Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Cadillac Escalade-V pokazany. Szalony gigant o mocy blisko 700 KM

Po sedanach z linii Blackwing oraz kilku zapowiedziach amerykański producent pokazał swojego topowego SUV-a w szalonej odmianie. Najnowszy Cadillac Escalade-V o mocy blisko 700 KM to istny pokaz możliwości amerykańskiej motoryzacji.

Cadillac Escalade-V
Fot. Cadillac

Obecna generacja słynnego full size SUV-a zadebiutowała na początku 2020 roku. Auto nadal imponuje rozmiarami. Mierzy aż 5,38 m długości przy rozstawie osi liczącym 3,41 m. Pod tym względem Escalade bije na łopatki europejską konkurencję, a więc BMW X7 czy Mercedesa GLS. Co więcej, w ofercie jest także przedłużona wersja ESV, której długość wynosi 5,77 m. Rok później Cadillac uraczył nas topowymi wariantami Blackwing sedanów CT4-V i CT5-V. Teraz, po kilku miesiącach wyczekiwania i zapowiedzi, doczekaliśmy się wreszcie flagowego Escalade’a w topowej odmianie V. 

Cadillac Escalade-V – wszystko na maxa

Zacznijmy od tego co najważniejsze, a więc serca pojazdu. Otóż Cadillac Escalade-V korzysta z doładowanej jednostki V8 o pojemności 6.2 litra, rozwijającej aż 692 KM i 886 Nm. Nie jest to jednak przeniesienie jednostki wprost z CT5-V Blackwing. Silnik Escalade’a V otrzymał bowiem większą sprężarkę z czteropłatową konstrukcją wirnika, co zapewnia jednostce szerszy zakres mocy. Aktywny układ wydechowy z czterema końcówkami zapewnia niezapomnianą ścieżkę dźwiękową lub możliwość ustawienia w tryb cichy i napawanie się luksusem. Napęd trafia na obie osie poprzez 10-biegową skrzynię automatyczną, którą jednak zmodyfikowano pod kątem większej mocy. Układ 4×4 rozdziela moc w proporcjach 50:50 lub do 66% na tylne koła w trybie Sport.

Cadillac Escalade-V

Fot. Cadillac

Cadillac twierdzi, że trzytonowy SUV rozpędza się do 60 mil na godzinę w mniej niż 4,4 sekundy (0-97 km/h) i pokonuje ćwierć mili w 12,7 sekundy, osiągając przy tym 177 km/h. Maksymalna prędkość to 200 km/h. Zadbano też o układ hamulcowy. Sześciotłoczkowe hamulce Brembo są zamontowane z przodu, a standardowe zawieszenie pneumatyczne Escalade’a z Magnetic Ride Control 4.0 zyskało sztywniejsze sprężyny z tyłu. Strojenie i kalibracja amortyzatorów jest unikalna dla Escalade-V, a w trybie Sport samochód jest prawie o cal (2,54 cm) niżej.

W branży nie ma nic podobnego. Będzie to najdroższy i najmocniejszy Escalade w historii – powiedział podczas briefingu dla mediów David Schiavon, globalny menedżer produktu w Cadillac Escalade. 

ZOBACZ TAKŻE
Cadillac rzuca wyzwanie AMG. Oto CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing

Szybko i luksusowo

Mówiąc o trybach, kierowca może dostroić niemal wszystko, od twardości zawieszenia i pracy napędu na wszystkie koła po działanie układu kierowniczego i hamulcowego hamowania oraz dźwięk silnika za pomocą różnych trybów jazdy. Jest też specjalny tryb V, który zmienia wszystkie ustawienia wydajności na maksymalne. 

Cadillac Escalade-V

Fot. Cadillac

Z zewnątrz Cadillac Escalade-V ma unikalny przód z nową siatkową osłoną chłodnicy i zmienionym dolnym zderzakiem. Światła do jazdy dziennej mają również nowe, bardziej sportowe obudowy. Zamiast chromowanych akcentów pojawiły się wstawki z błyszczącej czerni. Są też emblematy V, cztery kwadratowe końcówki układu wydechowego i dyfuzor.

Najmocniejszy i najdroższy Escalade w historii

W kabinie Escalade-V nadal pozostał luksusowym SUV-em, zaś jego głównymi wyróżnikami pozostały w zasadzie emblematy typowe dla modeli ze sportowej linii V, trójramienna kierownica i fotele z lepszym podparciem bocznym. Escalade-V ma aż 3175 kg siły uciągu.

Cadillac Escalade-V kosztować ma od 149 990 dolarów, zaś do salonów trafi późnym latem bieżącego roku. Dla porównania bazowy Escalade startuje od 76 300 $, a więc jest to blisko dwukrotnie mniej. 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama