Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Mercedes klasy S i jego luksusowe wnętrze. Komfort i najwyższa jakość

Mercedes podgrzewa atmosferę przed wrześniowym debiutem nowej klasy S. Tym razem firma ze Stuttgartu opublikowała mnóstwo zdjęć wnętrza swojej flagowej limuzyny, ukazując jej najdrobniejsze detale. Kabina łączy nowoczesność z wyborną jakością i niepowtarzalnym wręcz komfortem.

Mercedes klasy S - wnętrze
Mercedes-Benz S-Klasse. Im Innenraum der S-Klasse erreicht der moderne Luxus das nächste Niveau. Die Designer haben ein von Eleganz, Hochwertigkeit und Leichtigkeit geprägtes Wohlfühlambiente mit Lounge-Charakter geschaffen. Mercedes-Benz S-Class. Modern luxury attains the next level in the interior of the S-Class. The designers have created a feel-good ambience with lounge character marked by elegance, high quality and lightness.

Mercedes klasy S to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Nic dziwnego, że producent ze Stuttgartu tak bardzo stopniuje napięcie przed zaplanowaną na wrzesień premierą. Po wycieku szpiegowskich zdjęć wnętrza oraz pochwaleniu się zamaskowanymi egzemplarzami ze skrętną tylną osią nadszedł czas na spory oficjalny „wyciek” zdjęć od firmy. Mercedes na kilka tygodni przed premierą postanowił ujawnić sporo zdjęć wnętrza nowej klasy S. Przy okazji podzielił się nowymi informacjami na temat auta. 

Mercedes klasy S – ucieleŚnienie komfortu 

Oczywiście na pierwszym miejscy Niemcy postawili komfort jazdy. Zarówno w pierwszym jak i drugim rzędzie foteli zwiększono wszystkie wymiary związane z komfortem. Dotyczy to zarówno wersji podstawowej jak i przedłużonej.

Dopełnieniem poczucia przestronności jest rewolucyjna aranżacja kabiny, w tym nawiązania do architektury wnętrz oraz wystroju jachtów. Poza nawet pięcioma ekranami kluczowe są tu imponujące elementy ozdobne na desce rozdzielczej oraz w tylnej części wnętrza (z pakietem First Class). Piąty ekran znajdzie się w tylnym podłokietniku i posłuży do sterowania m.in. fotelami, masażem, żaluzjami  czy klimatyzacją. Na szczególną uwagę zasługuje fornir z otwartymi porami, na który nałożono delikatne, dopasowane do kształtu drewna intarsje z prawdziwego aluminium.

Mercedes klasy S - wnętrze

Ważną rolę w niemieckiej limuzynie odegra także oświetlenie LED. Aktywne oświetlenie otoczenia będzie zintegrowane z systemami wspomagającymi kierowcę i może wizualnie uzupełniać ostrzeżenia. Na przykład Aktywny asystent martwego pola ostrzega przed zagrożeniem kolizją za pomocą animacji czerwonego światła. Ponadto oświetlenie może przekazywać informacje zwrotne, na przykład podczas obsługi klimatyzacji lub korzystania z asystenta głosowego aktywowanego hasłem „Hej Mercedes”.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Mercedes-Benz Klasy S bez kamuflażu. Jest na co czekać

Nowoczesny luksus

Co więcej, aktywne oświetlenie otoczenia jest zintegrowane z kontrolą komfortu Energizing, opartą na koncepcji „Fit & Healthy” (z ang. w formie i zdrowo). Za dotknięciem przycisku lub za pomocą polecenia głosowego uruchamia ona programy tematyczne łączące działanie zaawansowanych systemów komfortu Klasy S. Jednocześnie system tworzy we wnętrzu odpowiednią atmosferę – na przykład orzeźwiającą w przypadku zmęczenia lub relaksującą w przypadku podwyższonego poziomu stresu.

Mercedes klasy S - system multimedialny

Trener Energizing Coach sugeruje nawet odpowiedni program w oparciu o dane samochodu i te dotyczące podróży. W ramach swojego inteligentnego algorytmu uwzględnia również informacje o jakości snu oraz poziomie stresu – jeśli tylko kierowca ma odpowiedni smartfon lub nosi urządzenie ubieralne.

Nowością w klasie S, którą znamy już z innych modeli marki, będzie tak zwana kinetyka fotela Energizing. Bazuje ona na elektrycznej regulacji fotela. Gdy kierowca uruchomi program, nachylenie siedziska i oparcia jest regularnie modyfikowane; za punkt początkowy przyjmowane są ustawienia siedzeń kierowcy i pasażera z przodu (pozycja „dom”). Zmiany są minimalne – o kilka stopni lub milimetrów. Fotel przesuwa się najpierw do pozycji „zamkniętej” (w której poduszka siedziska zostaje nachylona do tyłu, a oparcie – do przodu), a następnie do pozycji „otwartej” (odwrotne nachylenie).

Mercedes klasy S zadba o dobre samopoczucie

W przypadku foteli wielokonturowych kinetyka fotela Energizing obejmuje również regulację podparcia lędźwiowego. Funkcja korzystnie wpływa na zdrowie kręgosłupa – naturalne napięcie i odciążenie mięśni, stawów i dysków może bowiem prowadzić do rozluźnienia mięśni oraz lepszego dostarczania składników odżywczych do stawów i dysków. Kinetyka fotela Energizing korzysta z opatentowanego algorytmu i oferuje trzy programy – na krótkie, średnie i długie podróże. Różnią się one liczbą cykli regulacji. Wyboru programów dokonuje się przez ekran systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Mercedes klasy S - detal

Mercedes klasy S otrzyma też rozbudowane oświetlenie otoczenia. Wykorzystuje ono przeźroczyste światłowody. Światło kolorów podstawowych (czerwony, zielony i niebieski) generowane przez diody LED odbija się na granicy materiałów o odmiennej gęstości optycznej. Oprócz emitowania światła statycznego wzdłuż całego światłowodu kolory mogą się zmieniać, umożliwiając realizację efektów inscenizacji.

Aktywne oświetlenie otoczenia jest generowane przez pasmo świetlne, na które łącznie składa się około 250 diod LED rozmieszczonych co 1,6 cm. Ich optyka tworzy ciągłą linię światła. Diody są sterowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem magistrali danych CAN. Dzięki częstotliwości wyzwalania do 25 Hz ludzkie oko jest w stanie dostrzec dynamiczne scenariusze świetlne.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mercedes CLA 220 4MATIC 2.0 (190 KM) – zabawa na 190 fajerek

Udoskonalanie dobrego

Spośród nowości przedstawiciele Mercedesa wspomnieli także o poduszkach mocowanych do zagłówków, które pojawią się także na przednich fotelach. Z kolei tylne siedzenia otrzymają nawet funkcję ogrzewania szyi. Co ciekawe, w standardzie co prawda będzie skórzana tapicerka, jednak na liście opcji pojawi się… tkanina.

Projektanci nowej klasy S skupili przede wszystkim na usprawnieniu już istniejących rozwiązań. Przykładowo zmieniono ułożenie komór w fotelu odpowiadających za masaż. Dzięki temu jest on bardziej odczuwalny. Ponadto rozkładany fotel w drugim rzędzie ma większy zakres regulacji a przednie siedzenia otrzymały „głośniki przyuszne”.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama