 $ za wariant z napędem na jedną oś.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama