Obecne wcielenie GMC Canyon jest obecne na rynku od 2014 roku. Jest to najmniejszy z pickupów GMC. Oczywiście jest to typowo amerykański model, którego próżno szukać na europejskim rynku (chyba, że z prywatnego importu). W styczniu bieżącego roku pick-up koncernu GM doczekał się uterenowionej wersji AT4. Teraz producent poszedł jeszcze o krok dalej, prezentując jeszcze bardziej terenową odmianę o nazwie GMC Canyon AT4 Off-Road Performance Edition.
GMC Canyon AT4 Off-Road Performance Edition – daily car w teren
GMC Canyon AT4 Off-Road Performance Edition (tak długa jest pełna nazwa tego modelu) otrzymał 31-calowe opony Goodyear Wrangler DuraTec przeznaczone do jazdy w terenie oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie z myślą o trudach jazdy w terenie. Amerykańska firma wyposażyła swojego pick-upa w układ napędu 4×4 z tylnym mechanizmem różnicowym z automatyczną blokadą Eaton G80 i stosuje zaawansowany system kontroli zjazdu ze wzniesienia.
Samochód wyposażono ponadto w zestaw poziomowania zawieszenia, dzięki czemu zwiększono kąt natarcia do prawie 30 stopni (poprawa aż o 35%). Wśród wyróżników GMC Canyon AT4 Off-Road Performance Edition znajdziemy opcjonalne logo Carbon Black AT4, specjalnie zaprojektowane 17-calowe felgi w kolorze błyszczącej czerni, którą to wykończono również końcówkę układu wydechowego.
Wielki pick-up z „europejskim” sercem
GMC dodał także aluminiowe osłony podwozia, osłony paneli wahaczy. Ponadto zwiększon prześwit pickupa oraz zastosowano osłonę skrzyni rozdzielczej dla zwiększenia jej trwałości. Wspomniane osłony chronią m.in. miskę olejową, przedni mechanizm różnicowy, dolną chłodnicę oraz przekładnię kierowniczą.
Co ciekawe, pod maską amerykańskiego pickupa próżno szukać jednostki V8. Zamiast niej znajdziemy 2.5-litrowego benzyniaka R4 o mocy 200 KM, 2.8-litrowego turbodiesla R4, rozwijającego 186 KM i 500 Nm oraz 3.6-litrową jednostkę benzynową o mocy 308 KM. Przypomnijmy, że mowa tu o dużym, liczącym ponad 5,3 m długości pickupie. Być może do wersji AT4 Off-Road Performance Edition trafią mocniejsze jednostki, jednak jest to raczej mało prawdopodobne. Manualna przekładnia nie będzie już oferowana od roku modelowego 2021.
W sam raz na weekendową przygodę
Zamówienia na nową wersję pickupa od GMC rozpoczną się jeszcze w tym roku. Sam producent twierdzi, że to wersja opracowana z myślą o „pokonywaniu trudnych tras terenowych lub wyruszaniu w weekendową przygodę”.