Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé

Potrafi przyciągnąć uwagę: zaledwie kilka tygodni po premierze kompleksowo zaktualizowanego SUV-a GLC Mercedes-Benz prezentuje odnowionego GLC Coupé.

Opublikowano

w dniu

Fot. Mercedes / Informacja prasowa

W swoim najnowszym wcieleniu ten cieszący się powodzeniem model umiejętnie łączy sportowy charakter coupé z funkcjonalnością SUV-a. Efekt: samochód dla indywidualistów, którzy szczególną wagę przywiązują do wyszukanego wzornictwa, maksymalnego poczucia wolności i pionierskiej techniki. Innowacyjne rozwiązania, inteligentne systemy wspomagające oraz nowa gama silników sprawiają, że GLC Coupé jest wzorem dynamizmu, bezpieczeństwa i wydajności.

GLC Coupé imponuje swoją wyrazistą stylizacją, innowacyjnymi układami wspomagania jazdy, gamą nowych silników i najnowszą generacją systemu audio-nawigacyjnego MBUX z licznymi możliwościami sterowania. Lista systemów wsparcia wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wsiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego i rozpoznawania końca zatoru drogowego. Nowością jest również system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy podczas cofania z przyczepą.

Fascynujący tył coupé: elegancka stylizacja

Design GLC Coupé definiują dynamiczne proporcje i eleganckie linie karoserii. Nie zabrakło też nawiązań do off-roadowych możliwości modelu – jak choćby dominujący przedni pas, wyraziste przetłoczenia oraz standardowo montowane chromowane detale, m.in. osłony podwozia z przodu i z tyłu. Charakter coupé przejawia się w przysadzistej sylwetce z opadającą linią dachu i zaokrągloną tylną szybą. Z przodu szczególną uwagę zwraca wyraźnie wyprofilowana osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem – typowo dla modeli coupé przedzielona pojedynczą listwą, jak również mocno zaakcentowane wloty powietrza oraz nowy kształt oferowanych w standardzie reflektorów LED High Performance.

Opadająca płaszczyzna dachu, idealnie wpisany w sylwetkę kontur bocznych okien i przetłoczenie pomiędzy nadkolami, a także chromowana listwa zdobiąca wysoko poprowadzoną linię szyb, muskularne tylne nadkola i wyprofilowana na kształt spojlera pokrywa bagażnika – GLC Coupé udowadnia, że cechy coupé można harmonijnie połączyć z atrybutami SUV-a. Dynamiczne proporcje i duży prześwit podkreślają jego wszechstronne możliwości – zarówno na asfalcie, jak i na nieutwardzonych drogach.

Wnętrze: inteligencja i wygoda

Nieskazitelny luksus oraz przyjazna dla użytkownika obsługa – oto wnętrze Coupé w skrócie. Duży, jednoczęściowy panel konsoli elegancko “spływa” od środkowych otworów wentylacyjnych aż do podłokietnika. Kokpit sprawia szlachetne wrażenie i charakteryzuje się wyjątkową jakością wykonania. Nowością jest wnętrze w kolorze „szary magma”. Zupełnie nowa jest też wielofunkcyjna kierownica, dostępna w dwóch wersjach. Instrumenty do obsługi aktywnego asystenta odległości Active Distance Assist DISTRONIC oraz panele dotykowe Touch Control do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym, jak również akustyczna informacja zwrotna, wyznaczają nowe standardy.

Wygodę obsługi dodatkowo zwiększa wielofunkcyjny panel dotykowy na konsoli środkowej, który zastępuje obrotowy kontroler. Zestaw wskaźników ma teraz postać 12,3-calowego ekranu, a system multimedialny dysponuje większym centralnym wyświetlaczem, i to dotykowym: zależnie od wersji jego przekątna wynosi 7 cali (rozdzielczość 960 x 540 pikseli) lub 10,25 cala (1920 x 720 pikseli). Oprócz tego najnowsza generacja systemu inforozrywki Mercedes-Benz User Experience (MBUX) wyróżnia się intuicyjną logiką obsługi i rozbudowanymi możliwościami opcji sterowania. Istnieje pięć różnych sposobów interakcji z systemem informacyjno-rozrywkowym GLC Coupé:

• Sterowanie dotykowe za pośrednictwem centralnego wyświetlacza

• Obsługa za pomocą paneli dotykowych na wielofunkcyjnej kierownicy

• Korzystanie z panelu dotykowego na konsoli środkowej

• Sterowanie gestami dzięki opcjonalnemu asystentowi wnętrza MBUX

• Obsługa głosowa, aktywowana hasłem “Hej Mercedes”

Opcjonalna kontrola komfortu Energizing “scala” różne systemy samochodu z zakresu komfortu, tworząc optymalną atmosferę podróżowania. Łączy ona funkcje nastrojowego oświetlenia i klimatyzacji oraz masażu, podgrzewania i wentylacji siedzeń, a do tego wykorzystuje ścieżkę dźwiękową. Inteligentny trener Energizing Coach korzysta z danych pojazdu i otoczenia, aby zarekomendować kierowcy jeden z programów – zależnie od sytuacji oraz preferencji użytkownika.

Lista najnowocześniejszych systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wysiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego oraz wykrywania korka. Paleta nowości obejmuje też system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy w manewrowaniu z przyczepą. Wykorzystuje on czujniki w głowicy haka holowniczego i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta pomiędzy holującym samochodem a przyczepą. Zestaw kamer 360° zapewnia optymalną widoczność we wszystkich kierunkach i oferuje znacznie lepszą niż wcześniej jakość obrazu.

Zwiększona wydajność: nowe silniki

W chwili wprowadzenia na rynek GLC Coupé będzie dostępny z nowymi silnikami, a w dalszej części roku do oferty dołączą kolejne jednostki. Wszystkie warianty wysokoprężne już teraz spełniają wymagania normy Euro 6d (RDE – Real Driving Emissions, czyli emisje mierzone w rzeczywistych warunkach, etap II), która wchodzi w życie w 2020 r. Efekt ten osiągnięto dzięki wyizolowanej konfiguracji układu oczyszczania spalin, zamontowanego bezpośrednio na silniku. Składa się on z katalizatora oksydacyjnego (DOC), filtra cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (sDPF) oraz katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue®. Uzupełnia go dodatkowy konwerter selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.

Silniki benzynowe są zelektryfikowane – współpracują z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną (EQ Boost). Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak boost (“zastrzyk” momentu obrotowego przy przyspieszaniu) lub odzyskiwanie energii, odpowiada tu rozrusznikoalternator z napędem pasowym. Pozwala to na oszczędności paliwa zarezerwowane dotąd dla wysokonapięciowych układów hybrydowych. Oprócz zmniejszenia zużycia benzyny i emisji CO2 technika ta korzystnie wpływa na komfort oraz osiągi.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama